Gy8 80 cc topspeed

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Mijn peugeot v clic 80 cc rijd nu beter.
Maar ik loop tegen een probleem aan.
Hij wil maar niet harder dan 70.
Wat moet ik doen.
Setup is.
Malossi Multivar 8 gram rollen
Standard koppeling/drukveer
Sproeir 90.

Iemand raad?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al iets zwaardere rollen geprobeert? En zijn je banden goed op spanning?

Opzich zou je nog 5kmph harder moeten kunnen. Maar persoonlijk zou ik hem gewoon lekker zo laten. 70 Is prima toch?
 
zo wie zo Drukveer Malossi wit er in zetten.

Btw ,,, er is pas een vers Topic aangemaakt hoe een drukveer op verschillende manieren te vervangen . :sunglasses:
Ja dat vind ik dus zo gek de originele drukveer voelt sterker aan. Dan die witte van malossi.
Drukveer vervangen lukt me wel.
Heb je al iets zwaardere rollen geprobeert? En zijn je banden goed op spanning?

Opzich zou je nog 5kmph harder moeten kunnen. Maar persoonlijk zou ik hem gewoon lekker zo laten. 70 Is prima toch?
Banden zijn prima.
Ja 70 op teller vind ik aardig sloom voor 80 cc.
Maar hij trekt voor de rest perfect door van 0 naar z'n top zonder dips of zoiets.
En de rollen zijn al 8 gram dus dat lijkt me prima.
 
Denk eens na....
Wat gebeurd er met een strakke drukveer ???
Die zorg ervoor dat de snaar hoger en langer boven in de koppeling blijft , dus dat kost je topsnelheid .
Je Vario heeft de kracht niet om te zorgen dat de snaar geheel naar onder gaat in de koppeling, komt door te weinig Pk op de krukas.
 
Last edited:
Denk eens na....
Wat gebeurd er met een strakke drukveer ???
Die zorg ervoor dat de snaar hoger en langer boven in de koppeling blijft , dus dat kost je topsnelheid .
Je Vario heeft de kracht niet om te zorgen dat de snaar geheel naar onder gaat in de koppeling, komt door te weinig Pk op de krukas.
Maar hoe kan het dan. Dat de standaard drukveer sterker aanvoelt.
 
Vind wel dat je met een grote sproeier rijdt. Rollen vind ik ook aan de zware kant. Probeer sproeier 84 en 7,5 gram rollen.
 
Back
Top