Halo Bougie's

Frank

"Because racecar"
Heren *D

Hierbij open dit topic omdat ik ook al een discussie met me vader erover had.

Hij kwam dus met deze type bougie's naar me toe.
Het schijnt dus nog beter te lopen als de iridium bougie's en minder snel kapot te gaan !

[ir]http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/14650.jpg[/ir]

(stukje site tekst)
De kop van de bougie bestaat niet meer uit één of meerdere zij-elektroden, maar uit een dubbelring constructie in gesloten uitvoering. De HALO-bougies ontsteken het brandstof-lucht mengsel gevoelig sneller en met een groter vlamfront. Deze eigenschappen zorgen, enerzijds voor een vermogenswinst respectievelijk minder brandstof verbruik, anderzijds voor een vermindering van onverbrande koolwaterstoffen en koolmonoxiden. Daardoor is deze nieuwe evolutie in bougies beter voor het milieu en de geldbeugel.

De vraag/discussie die ik hier over wil gaat er dus om of deze bougie's ook voor onze toerenbeukende cilinders een positieve uitpakt zullen hebben ?


Site van de bougie's http://www.halo-benelux.com/indexnl.htm
Helaas nog niet makkelijk leverbaar en het type moet nog uit gezocht worden wat gelijk staat aan een NGK B10EGV of Iridium IW34 bijvoorbeeld.
gr,
Frank

ps als hij hier verkeerd staat mag hij verplaatst worden. maar het gaat mij erom dat dit meer voor de gevorderden een goede vraag/discussie is.
 
Advertisement - register to remove this

Nope, zo'n bougie ontsteken automatisch met volle kracht op 1 van de 3 punten, omdat de stroom de makkelijkste weg zoekt?

Die 2 andere krijgen een "mildere" naverbranding.

Zo is mij eens uitgelegd? :p
 
ik heb vanmiddag 1 van de leveranciers een mail gestuurt om er 1 te bestellen.
op de site staat dat hun L10SL voor de zelfde motoren gebruikt kan worden als b10egv.
als ik wat resultaten op de bank heb horen jullie het snel.
overigens zijn ze niet heel duur 13 euro plus 2,50 verzend kosten
 
Idd de vonk kan makkelijker zijn weg vinden voor ontbranding waardoor hij dus in theorie een makkelijker/snellere ontbranding zou kunnen hebben.

Of het in pratijk ook zo is weet ik niet.. Ze zijn idd niet zo duur idd :)


@Valero$$i-rules volgens mij lijkt dat meer op reclame maken voor je eigen producten ?
 
@frank,

lijkt er wel op idd, maar als iemand anders dezelfde post had gemaakt hoe was het dan?
Lijkt me niet dat ik minder rechten heb, alleen omdat ik scooterdiscounter.nl in me signature heb en pas sinds 2002 lid ben
Ik heb deze bougies nog niet getest/gezien dus vandaar mijn intresse.

ONTOPIC :

intressante bougies van de week bestel ik denk ik een paar om te testen.
Als de testbank op korte termijn weer gefix is zal ik de resultaten posten, maar dit kan nog wel even duren.
 
Hm dat soort type bougies met verschillende elektrodes bestaan toch al super lang? In sommige auto's zitten ze standaard.
Ik zie dr weinig in....

Sowieso denk ik dat je niet al te veel moet zoeken in je bougie(s)

Goede iridium bougie er in en gaan. Vraag me af of je hier nog wat vermogen mee wint tov een iw34 of iets in die richting.
 
Is het toeval dat de centrale electrode niet op de foto staat van deze HALO bougie?

Als de vonk bij een hoger voltage overslaat is de inleiding van de verbranding natuurlijk beter wat de verbranding vollediger maakt (wat dan ook resulteerd in een schonere emissie) . Als het probleem zou zijn dat een vonk geen massa zou vinden zou deze bougie beter zijn als bijv. een Iridium bougie. Dan heb je simpelweg minder misfire´s. Als de werveling rond de bougie gunstiger zou zijn bij deze bougie resulteerd dit ook in een betere/betrouwbaardere verbranding.

Mijn mening: Het ziet er leuk uit, verhaaltje is goed bedacht, maar ik heb toch meer vertrouwen in een Iridium exemplaar.
 
Back
Top