Gy6 welke rollen

Goeie dag
Heb een gy6 50cc
Met een polini vario en een narakku kopeling met gele trekveren en een malossi v snaar

Nou is mijn vraag heeft een iemand een setup waarop hij vlot optrekt en 60 65 loopt.
en dan heb ik het over welke rollen lopen het beste met welke trekveren? En eventueel welke sproeier
 
Advertisement - register to remove this

voor vlot optrekken heb je een grotere cilinder nodig.
gy6 blokjes zijn het afstellen niet echt waard. Onbegrensd lopen ze al best goed.

Rollen zouden we alleen een indicatie voor kunnen geven. Als je een video stuurt waarin je optrekt kunnen we het toerenverloop horen, dan zouden we wel iets kunnen betekenen.

Maat 78 sproeier is meestal goed. Als je een foto van de bougie plaatst kunnen we t bevestigen.
 
Heb zelf 7, 2 gr met omega goud. Veel meer kun je er niet uithalen en verschillen zullen minimaal zijn met 50cc. Denk 10-12 seconde tot 50km/h
 
Je heb vrij sterke trekveren er in gestopt en dus moet je veel toeren maken om weg te rijden op dat punt zou ik aanraden om een 4.5 tot 6 gram rolletjes te gebruiken en met sproeiers zou ik op de std maat blijven dat is meestal gewoon goed.
 
voor vlot optrekken heb je een grotere cilinder nodig.
gy6 blokjes zijn het afstellen niet echt waard. Onbegrensd lopen ze al best goed.

Rollen zouden we alleen een indicatie voor kunnen geven. Als je een video stuurt waarin je optrekt kunnen we het toerenverloop horen, dan zouden we wel iets kunnen betekenen.

Maat 78 sproeier is meestal goed. Als je een foto van de bougie plaatst kunnen we t bevestigen.
Ja top dankjewel voor je reactie dacht al zo iets met de cilinder het toeren verloop is vanuit stilstand echt slecht maar naar 20 km/h trekt hij echt heel goed en loopt dan in 1 rechte lijn naar de 60
Mocht je tijd hebt in me beschijving staat wat er nu in zit
 
Als je overtoeren wilt draaien dan 4,5 tot 6 gr rollen erin. Dit is veel te licht voor een 4T, dus dan beter malossi wit/omega goud trekveren. Daarbij is std maat meestal te arm.
das waar het is ook eigenlijk veelste licht alleen voor die trekveertjes dacht ik is wel lekker en std sproeier is al rond de 85 aldus vandaar mijn idee van dat dat wel goed zou zijn
 
Je heb vrij sterke trekveren er in gestopt en dus moet je veel toeren maken om weg te rijden op dat punt zou ik aanraden om een 4.5 tot 6 gram rolletjes te gebruiken en met sproeiers zou ik op de std maat blijven dat is meestal gewoon goed.
Oke top ja van de trekvren zou kunnen kloppen heb hem zo gekocht wat zou je aanraden iets zwaardere rollen met lichteren trekveren?
Post automatically merged:

Heb zelf 7, 2 gr met omega goud. Veel meer kun je er niet uithalen en verschillen zullen minimaal zijn met 50cc. Denk 10-12 seconde tot 50km/h
Welke trekveren heb je ? Want heb nu 4.9 gram van polini dus dan zwaardere rollen met lichteren trekveren?
 
ik had persoonlijk op een 60cc std trekveren op 6.5 gram rolletjes en een mezoly vario en dat trok echt geweldig alleen met een 50cc zou ik de beste setup niet weten eerlijk gezegd. wellicht dat je met deze setup ook wel goed snel zou kunnen gaan maar daar zet ik geen garantie op!
 
Doe trouwens het originele luchtfilter er terug op en een sproeier maat 78. je maakt het afstellen alleen maar moeilijker met een powerfilter. Ook slijt je blokje sneller en verbruik je meer benzine terwijl je geen vermogens winst hebt.

Om je goed te kunnen helpen met de afstelling van de overbrenging hebben we echt een video nodig. We kunnen niet in het wilde weg gokken.

Zelf zou ik de originele onderdelen terug zetten en de nieuwe op mp zetten. Een 50cc 4t scooter is niet echt te tunen. De vermogenswinst van een getuned blokje tegenover een ontgrensde is echt minimaal
 
Als je overtoeren wilt draaien dan 4,5 tot 6 gr rollen erin. Dit is veel te licht voor een 4T, dus dan beter malossi wit/omega goud trekveren. Daarbij is std maat meestal te arm.
Goeie dag heb nu 4.9 gram rollen er in nou als ik de brug af rij dan hoor je hem in de overtoeren gaan
 
das waar het is ook eigenlijk veelste licht alleen voor die trekveertjes dacht ik is wel lekker en std sproeier is al rond de 85 aldus vandaar mijn idee van dat dat wel goed zou zijn
Ah van std sproeier 85 wist ik niet! Dat is inderdaad meer dan prima.
Advies is dan inderdaad zoals 4sla4life zegt: powerfilter eraf, sproeier 80-85, omega goud of malossi wit en rollen 7, 2-7,5gr.

Je zou zelfs kunnen testen door zilverfolie te wegen en dit in de rollen te proppen. Zou zelf gewoon wat rollen halen tussen de 6,5 en de 8gr.
 
ik had persoonlijk op een 60cc std trekveren op 6.5 gram rolletjes en een mezoly vario en dat trok echt geweldig alleen met een 50cc zou ik de beste setup niet weten eerlijk gezegd. wellicht dat je met deze setup ook wel goed snel zou kunnen gaan maar daar zet ik geen garantie op!
Super dankjewel zou het onthouden
 
ik had persoonlijk op een 60cc std trekveren op 6.5 gram rolletjes en een mezoly vario en dat trok echt geweldig alleen met een 50cc zou ik de beste setup niet weten eerlijk gezegd. wellicht dat je met deze setup ook wel goed snel zou kunnen gaan maar daar zet ik geen garantie op!
trouwens met iets zwaardere rollen en minder strakke trekveren zal het zeker ook wel goed lopen
Post automatically merged:

Ah van std sproeier 85 wist ik niet! Dat is inderdaad meer dan prima.
Ja ik was er ook echt verrast van hoor! vond het wel een beetje overdreven maar heb altijd koffiebruin gelopen dus ligt m wel in de setup denk :p
 
Doe trouwens het originele luchtfilter er terug op en een sproeier maat 78. je maakt het afstellen alleen maar moeilijker met een powerfilter. Ook slijt je blokje sneller en verbruik je meer benzine terwijl je geen vermogens winst hebt.

Om je goed te kunnen helpen met de afstelling van de overbrenging hebben we echt een video nodig. We kunnen niet in het wilde weg gokken.

Zelf zou ik de originele onderdelen terug zetten en de nieuwe op mp zetten. Een 50cc 4t scooter is niet echt te tunen. De vermogenswinst van een getuned blokje tegenover een ontgrensde is echt minimaal
Oké dankjewel ik ga een beetje klooien
 
Als je overtoeren wilt draaien dan 4,5 tot 6 gr rollen erin. Dit is veel te licht voor een 4T, dus dan beter malossi wit/omega goud trekveren. Daarbij is std maat meestal te arm.


In mijn standaard kisbee zit ook 5,6 grams rolletjes in.. En dit is gewoon fabrieks standaard.
Als die dan zoveel overtoeren draait is waarschijnlijk de drukveer ook zwaarder gemaakt (dat is niet echt nodig voor een GY6 50cc blokje.)
 
In mijn standaard kisbee zit ook 5,6 grams rolletjes in.. En dit is gewoon fabrieks standaard.
Als die dan zoveel overtoeren draait is waarschijnlijk de drukveer ook zwaarder gemaakt (dat is niet echt nodig voor een GY6 50cc blokje.)
Ah 5,6 gr had ik ook zeker niet verwacht uit standaard blok, maar zou ik met een sport variateur/ontgrenzing toch net iets zwaarder pakken. Dit uit eigen ervaring, wel met witte drukveer trouwens. Thanks en moet mijn mening naar @sander2231 bijstellen want had geen rollen onder de 6,5 gr verwacht bij 4T.
 
Misschien beter die witte drukveer eruit laten.. 4takt heeft niet zo heel snel een andere drukveer nodig.. Alleen in extreme gevallen.
Zo`n blokje heeft amper kracht.. Ga je een zwaardere drukveer plaatsen krijgt het blokje het ook een stuk zwaarder.
Een zwaardere drukveer zorgt er ook voor dat je iets zwaarder in rolletjes moet. Want de vario moet harder tegen die drukveer in werken.

Zou gewoon std drukveer doen + sport vario + rollen afstelling.

Ga je naar een grotere cilinder dan wel de witte drukveer erin doen. (vanaf 72cc en hoger)
 
Back
Top