GY6 slaat af na 15 minuten

Albert909

New Member
Geachte forumleden,

Een tijdje terug was ik in het bezit van een Turbho Bellissimo uit 2013 met een GY6 motorblok. Scooter liep prima, relatief korte afstanden mee gereden, alles perfect. Ik heb de scooter verkocht en de nieuwe eigenaar ervaart het probleem dat die afslaat na ongeveer 15/20 minuten. Pas nadat die wat is afgekoeld slaat de scooter weer aan om vervolgens weer af te slaan na ongeveer dezelfde tijdsduur.
De eigenaar waar ik de scooter van heb gekocht heeft altijd korte ritjes gemaakt van ongeveer 10 tot 20 minuten. Ik denk aan een luie cilinder of verkeer ingesleten zuiger. Maar om eerlijk te zijn tast ik een beetje in het duister met dit probleem wat ik graag wil oplossen voor de nieuwe eigenaar.
Zelf heb ik het probleem niet ervaren toen de scooter in mijn bezit was. Misschien het vermelden waard dat er op deze scooter wordt gereden met twee personen tegelijk, dus bestuurder en passagier.
Scooter start prima, draait stationair goed en reageert normaal op gas geven. Heeft grote beurt gehad, carburateur ultrasoon gereinigd en revisieset. Nieuwe bougie. Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
 

Attachments

  • thumbnail.jpg
    thumbnail.jpg
    157.1 KB · Views: 3
Advertisement - register to remove this

Het komt wel eens voor dat wanneer de cdi warm wordt, de bougie ophoudt met vonken en als cdi weer afgekoeld is, alles weer normaal werkt.

Dus zaak is om te controleren wanneer de scooter is uitgevallen en niet meer starten wil, je wel of geen vonk hebt aan de bougie.

Is dit niet het geval is een mottige cdi een mogelijkheid.
 
Back
Top