Halve maantje stdd cilinder eruit?

ZX8Rs

Well-Known Member
Ik heb een X8R en denk eraan om het halve maantje bij de uitlaatmond eruit te halen maar weet niet of dit ook nadelige gevolgen kan hebben. Een vriend van me zegt dat je harder trekt en dat halve maantje alleen maar een extra begrenzing is en je die er altijd kan uithalen maar ik heb ook een keer gehoord dat hij soms helemaal niet meer wil lopen.
Kan iemand me hier wat meer duidelijkheid over geven en zeggen wat voor betere prestaties ik ermee kan krijgen.

Advertisement - register to remove this

ik zou hem lekker laten zitten joh
het is en blijft een std cillindertje dus tsjah
ik denk dat het verschil zo klein is dat je het niet eens merkt
dus het zou zonde voor al je moeite zijn.

mvg peter

Er moeten extra spoelers worden aangebr8, tenminste dit is het geval bij een Polini 50 giet... Halve maantje is eruit maar er zijn ook 2 extra spoelertjes...tov een std cil...

Ik denk eraan om een 50 snel te kopen voor de zomer ofzo maar er zijn er niet zoveel voor mijn scoot (Honda X8R) te krijgen. Heeft iemand een idee wat een goede cil hiervoor is? (Geen 70cc)

bij men rocket ook gedaan gehad.

gedaan met freesmachien en vijltje.
ging toch een pak beter.
Brommer ademt beter dus. Maar het beste is mss gewoon een 50cc snel of dr 70 als je nie teveel kosten wilt...

Ieder zijn keuze he :)

er is voldoende te krijgen voor honda x8r , alleen raadt ik je een 50cc cilinder af , dit haalt niet tot weinig winst, als je wat vermogen wilt zul je toch 70cc moeten kopen.

de 50cctjes die ervoor verkrijgbaar zijn zijn meestal imitatie van het origineel (en dus niet veel sneller,meestal alleen meer toeren)

Het gaat me er vooral om dat ik (als ik een andere cil zou nemen) niet teveel onderdelen zoals krukas en lagers hoef te vervangen. Geluid speelt ook een grote rol voor me, met die ZX erop maakt hij weinig geluid en dat wil ik het liefst zo houden.

Weet iemand hoeveel toeren mijn cil kan draaien, ik hoorde namelijk dat de (inmiddels voor malossi vervangen) CDI op 9500 begrenst was maar dat lijkt me vrij hoog voor een std cil.

Back