handleiding voor Senzo RivaLux Special Electric

Weet dat wanneer je alarm er op staat, de accu ook leegloopt. Zeker in de showroom, Na enkele weken kan de accu al leeggetrokken zijn.
Daarom is die hoofdschakelaar fijn, dan gaat overal alle stroom vanaf. Dan heb je de noodontgrendeling van het zadel nodig
Zachte banden, tegenwind en lage temperaturen zorgen ook voor terugval in accucapaciteit
 
Weet dat wanneer je alarm er op staat, de accu ook leegloopt. Zeker in de showroom, Na enkele weken kan de accu al leeggetrokken zijn.
Daarom is die hoofdschakelaar fijn, dan gaat overal alle stroom vanaf. Dan heb je de noodontgrendeling van het zadel nodig
Zachte banden, tegenwind en lage temperaturen zorgen ook voor terugval in accucapaciteit
Ja dat weet ik, heb zelf alarmen op de Honda SH300 en de RL50 scoot gemonteerd, die hangen dan ook aan een druppellader.
Op de elektrische Senzo gaat dat niet, ook geen hoofdschakelaar aanwezig, er wordt hier 6 dagen in de week opgereden
dus een hoofdschakelaar heeft niet zoveel zin, maar met vakantie zet ik de accu binnen en rijd ik een dag niet kan ik de stekker op de accu los maken.
Zal het puntje hoofdschakelaar wel aan halen als er kontakt is met de leverancier.
 
Goede vraag, heb ik nog niet nagekeken. Wat doe jij erin 2.1 bar? Zijn 10 inch bandjes.
Ik doe 2,5 bar in de voorband, en 2,7 in de achterband.

2,5 bar is wat men bij deze scooters (ook de brandstof versie) adviseert, maar omdat +/- 70% van gewicht van de scooter+bestuurder (en passagier) op t achterwiel rust, geef ik die ietsje meer lucht om t raakvlak van de band met de weg wat meer optimaal te houden.

Plus punt is goede wegligging en zuiniger rijden.
Nadeel is dat de band in verhouding wat minder dempt en de veerpoten dus meer werk hebben...
 
Last edited:
Ik doe 2,5 bar in de voorband, en 2,7 in de achterband.

2,5 bar is wat men bij deze scooters (ook de brandstof versie) adviseert, maar omdat +/- 70% van gewicht van de scooter+bestuurder (en passagier) op t achterwiel rust, geef ik die ietsje meer lucht om t raakvlak van de band met de weg wat meer optimaal te houden.

Plus punt is goede wegligging en zuiniger rijden.
Nadeel is dat de band in verhouding wat minder dempt en de veerpoten dus meer werk hebben...
Banden stonden op 2.1 bar, nu dus op gepompt naar 2.5 en 2.7 Bar

Gisteren na 17 km gereden te hebben ging de acccu op display van 4 naar 3 balkjes =75%
maar weer opgeladen 2.04 uur laden en weer vol, misschien hersteld de accu zich nog wat.
donderdag was het ook na 17 km van 100% naar 0% op eens.
 
Dat je display al snel een balkje minder wordt, kan kloppen. Dat schijnt normaal te zijn. Het is dan ook niet gelijk "kwart leeg"
Overigens gaan de balkjes minder snel leeg, van 3 naar 2 en 2 naar 1,
Maar ineens naar 0% is niet goed.
Kijk het maar eens even aan
 
Vreemd.
Mijn accu heeft dezelfde specs en daar haal ik met mn bromscooter tussen de 50-55km mee...
Jouw snor zou gezien het geringe verbruik bij max 25-27kmpu daar makkelijk verder mee moeten kunnen komen...

Volgens mij heb je toch echt malheur in je accu :(
 
Vreemd.
Mijn accu heeft dezelfde specs en daar haal ik met mn bromscooter tussen de 50-55km mee...
Jouw snor zou gezien het geringe verbruik bij max 25-27kmpu daar makkelijk verder mee moeten kunnen komen...

Volgens mij heb je toch echt malheur in je accu :(
Dankje voor de informatie, we kijken het deze week nog even aan of er verbetering inzit, anders gaan we de leverancier voordeelscooters.nl eens om Garantie verzoeken, ik heb de orginele leverings bon ook nog met 2 jaar garantie.
 
Op internet vind ik er niks over. Geen enkele "winkel" die er een verkoopt, ook niet aliblabla of wie dan ook,
Dus wil ik er een kopen, moet ik er een nieuwe scooter bij nemen ...
 
Krijg nou wat. Ja dat lijkt me wel wat. Ik zocht puur op afbeelding (i.v.m. aansluitingen).
Ik ga er eens over nadenken. En de grote vraag natuurlijk, accepteert de elektronica (zeg maar even de ECU) van de scooter het ook.
 
Bij een Niu kan je dat vergeten. Als jij een Niu hebt en ik steel jou accu(heeft u een Niu??:smilingimp:haha )en druk hem in mijn scooter dan kan ik er nog niks mee. Dit nummer moet door Niu toegevoegd en/of er bij gezet worden wil ik hem kunnen gebruiken
 
Krijg nou wat. Ja dat lijkt me wel wat. Ik zocht puur op afbeelding (i.v.m. aansluitingen).
Ik ga er eens over nadenken. En de grote vraag natuurlijk, accepteert de elektronica (zeg maar even de ECU) van de scooter het ook.
Geen idee maar connectors heeft AliExpress ook.
Post automatically merged:

Bij een Niu kan je dat vergeten. Als jij een Niu hebt en ik steel jou accu(heeft u een Niu??:smilingimp:haha )en druk hem in mijn scooter dan kan ik er nog niks mee. Dit nummer moet door Niu toegevoegd en/of er bij gezet worden wil ik hem kunnen gebruiken
Nee ik heb geen Miu maar een Senzo die ook door Znen gemaakt wordt, of daar iets van accu beveiliging in zit, geen idee.

 
Last edited:
Nee ik heb geen Miu maar een Senzo die ook door Znen gemaakt wordt, of daar iets van accu beveiliging in zit, geen idee.
Bij mijn weten niet.
Heb begin vorig jaar een tweede accu gekocht, en dat was gewoon aansluiten en gaan.

EDIT: dit kan met een 1e generatie LS sourini.
De bosch versie word door meer merken verkocht maar heeft een andere vorm accu.

Bij bijv. IVA die dezelfde bosch controller gebruikt (en model scooter heeft, de Lux) is dat eveneens zo.

NIU heeft boven de firmware van bosch zn eigen software draaien die de scooter aan t internet hangt en zorgt voor versleuteling aan je accu en aan je smartphone via een app.

Senzo heeft dit voor zover bekend (nog) niet.
 
Last edited:
Back
Top