Gy6 start niet (carburateur)

floranwes

New Member
Hoi,
Ik ben laatst begonnen aan een retro scooter (gy6 2015) die een paar jaar stil heeft gestaan. Na wat nieuwe benzine starte die vrij snel. Nu bleef die benzine lekken dit kwam doordat het benzine kraantje vast bleef hangen en dus open bleef staan. Nu zit er een nieuw benzine kraantje in en loopt er benzine naar de benzinefilter. Alleen er loopt heel weinig benzine van de filter naar de carburateur. Wel genoeg om af en toe aan te slaan maar meteen weer uit te vallen. Ik heb geen idee hoe dit kan zit er in de carburateur vacuüm om he vlotte bakje te vullen? Of hoe kan het dat er dus heel weinig benzine(paar druppels) in het vlotte bakje komt?
 
Advertisement - register to remove this

De kraan controleren door aan het dunne rubberen slangetje te zuigen , dan moet de benzine gaan lopen uit de dikke aansluiting.
Het dunne slangetje zit meestal aangesloten op het zwarte spruitstuk onder de carburateur , ook dit controleren op scheurjes en dichtheid.
Als alles leeg geweest is duurt het wel even voordat de vlotterkamer weer vol is , of je moet een tijdje zelf aan het slangetje zuigen en kijken of er dan wel genoeg benz toevloeit.
 
De kraan controleren door aan het dunne rubberen slangetje te zuigen , dan moet de benzine gaan lopen uit de dikke aansluiting.
Het dunne slangetje zit meestal aangesloten op het zwarte spruitstuk onder de carburateur , ook dit controleren op scheurjes en dichtheid.
Als alles leeg geweest is duurt het wel even voordat de vlotterkamer weer vol is , of je moet een tijdje zelf aan het slangetje zuigen en kijken of er dan wel genoeg benz toevloeit.
Ja het is dus raar dat er wel benzine uit komt want het slangetje van het kraantje naar de filter loopt wel vol. Maar ik ga het vacuüm slangetje vervangen en nog een keer proberen ik zal even kijken of het lukt.
 
Kijk dan ook gelijk of de beluchting nog vrij spel heeft en deze ook een goede vacuüm creëert.
(deze zit meestal in de afsluitdop.., of er zit achter op de tank een aansluiting)

Als dit verstopt zit of niet geheel open is, zal het de brandstof toevoer doen stagneren.
Het is dus belangrijk dat de vacuümdruk constant blijft!

Brandstoftank wel gereinigd en/of uitgespoeld?
 
Last edited:
Kijk dan ook gelijk of de beluchting nog vrij spel heeft en deze ook een goede vacuüm creëert.
(deze zit meestal in de afsluitdop.., of er zit achter op de tank een aansluiting)

Als dit verstopt zit of niet geheel open is, zal het de brandstof toevoer doen stagneren.
Het is dus belangrijk dat de vacuümdruk constant blijft!

Brandstoftank wel gereinigd en/of uitgespoeld?
Ja de tank is uitgespoeld. Heb ondertussen het vacuüm slangetje vervangen en de scooter start nu wel. Hij gaat alleen niet harder dan 20. Heel raar want voordat ik het kraantje en slangetje had vervangen ging die 50. Nou ben ik nog niet zo ervaren en weet niet wat de beluchting is. Kan ik hier ergens meer info over vinden of kan iemand met misschien helpen met beluchting bij een gy6 uit 2015? Ook heb ik nog steeds het gevoel dat er niet voldoende vacuüm komt door alleen slangetje vervangen te hebben. Want als ik er aan zuig en daarna meteen start gaat die wel iets harder. Misschien een idee om het spruitstuk te vervangen?
 
Bij mij is dat een klein gaatje in de tankdop , zorgt dat de tank geen vacuum trekt en de benzine niet meer loopt. Heeft niets met het vacuum voor de kraan van doen waar je het slangetje van vervangen hebt
 
Ik ga morgen even de carburateur nog een keer nalopen en even het vacuümnippeltje op het spruitstuk schoonmaken. Als dat niet lukt ga ik wel eventjes bij de garage langs. Bedankt voor jullie hulp ik zal wel even laten weten wat geholpen heeft!
 
Hoi,
Ik ben laatst begonnen aan een retro scooter (gy6 2015) die een paar jaar stil heeft gestaan. Na wat nieuwe benzine starte die vrij snel. Nu bleef die benzine lekken dit kwam doordat het benzine kraantje vast bleef hangen en dus open bleef staan. Nu zit er een nieuw benzine kraantje in en loopt er benzine naar de benzinefilter. Alleen er loopt heel weinig benzine van de filter naar de carburateur. Wel genoeg om af en toe aan te slaan maar meteen weer uit te vallen. Ik heb geen idee hoe dit kan zit er in de carburateur vacuüm om he vlotte bakje te vullen? Of hoe kan het dat er dus heel weinig benzine(paar druppels) in het vlotte bakje komt?

Moet je even kijken of het benzine filter naar de carburateur er goed erop zit.. Want zo`n filter is maar 1 weg verkeer. Dus kan maar 1 kant goed stromen.. Meestal staat er iets van een pijltje op wat de doorstroom richting is..

Anders ander filter proberen.
Post automatically merged:

Lag inderdaad aan de benzine filter heb deze vervangen en hij doet het weer. Alleen loopt nu het vlottebakje leeg snachts.

Misschien geen pakking achter het schroefje om de benzine af te laten.. En dus zonder of slechte pakking lekt.
 
Mag ik hier even op aanhaken? Ik zit een beetje met hetzelfde, uit de slang van de kraan naar de carburateur komt vrij weinig benzine (ik weet niet of het moet stromen of gewoon druppelen?). Als ik controleer of er van het filter naar de kraan benzine komt, dan loopt dat prima, dus twijfel of de kraan goed “loopt”.

Ik heb ook geprobeerd de slang van de filter rechtstreeks op de carburateur aan te sluiten, maar ook dan start de scooter nog niet.

Dus twijfel of het nu de carburateur of de kraan is (of heel wat anders).
 
Back
Top