Rico.. said:O oke,
ja ik vind dat afremmen op de moter van een auto nooit zo lekker klinken.
Dan doe ik eerder he gas los, laat ik de vaart minderen met behulp van me rem, en trap ik daarna de koppeling in.
Maar beide kan dus gerust
Mitsjiel said:Terugschakelen is het zogenoemde ''oude rijden'' en remmen met de rem en dan terug naar ze 1 het ''nieuwe rijden''
chem0 said:(er is natuurlijk wel een grens met terugschakelen, bijv van zn 5 (120km/h) naar zn 3 gooien fzo.) QUOTE]
kan wel hoor in ze 3 150km/h denk
Wijne said:chem0 said:(er is natuurlijk wel een grens met terugschakelen, bijv van zn 5 (120km/h) naar zn 3 gooien fzo.) QUOTE]
kan wel hoor in ze 3 150km/h denk
Ligt eraan wat voor auto je hebtIk heb het een keer moeten doen in een oud golfje, kdacht dat de zuigers via de motorkap naar buiten kwamen
chem0 said:Wijne said:Ligt eraan wat voor auto je hebtIk heb het een keer moeten doen in een oud golfje, kdacht dat de zuigers via de motorkap naar buiten kwamen
LOL
nou mijne rijd 80-100in zn 2 :X en 100-140in zn 3 met optrekken
flikker je vanaf 150 in zn 5 de auto ineens in zn 3 sta je achterstevoren hoor
dus er zitten wel wat grensjes aan idd
maar afremmen op motor kost geen brandstof, bespaart remmen(ja hoeveel),is leuk, en je kan beter reageren op stoplichten die weer op groen gaan.
en ik maak er meestal de sport van om vanuit haarlem naar hoofddorp te rijden zonder me rem aan te raken
Maykel said:barbaar :|
:+
FRANQ said:OMG...|(
denk je dat er gebeurd met handrem aangetrokken??
zal ff uitleggen:
je komt aangereden en remt af
hierbij worden de schijven heet en blokken/trommels ook
als je dan op de rem blijft staan KAN de remvoering verglazen en rem je dus slechter.
ook kan in geval van schijven doordat je bij de blokken langzamer afkoelt de schijf krom trekken
wat doe je dan,
je laat de rem los
dat is eigenlijk het beste
maar als je dan de handrem aantrekt, ben je gewoon diezelfde remblokken tegen dezelfde schijven aant duwendus je schiet er 0,0 mee op
+ dat bij 9vd10 stoplichten je auto ook wel blijft staan zonder ingetrapte rem.