handleiding voor Senzo RivaLux Special Electric

Geen idee maar connectors heeft AliExpress ook.
Post automatically merged:

Was ook maar een grapje richtig Johan ivm mijn uitleg over de niu accu.
Nee ik heb geen Miu maar een Senzo die ook door Znen gemaakt wordt, of daar iets van accu beveiliging in zit, geen idee.

 
@ZNEN. Welk merk / type / soort scooter heb jij eigenlijk? En wat voor soort "tweede accu" was dat?
Ik ben wel benieuwd daarnaar.
1e generatie LS e-sourini. (aka AGM e-vx50, BTC e-riva, IVA lux etc.)
En wat ik bij mn vorige post had moeten melden was dat hoewel de voltage, capaciteit etc daarvan t zelfde is als die van nu met bosch setup, is ie qua vorm anders (kleine grijze koffer).
Hieronder de link, maar ik waarschuw iedereen om la souris links te laten liggen omdat t bestel proces allesbehalve fijn was...

By the way: ze hebben alles van de 1e gen en de bosch versie onder laatstgenoemde op de website staan.

https://www.lasourisscooters.nl/onderdelen/accu/e-sourini-bosch-extra-lithium-accu
 
Last edited:
Ben ik weer met laatste info.

Donderdag scoot 4 km mee gereden, en na 6 uur wilde weer weg rijden, alle lampjes, richting knippers en koplamp, display
deed het wel, maar wegrijden ging niet.
Droog daar gestald, volgende dag opgehaald, werkte nog steeds niet, accu 100%
naar huis getransporteerd, aangemeld bij voordeelscooters.
Na 2 dagen werkte hij wel weer normaal ! . vreemd

Wordt toch opgehaald door voordeelscooters ook ivm te weinig accu capaciteit en probleem van niet werken.

Kost wel €99,- transport, omdat dat niet op locatie gerepareerd kan worden. scoot is nu 13 maand oud met 233 km totaal op de teller.
 
Voor zover ik weet dient de verkoper of in redelijk wat gevallen de fabrikant te zorgen dat jij recht hebt op kosteloos herstel. Transportkosten in rekening brengen komt niet overeen met een kosteloos herstel.
 
scoot 4 km mee gereden, en na 6 uur wilde weer weg rijden, alle lampjes, richting knippers en koplamp, display
deed het wel, maar wegrijden ging niet.
-------------
Na 2 dagen werkte hij wel weer normaal ! . vreemd
het 12V systeem werkt zo te lezen dus nog wel.
in dat geval verdenk ik de stekkerverbinding tussen je motor en de controller.
Transportkosten in rekening brengen komt niet overeen met een kosteloos herstel.
is het ook niet, maar wel een uitbreidende trend van ´nieuwe´ spelers op de scooter markt. (niet alleen voordeelscooters, maar denk o.a. aan La Souris, pronto etc.)

just my 2 cents:
op deze manier hopen ze wat regels te omzeilen en ook aan een garantie-claim nog wat te kunnen verdienen...
daar komt ook nog bij dat i.t.t. de bekendere merken (kymco, peugeot, vespa bijv.) veel scooters van deze nieuwe scooter-tentjes (aka dozenschuivers) van chinese bedrijven komen die geen reputatie hoeven hoog te houden hier.
dus als jij met een claim komt, is de verkoper feitelijk van de goodwil van de chinese fabrikant afhankelijk.
die laatste krijgt van dergelijke verkopers vooral de opdracht tegen zo laag mogelijk bedrag scooters te fabriceren.
iedere claim betekent nóg minder winstmarge, dus is het zowel voor de chinees als verkoper in het belang om je linksom of rechtsom toch te laten dokken...
 
Last edited:
Voor zover ik weet dient de verkoper of in redelijk wat gevallen de fabrikant te zorgen dat jij recht hebt op kosteloos herstel. Transportkosten in rekening brengen komt niet overeen met een kosteloos herstel.
Ja ik ben het er ook niet mee eens, het staat wel op de site van hun dat alleen de 1e maand kosteloos transport is indien niet op locatie gerepareerd kan worden.
Eerst maar kijken hoe het gaat verlopen.
Post automatically merged:

het 12V systeem werkt zo te lezen dus nog wel.
in dat geval verdenk ik de stekkerverbinding tussen je motor en de controller.

is het ook niet, maar wel een uitbreidende trend van ´nieuwe´ spelers op de scooter markt (niet alleen voordeelscooters, maar denk o.a. aan La Souris, pronto etc.)
zo hopen ze wat regels te omzeilen en ook aan een garantie-claim nog wat te kunnen verdienen...
Als zo,n scooter iets goedkoper is dan is het beter een scooter in dezelfde stad te kopen bij een zaak die jou sneller weer op weg helpt. Ik gok op een week zeker dat ik hem weer terug heb. We zullen zien.
Wat betreft de stekkerverbinding motor-controller, kan ik zeggen dat zonder kontakt de scooter niet te verplaatsen was
een soort van rem op de motor of blokkering, dan is de verbinding er wel denk ik.
 
Last edited:
Maandag de scooter weer terug gekregen, tot nu toe geen factuur of werkplaats-bon gekregen.
Hij was weer klaar en of hij maandag weer terug gebracht kon worden was de enigste melding.
Voordeelscooters heeft de accu vervangen (kan ik zien aan de accu) en het lijkt erop dat de stekker-kabel ook een andere is.
Verder weet ik niets maar hij rijd weer goed en ik zie nu ook een led indicatie als ik hem nog niet gestart heb met een P op het display (nieuwe firmware?) nu maar eens kijken hoeveel km ik kan rijden.
.
 
Hij was weer klaar en of hij maandag weer terug gebracht kon worden was de enigste melding.
?? hoezo moet je er mee terugkomen?
dan is ie dus nog niet helemaal gerepareerd?
hij rijd weer goed en ik zie nu ook een led indicatie als ik hem nog niet gestart heb met een P op het display
had ie die daarvoor nog niet?
die van mij toont de P bij het starten (parkeer stand, dan doet de motor niks) en verdwijnt als de startknop word ingedrukt...
 
?? hoezo moet je er mee terugkomen?
dan is ie dus nog niet helemaal gerepareerd?

had ie die daarvoor nog niet?
die van mij toont de P bij het starten (parkeer stand, dan doet de motor niks) en verdwijnt als de startknop word ingedrukt...
Nee moet niet terug komen, ze zitten in Dordrecht en ik in Den Haag, zij hebben hem gehaald en gebracht.

Die P hebben wij niet gezien op het display voor die tijd, dat is voor ons nieuw.
En werkt zoals jij zegt, ook voor die tijd maar zonder zichtbare indicatie P

Alle communicatie gaat via mail, wel prettig dan het dan duidelijk vast staat, maar geen persoonlijk kontakt.

Ook een kleine reparatie (rechter remhendel half afgebroken) is vervangen zonder opdracht en overleg.
Ik ben blij tot nu toe.
 
Het lijkt wel of iemand van die zaak hier op het forum meeleest en een goede naam wil overhouden aan jouw project...
Zou best kunnen, als een bedrijf als voordeelscooters het goed doet mag dat ook wel gezegd worden.

Scooter was niet echt goedkoop in mijn ogen voor nieuw prijs van 2560 euro mag je dan ook wel een goed produkt verwachten die nu 252 Km totaal heeft gelopen.
 
Hahah verdacht inderdaad. Ik wilde bijna zeggen dat het netjes gedaan is van ze, maar ik realiseer me dat de gang van zaken zoals het bij jou is verlopen simpelweg de wet is.
 
Hahah verdacht inderdaad. Ik wilde bijna zeggen dat het netjes gedaan is van ze, maar ik realiseer me dat de gang van zaken zoals het bij jou is verlopen simpelweg de wet is.
Ja dat misschien wel, maar ik ben wel 2e eigenaar, de wettelijke garantie gaat wel mee met het product maar je recht hebben of krijgen is dan maar de vraag.
En de prijzen van die accu's zijn niet voor de poes, anders had ik er wel 1 bij willen hebben, nu moet ik het laden in plannen.

Ik heb wel een goed kontact met de 1e eigenaar en die verleend indien nodig alle medewerking.
Het was niet nodig tot nu toe.

Ik ben zeker blij met de e-scooter.
 
Hallo mannen,
Wij gisteren hebben een Senzo RivaLux Special Electric 2e hands gekocht. Helaas is er geen handleiding bij.
Er zijn nogal wat zaken zoals display wat is wat, laden hoe en wanneer, hoe werkt de achteruit die er ook op zit.
Alarm wat en hoe?
Wordt verkocht door voordeelscooters . nl maar daar kan ik ook geen handleiding vinden.

Ik heb online nog geen handleiding kunnen vinden, wie kan mij hier mee helpen?

Wellicht heb je hier wat aan lijkt mij de zelfde scooter :)
 

Attachments

  • IMG_4491.JPG
    IMG_4491.JPG
    439.8 KB · Views: 29
  • IMG_4492.JPG
    IMG_4492.JPG
    444.1 KB · Views: 28
  • IMG_4493.JPG
    IMG_4493.JPG
    415.7 KB · Views: 29
  • IMG_4494.JPG
    IMG_4494.JPG
    313.3 KB · Views: 28
Wellicht heb je hier wat aan lijkt mij de zelfde scooter :)
Ja dat is dezelfde scooter onder een andere naam.
Bedankt voor de handleiding.

Welke snelheids-uitvoering heb jij?

Ik heb de 25 km blauw met 35 km opvoer setup

Hoeveel km kan jij maximaal met de accu doen? heb jij 20 of 30 Ah acccu?
 
Back
Top