gy6 problemen na revisie

swnx_nl

New Member
Hallo allemaal,
Laatst had ik helaas een kapot krukaslager, Dus ik heb gelijk veel dingen vervangen omdat het blokje toch al 15,000 km heeft gelopen.
zo als: krukas , keringen , distributie ketting, en geleiders en alle boutjes
blok weer helemaal in elkaar gezet zo als het hoort.
ik heb ook de cilinderkop inlaat een beetje groter gemaakt voor wat meer trekkracht.

gister heb ik het blokje er weer onder gezet, Hij start prima, alleen heeft hij heel weinig vermogen ook wilt hij met luchtfilter niet goed werken, op lagen toeren is het prima maar op wat hoge toeren slaat hij terug , ik dacht dat dit kwam door de sproeier dus eerst kleinere er in gedaan en toen groteren, allemaal zonder suc6......
toen heb ik een nieuwe bougie er in gedaan en de kleppen op 0.08 mm afgesteld daar heb ik mijn beste resultaten mee voorheen. en nieuwe benzine er in gedaan, remreiniger test gedaan zag er allemaal goed uit...... Ik zou echt niet weten wat het propleem nog zou kunnen zijn. ook omdat ik voor de rest niks aan de setup heb veranderd, Ik heb 1 klein ding waar ik mijn twijfels over heb, dat is de pakking tussen de cilinder en cilinderkop, ik ben bang dat ik die er verkeerd heb op gedaan en daardoor valse lucht trekt door het kanaal van de distributie ketting, is dat een optie?

Ik heb ook een filmpje met het probleem met de luchtfilter er op, zo als je hoort slaat hij telkens terug en komt hij niet op toeren
(let niet op de spaghetti moet nog gebeuren) in het filmpje geef ik vol gas.


specificaties:

100cc cilinder
24mm carb met sproeier 90
powerfiltertje
22mm inlaat spruitstuk
100cc cilinder kop
gy6 50cc blok
 
Advertisement - register to remove this

Heb je nu ook extreme carterdruk dan , als de pakking daar niet afdicht zou hij de compressie ook daarlangs blazen. En hoe loopt hij als je de luchtfilter demonteert. Het lijkt wel of hij lucht te kort komt. Hoe hoog is je compressie druk , en zuiger en cilinder heb je niets aan gedaan?
 
nee valt best mee... is allemaal zo als t eerst ook was, als ik de luchtfilter er af haal dan stottert hij niet en kan hij hoog in de toeren, maar wel heel weinig vermogen.. zal morgen de compressie eens meten maar betwijfel of het dat is. nee zuiger en cilinder is niks mee gebeurd
 
ik heb ook de cilinderkop inlaat een beetje groter gemaakt voor wat meer trekkracht


Zou niet zomaar iets weg slijpen in de zin dat je hoopt er meer vermogen eruit te krijgen.
Als je hier niet zeker weet, niet eraan gaan prutsen.

Heb zelf eerder een andere kop met grotere inlaat en uitlaat erop gehad.. (werd verkocht als 50cc cilinder kop)
Toen ik dat ding op mijn originele cilinder had gezet, was daardoor amper aanzuig vermogen vanuit de carburateur (kwam gewoon geen mengsel uit de carb. Met handmatig wat benzine in de kop te doen, had die wel aan stalten om te willen starten.. Maar ging helaas gewoon niet aan.

Toen ik hier eenmaal erachter kwam.. De normale kop met nauwere kanalen erop gezet, en dat was meteen starten.
Dus dat wilt zeggen dat hoe groter het kanaal is niet perse iets postiefs toevoegd aan je vermogen.. Het kan ook zelfs vermogen verlies opgeven of gewoon niet meer willen starten.
 
ik heb ook de cilinderkop inlaat een beetje groter gemaakt voor wat meer trekkracht


Zou niet zomaar iets weg slijpen in de zin dat je hoopt er meer vermogen eruit te krijgen.
Als je hier niet zeker weet, niet eraan gaan prutsen.

Heb zelf eerder een andere kop met grotere inlaat en uitlaat erop gehad.. (werd verkocht als 50cc cilinder kop)
Toen ik dat ding op mijn originele cilinder had gezet, was daardoor amper aanzuig vermogen vanuit de carburateur (kwam gewoon geen mengsel uit de carb. Met handmatig wat benzine in de kop te doen, had die wel aan stalten om te willen starten.. Maar ging helaas gewoon niet aan.

Toen ik hier eenmaal erachter kwam.. De normale kop met nauwere kanalen erop gezet, en dat was meteen starten.
Dus dat wilt zeggen dat hoe groter het kanaal is niet perse iets postiefs toevoegd aan je vermogen.. Het kan ook zelfs vermogen verlies opgeven of gewoon niet meer willen starten.
hmm, dit kan dus zeker een oorzaak zijn. maar met een grotere inlaat heeft hij toch dezelfde zuigkracht als een wat kleinere inlaat?
Mijn reden er achter was dat ik een 22 mm spruitstuk heb en die ging op een 12mm inlaat dus je had daar een hele grote vlakke kant zitten, deze heb ik toen mooi naar elkaar laten overlopen, waarschijnlijk dan toch te groot. gelukkig heb ik de originele kop nog liggen dus moet ik die maar proberen.

Had jij toen ook last van weinig vermogen? en slechte trekkracht?

zou wel het meest logisch zijn omdat dat het enigste is wat er aan de setup is veranderd.
 
Nou we zijn een paar dagen verder...
Ik vertrouwde de cilinderkop toch niet helemaal, dus ik heb een nieuwe cilinder kop besteld deze gemonteerd en gelijk eens een "racing nokkenas" geprobeerd ,weet niet hoeveel racing er aan is maar hij is toch agressiever met de nokjes, maar dat ter zijde , nieuwe kop gemonteerd, getest en hij trekt weer lekker vlot op, dus je inlaat port niet te veel aan veranderen want het kan behoorlijk tegen werken! hoewel wat ik er af gehaald was wel aan de extreme kant was. bedankt voor het mee helpen denken !
 
Zoals ik al zei door mijn eerdere ervaring met grotere kanalen in de kop niet altijd positief uitpakken.

Welke nokkenas genomen (die van naraku?)
 
Back
Top