This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Half witte half zwarte bougie (Nu met foto)

Status
Not open for further replies.

Sabre

Well-Known Member
Hey allemaal.

Ik heb weer een vraag, ik check net even mijn bougie.
En toen zag ik tot mijn verbasing dat de kleur van de bougie half wit en half zwart is maar de bougie is wel droog. +ralf+

Is dan de sproeier te klein of te groot? Kheb de search al gebruikt en kwordt er niet echt veel wijzer van de kleur moet koffiebruin zijn.

Alvast bedankt.

Last edited:
Ja hij rijdt wel goed en temp lijkt me ook wel gewoon goed ,
Maar ik heb niet zo'n in een spontane vastloper als blijkt dat de sproeier toch te klein was.

Welke helft is wit, en welke helft zwart?
Het gaat in principe om de basis en electrode welke bruin moeten zijn. De mantel, van porselijn, mag best wit blijven. Die kleurt vanzelf donkerder naarmate je bougie er langer inzit.

Ietwat te arm. Hij lijkt veel te arm maar het gaat met name om de 2 onderdelen waartussen de vonk overspringt. Niet het grotere linker gedeelte.

Hey oke dan zo leer ik iedere keer weer iets, Nee ik heb net nog even een nieuwe bougie in comb met 1 maat grotere sproeier en ik blijf precies het puntje half wit half zwart houden. en dus ook andere onderdelen mantel enz

Ik zal mijn setup nog even vermelden ik heb een sr2000lc met een snelle bocht sproeier 86.
Ik heb sproeier maat 84, 86, 88. geprobeerd en bij 84 is ie gewoon wit en bij wat ik nu heb 86 zoals ik al zei half/om half.

Heel vreemd ik heb ook nog even naar mijn luchtschroef gekeken maar die staat ook goed.

Ja inderdaad, snap er maar weinig van.
Maar als hij echt letterlijk voor de ene helft wittig is, en de andere helft donker.. lijkt het alsof je verbrandingskamer niet volledig gevuld wordt met mengsel, of dat het mengsel niet goed gemengt is ofzo :? Hoe rijdt je scooter verder? Niet heel weinig vermogen ofzo?

Hoeveel kilometer zit deze er nu in?
Dat de onderste basis nog deels wit is maakt niet uit. De electrode - het boogje - zou wel een zo goed als egale kleur moeten hebben. Kan op foto alleen niet zien of dat het geval is.
Maar als ik het zo goed zie kan er wel een iets groter sproeiertje in.

Status
Not open for further replies.