Frank
"Because racecar"
Heren *D
Hierbij open dit topic omdat ik ook al een discussie met me vader erover had.
Hij kwam dus met deze type bougie's naar me toe.
Het schijnt dus nog beter te lopen als de iridium bougie's en minder snel kapot te gaan !
[ir]http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/14650.jpg[/ir]
(stukje site tekst)
De kop van de bougie bestaat niet meer uit één of meerdere zij-elektroden, maar uit een dubbelring constructie in gesloten uitvoering. De HALO-bougies ontsteken het brandstof-lucht mengsel gevoelig sneller en met een groter vlamfront. Deze eigenschappen zorgen, enerzijds voor een vermogenswinst respectievelijk minder brandstof verbruik, anderzijds voor een vermindering van onverbrande koolwaterstoffen en koolmonoxiden. Daardoor is deze nieuwe evolutie in bougies beter voor het milieu en de geldbeugel.
De vraag/discussie die ik hier over wil gaat er dus om of deze bougie's ook voor onze toerenbeukende cilinders een positieve uitpakt zullen hebben ?
Site van de bougie's http://www.halo-benelux.com/indexnl.htm
Helaas nog niet makkelijk leverbaar en het type moet nog uit gezocht worden wat gelijk staat aan een NGK B10EGV of Iridium IW34 bijvoorbeeld.
gr,
Frank
ps als hij hier verkeerd staat mag hij verplaatst worden. maar het gaat mij erom dat dit meer voor de gevorderden een goede vraag/discussie is.
Hierbij open dit topic omdat ik ook al een discussie met me vader erover had.
Hij kwam dus met deze type bougie's naar me toe.
Het schijnt dus nog beter te lopen als de iridium bougie's en minder snel kapot te gaan !
[ir]http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/14650.jpg[/ir]
(stukje site tekst)
De kop van de bougie bestaat niet meer uit één of meerdere zij-elektroden, maar uit een dubbelring constructie in gesloten uitvoering. De HALO-bougies ontsteken het brandstof-lucht mengsel gevoelig sneller en met een groter vlamfront. Deze eigenschappen zorgen, enerzijds voor een vermogenswinst respectievelijk minder brandstof verbruik, anderzijds voor een vermindering van onverbrande koolwaterstoffen en koolmonoxiden. Daardoor is deze nieuwe evolutie in bougies beter voor het milieu en de geldbeugel.
De vraag/discussie die ik hier over wil gaat er dus om of deze bougie's ook voor onze toerenbeukende cilinders een positieve uitpakt zullen hebben ?
Site van de bougie's http://www.halo-benelux.com/indexnl.htm
Helaas nog niet makkelijk leverbaar en het type moet nog uit gezocht worden wat gelijk staat aan een NGK B10EGV of Iridium IW34 bijvoorbeeld.
gr,
Frank
ps als hij hier verkeerd staat mag hij verplaatst worden. maar het gaat mij erom dat dit meer voor de gevorderden een goede vraag/discussie is.