Gy6 stottert en komt niet op toeren (probleem)

Jantje206

New Member
Kymco, gy6 blok

Ik heb een project scooter gehaald die niet loopte het is een gy6 blok onder een kymco en ik heb er wat problemen mee en ik weet geen raad meer dit zijn de problemen:
De scooter komt niet op toeren
Als hij stationair loopt dan stottort hij
Er komen vlammen uit de caburateur als je gas geeft (stationair niet)
En hij heeft maar 3 bar druk

Wat er aan verranderd is:
Nieuwe nokkenas
Nieuwe distributieketting
Nieuwe cilinder kop incl (kleppen etc)
Nieuwe 18,5 mm caburateur (sproeier 84) (al verschillende sproeiers geprobeerd maar verranderd niks)
Nieuwe zuiger incl zuiger veren

De kleppen zijn goed afgesteld en de nokkenas is ook goed op tijd gezet
Voor de rest is alles nog standaard

Voor mensen die meer weten hierover of suggesties hebben, ik hoor het graag.

Telefonica2.

Active Member
Cilinder ook nieuw? want 3 bar compressie is veel te weinig. denk toch dat je dan beter een nieuwe cilinder kit had moeten kopen. als je cilinder ovaal is(zie je niet op t oog in principe) dan sluit hij nog niet af. en aan gezien je een backfire krijgt zou ik toch alles nog eens na gaan lopen.Want het klinkt alsof je inlaat klep nog niet gesloten of al weer geopend word tijdens de arbeidslag.

Super8

Active Member
tis wel vreemd dat alles 'goed' staat maar de vlammen schieten eruit...
het lijkt wel of er dingen 180 graden verkeerd gemonteerd zijn.

vlammen uit de carb?? spannend! igg geen zittingsverwarming meer te kopen..

Last edited:

Jantje206

New Member
Cilinder ook nieuw? want 3 bar compressie is veel te weinig. denk toch dat je dan beter een nieuwe cilinder kit had moeten kopen. als je cilinder ovaal is(zie je niet op t oog in principe) dan sluit hij nog niet af. en aan gezien je een backfire krijgt zou ik toch alles nog eens na gaan lopen.Want het klinkt alsof je inlaat klep nog niet gesloten of al weer geopend word tijdens de arbeidslag.
Nee de cilinder is niet nieuw dat is nog de originele. De klepspeling staat op 10 voor inlaat en uitlaatklep en de nokkenas staat gelijk met de streepjes aan de zijkant, en het grote gat naar voren gericht. Dat staat ook gelijk met de t op het vliegwiel. Als ik de ketting een tantje verleg dan staat hij of op de f op het vliegwiel, of ver voorbij de t op het vlieg wiel. Dus hij zou zo goed moeten staan. Het blokje heeft wel zelf ooit eerder prima gelopen met die 3bar compressiedruk, dus dat zal dit probleem niet kunnen zijn.

Super8

Active Member
dat t gaatje en de streepjes 'goed' staan wil niet zeggen dat de timing goed staat.
boel loshalen ... nokkenas 180 graden draaien en vast zetten.
dan t vliegwiel op T zetten en dan de kleppen stellen.

heb deze ook al aan de veter gehad..

Jantje206

New Member
Het tandwiel van de nokkenas zit er in geperst dus die zit vast bij mij, dus die kan ik wel 180 graden draaien maar dan staan de nokken naar boven gericht dus dat gaat hem ook niet worden dan gaat het al helemaal fout.

Last edited:

Jantje206

New Member
Ow sorry ik had het niet helemaal goed omschreven, had wat haast hier nogmaals wat ik bedoelde

Het tandwiel van de nokkenas zit er in geperst dus die zit vast bij mij, dus die kan ik wel 180 graden draaien maar dan staan de nokken naar boven gericht dus dat gaat hem ook niet worden dan gaat het al helemaal fout.
Post automatically merged:

Welke gy6 heb jij?

Bij de scooterblokken die ik weet, zit de nokkenas met een ketting aan de kruk as, en aan de andere kant van de krukas zit de stator met de rotor/vliegwiel
Klopt helemaal wat je zegt, ik had het verkeerd omschreven, had beetje haast

trabiarie

Well-Known Member
Waarschijnlijk heb je een lekke inlaatklep ( of klepsteel krom o.i.d ) , daardoor geen genoeg compressie , en slaat de ontbranding terug in de carb .
Je zal dus een lektest moeten doen om te kijken of de klep goed afdicht.

Jantje206

New Member
Waarschijnlijk heb je een lekke inlaatklep ( of klepsteel krom o.i.d ) , daardoor geen genoeg compressie , en slaat de ontbranding terug in de carb .
Je zal dus een lektest moeten doen om te kijken of de klep goed afdicht.
Dat zou ik knap vinden aangezien ik een nieuwe cilinder kop erop gezet had incl kleppen, klepsteel ect
Ik heb wel laatst een cilinder lektest gekocht, dus als hij binnen is ga ik dat zeker eerst even testen maar lijkt me sterk.

trabiarie

Well-Known Member
Heb wel meer sterkere dingen mee gemaakt met nieuwe onderdelen . Zeg ook nier per see dat het dat is maar alle symtomen wijzen wel in die richting.

Jantje206

New Member
Heb wel meer sterkere dingen mee gemaakt met nieuwe onderdelen . Zeg ook nier per see dat het dat is maar alle symtomen wijzen wel in die richting.
Ja oke snap ik wel ja, nou iniedergeval bedankt voor het meedenken, ik hou je wel op de hoogte als ik de test uitgevoerd heb als hij binnen is(de test)