GY6 ratelend geluid

Wat is het probleem?

  • Transmissielagers

    Votes: 0 0.0%
  • Tandwielen

    Votes: 0 0.0%
  • Iets anders

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    5

Ruben201

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb een Kymco Like 50 gekocht met een GY6 blok. Hij maakt ratelende metaalgeluiden, zie filmpje. Ik heb alle kleine dingetjes al vervangen, ook de variorollers (die waren echt helemaal versleten) maar dat was het blijkbaar niet. Ik denk zelf dat het de krukaslagers zijn, dan zet ik er wel een nieuwe krukas in. Voordat ik m'n blok uit elkaar haal, wat denken jullie?
Hij heeft ook vermogensverlies, dit is in 2 dagen erger geworden.

 
Advertisement - register to remove this

Verbruikt hij misschien ook veel motor olie?? Komt er erg veel blauwe / zwarte rook uit de uitlaat?

Kan wel je poll in vullen wat het zou kunnen zijn, maar vind het volgens jou geposte filmpje beetje lastig waarneembaar.
Hoort wel iets van metaal achtig, maar het kan zo veel dingen zijn..

En als je het snel en zeker wilt zijn, blok onderuit halen en strippen en alles nakijken.. Kom je het probleem zo ook wel tegen i.p.v hier op de gok te vragen.

Bij krukas lagers zou die denk ik wel een stuk harder moeten ratelen.. Het kan net zo goed slechte zuigerveren zijn.. of zo..

Beste wat je kan doen is de vario verwijderen en de gehele ontsteking en dan aan de krukas trekken en proberen om hem omhoog en naar beneden te duwen.. Dan zie al snel of dat er teveel speling op de krukas zit.. Het zou ook wel eens de big-end van de krukas kunnen zijn.
 
Hoi allemaal,

Ik heb een Kymco Like 50 gekocht met een GY6 blok. Hij maakt ratelende metaalgeluiden, zie filmpje. Ik heb alle kleine dingetjes al vervangen, ook de variorollers (die waren echt helemaal versleten) maar dat was het blijkbaar niet. Ik denk zelf dat het de krukaslagers zijn, dan zet ik er wel een nieuwe krukas in. Voordat ik m'n blok uit elkaar haal, wat denken jullie?
Hij heeft ook vermogensverlies, dit is in 2 dagen erger geworden.


Ik hoor duidelijk je kleppen. Stel deze eerst eens goed af. En daarna stapsgewijs verder dingen uitsluiten en checken.
 
Last edited:
Bedankt voor de hulp. Ik heb inmiddels de krukas, krukaslagers, keerringen, zuiger, zuigerringen, pakkingen en benzinefilter vervangen en de kleppen gesteld. Hij loopt nu weer als een zonnetje!
 
Last edited:
Zo wat is de reden dat je zoveel dingen hebt moeten vervangen
Sorry ik bedoelde niet de variorollers, luchtfilter en v-snaar. Wel, de krukaslagers waren vergaan, dus ik heb een krukas met lagers er al op gekocht en die erin gezet, en dus de keerringen en pakkingen ook. Toen zag ik de expansiering en die was wel aan vervanging toe, maar een nieuwe zuiger kost ook niet veel dus die heb ik ook vervangen (plus de andere ringen). Het benzinefilter wat ik erin had gezet was niet zo goed dus er zit nu een betere in.
 
Back
Top