Handmatige choke naar elektrische

Choempie

Well-Known Member
Heb een yamaha neos 2t staan uit 2005, zit een kabelchoke aan. Maar ik wil er een 17,5 opzetten en heb nog een 17,5 liggen alleen is dir met elektrische choke. Heeft iemand een idee of ik er een automatische choke op kan aansluiten? Of misschien een handchoke erop kan plaatsen?
 
Advertisement - register to remove this

Tuurlijk is het mogelijk om een elektrische choke aan te sluiten.
De twee draden van de elektrische choke sluit je dan als volgt aan.

De ene draad van de choke op de geel/rode draad die van de stator komt en die onder andere ook gebruikt wordt voor je verlichting.
De andere draad van de choke sluit je aan op de massa of de zwarte bekabeling.

Ik zal hieronder een schema toevoegen van een Neos met een elektrische choke.
Component nummer 33 is de choke en je ziet ook hoe je deze moet aansluiten.
 

Attachments

  • Electrical diagram Yamaha Neos.pdf
    1.1 MB · Views: 40
Tuurlijk is het mogelijk om een elektrische choke aan te sluiten.
De twee draden van de elektrische choke sluit je dan als volgt aan.

De ene draad van de choke op de geel/rode draad die van de stator komt en die onder andere ook gebruikt wordt voor je verlichting.
De andere draad van de choke sluit je aan op de massa of de zwarte bekabeling.

Ik zal hieronder een schema toevoegen van een Neos met een elektrische choke.
Component nummer 33 is de choke en je ziet ook hoe je deze moet aansluiten.
Bedankt man ik ga het proberen
 
Volgens het diagram moet ik de geel rode van de choke aansluiten, alleen heb ik geen geel rode kabel, iemand die kan helpen welke ik waarop aan moet sluiten?

D68EBC55-63B0-4E42-96C2-0DF567C64C11.jpeg
dit zijn de kabels die uit mn stator komen
CDEC26AD-D308-4D75-A51E-062777EBE880.jpeg

en deze zijn van mijn choke
 
Mijn dealer zij dat er normaal een soort weestandje tussen je choke en bekabeling zit, en daarom lastig om zelf een choke aan te sluiten als er nog geen op de scooter zit. Klopt dit ?
 
Niet alle scooters hebben een serieweerstand.
Dit zou je op het elektrische schema van jouw merk/type/bouwjaar scooter moeten controleren.
Maar volgens het schema van mijn post #2 heb jij geen serieweerstand.

Echter, weet je zeker dat de e-choke op de foto die van je Neos is want die choke heeft volgens het schema de verkeerde kleuren.

Deze zouden geel/rood en zwart moeten zijn.
De choke op de foto lijkt meer eentje van een ander merk waarbij je wel een serieweerstand moet hebben, zoals de Peugeot Vivacity.
 
Niet alle scooters hebben een serieweerstand.
Dit zou je op het elektrische schema van jouw merk/type/bouwjaar scooter moeten controleren.
Maar volgens het schema van mijn post #2 heb jij geen serieweerstand.

Echter, weet je zeker dat de e-choke op de foto die van je Neos is want die choke heeft volgens het schema de verkeerde kleuren.

Deze zouden geel/rood en zwart moeten zijn.
De choke op de foto lijkt meer eentje van een ander merk waarbij je wel een serieweerstand moet hebben, zoals de Peugeot Vivacity.
Ja volgens mij is dit een e-choke van een buxy! Dacht dat al die chokes hetzelfde waren?

Welke zou ik dan moeten hebben?

Anders zat ik ook al voor een ombouwsetje te kijken, Van e-choke naar kabelchoke, is dat misschien wat?

heb natuurlijk wel liever een e-choke
 
Back
Top