Gy6 retro scooter krijgt geen benzine

Tijnemans

Member
Hoi, ik heb een zhen retro scooter 50cc. Laats heb ik er ongeveer 25 km meegereden en dat deed hij perfect. Alleen 2 dagen later wilde hij niet meer starten. Het lijkt aan de benzine te liggen want als je de slang omhoog houd komt er geen benzine uit maar als je hem omlaag houd wel. Hij lijkt dus er op dat hij geen goede vacuüm trekt. Er zit een nieuwe benzine kraan in en de slangen zijn nog goed. Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
 
Advertisement - register to remove this

want als je de slang omhoog houd komt er geen benzine uit maar als je hem omlaag houd wel.
Hoe bedoel je dat precies ? als de motor uit is , sluit als het goed is de vacuüm gestuurde benzine kraan , de toevoer af , tijdens het starten / kicken opent de kraan door het vacuüm van de motor . Gebeurt dit nu bij jou ook ? dan is het vacuüm in orde . Zit er in de benzine leiding een filter ? En is deze nog schoon . Als je geen vacuüm genoeg hebt zijn er verschillende oorzaken , valse lucht , vacuüm slang lek ( naar benz kraan) , Spruitstuk / pakkingen lek , motor heeft onvoldoende compressie ( welke je zou moeten meten )
 
O
Hoe bedoel je dat precies ? als de motor uit is , sluit als het goed is de vacuüm gestuurde benzine kraan , de toevoer af , tijdens het starten / kicken opent de kraan door het vacuüm van de motor . Gebeurt dit nu bij jou ook ? dan is het vacuüm in orde . Zit er in de benzine leiding een filter ? En is deze nog schoon . Als je geen vacuüm genoeg hebt zijn er verschillende oorzaken , valse lucht , vacuüm slang lek ( naar benz kraan) , Spruitstuk / pakkingen lek , motor heeft onvoldoende compressie ( welke je zou moeten meten )
Sorry, ik bedoel als je hem probeert te starten komt er geen benzine uit de benzine slang als je hem omhoog houd, maar als je hem omlaag houd wel. Heb er ook een slang zonder filter opgezet maar nog steeds het zelfde. Compressie lijkt me raar want dat kan niet zomaar weg zijn toch ? En Heeft maar 6k gelopen.
 
ik bedoel als je hem probeert te starten komt er geen benzine uit de benzine slang als je hem omhoog houd
dat klopt gewoon
heeft te maken met statische druk
je benzinetank/benzine niveau licht dan lager dan dat je het uiteinde van de slang hou

sluit het volgende uit:
- doe wat benzine in je bougiegat en probeer em dan te starten, start je scooter? dan zit het probleem mogelijk in je filter of carburateur (vies)
 
dat klopt gewoon
heeft te maken met statische druk
je benzinetank/benzine niveau licht dan lager dan dat je het uiteinde van de slang hou

sluit het volgende uit:
- doe wat benzine in je bougiegat en probeer em dan te starten, start je scooter? dan zit het probleem mogelijk in je filter of carburateur (vies)
Ik heb net de vacuüm slang van het spruitstuk gehaald en iets op de nippel gedaan. Toen aan de slang gezogen tijdens het starten en toen deed hij het bijna. Het probleem is dus dat de vacuüm niet sterk genoeg is. Ik heb ook het spruitstuk los gehaald mijn vinger op het inlaat gat gedaan, toen zoog hij wel goed aan. Het ligt dus misschien aan valse lucht ergens ??
 
Back
Top