GY6 Scooter start niet meer

MaxMax2001

New Member
Beste,

Mijn Turbho pm-c GY6 scooter is tijdens het rijden plots uitgevallen, en start sindsdien niet meer. Ik dacht aan een warmloper vanwege weinig compressie daarna, dus zuiger en cilinder vervangen. Nog steeds niets. Toen ik het blok op tijd wilde zetten merkte ik dat de “T” op het vliegwiel net niet overeenkwam met het nokje op het carter. Het nokje zat precies tussen 2 slagen in…

Verder; - Bougie vonkt
- Krijgt benzine

Hoe kan het blok toch op timing komen? En wat zou nou het probleem kunnen zijn waarom hij niet start?

Bedankt alvast!

Advertisement - register to remove this

Sparky

Well-Known Member
Ik veronderstel dat het een 4Takt is?
Hoe ben je te werk gegaan om de timing goed te krijgen want ik begrijp niet wat je met onderstaande opmerking.
Toen ik het blok op tijd wilde zetten merkte ik dat de “T” op het vliegwiel net niet overeenkwam met het nokje op het carter. Het nokje zat precies tussen 2 slagen in…

MaxMax2001

New Member
Het is inderdaad een 4-takt, excuus.
Ik heb de cilinder en zuiger gedemonteerd. Hierna de zuiger en cilinder teruggemonteerd ( incl. pakkingen)

Daarna heb ik de kop erop gezet, en heb ik het vliegwiel gedraaid zodat de T overeenkwam met het nokje. Wat mij toen opviel, is dat hij als het ware tussen 2 slagen in zit als ik hem op T zet.
Daarna heb ik de nokkenas goed gezet, 2 kleine bolletjes gelijk met de cilinder en het grote gaatje horizontaal.

Sparky

Well-Known Member
Ik snap het nog niet goed maar als het streepje van de T op het vliegwiel tegenover het nokje staat moet de zuiger op zijn hoogste stand staan.
Als dit niet zo is, controleer of het spietje is gemonteerd op de krukas waar het vliegwiel gemonteerd wordt zodat je zeker weet dat het vliegwiel niet verdraait zit.

MaxMax2001

New Member
Ik snap het nog niet goed maar als het streepje van de T op het vliegwiel tegenover het nokje staat moet de zuiger op zijn hoogste stand staan.
Als dit niet zo is, controleer of het spietje is gemonteerd op de krukas waar het vliegwiel gemonteerd wordt zodat je zeker weet dat het vliegwiel niet verdraait zit.
Bedankt! Het is vrij lastig uit te leggen. Wat is een spietje? En hoe is dit te controleren?

Advertisement - register to remove this