Gy6 opvoeren

Hallo allemaal ik kon niet echt een goed artikel vinden voor het opvoeren van een gy6 blokje.. Ik heb nu een Sym orbit uit 2008 met dus het oude motorblok (gy6) nu hoor ik vaker dat deze blokjes niet echt snel zijn. Hij heeft gele plaat en loopt nu ong 58-60. Ik heb hem zo overgenomen van een kennis hij liep toen niet en ik heb 'm aan de praat gekregen maar ik weet dus niet wat er aan gedaan is en hoe die al bijna 60 loopt in ieder geval is de vario ring eruit en zitten er andere rollen in (het standaard grammage is 5.9) jullie hebben iets meer verstand van brommers als ik dat heb weten jullie hoe ik hem nog iets sneller kan laten lopen? Wat is er aan gebeurd?(vario ring eruit, andere rollen, sproeier is wel standaard voor de rest is er volgens mij weinig aan gedaan
 
Advertisement - register to remove this

Gy6 blokjes hebben niet veel vermogen. Maar dat zegt niet dat ze verder gewoon super zijn voor op de openbare weg gebruik.

50cc is eigenlijk al de bottleneck.. 63cc is het minimale wat je wilt hebben. Daarvan gaat alleen al de acceleratie wat mee omhoog.

+ Je rollen afstelling kan daarmee wat zwaarder, wat het voordeel is dat je het toerental vrij laag kan houden.

Met standaard nokkenas prima te rijden, alleen wellicht wat te tam.. Denk dat het met een snelle nokkenas beter gaat.

Daarnaast is het ook belangrijk dat de hele aandrijving zal moeten veranderen wil je het strak hebben lopen zonder dips.


Lijstje wat je nodig hebt:

Cilinderkit.
Sportvario
Drukveer
Trekveren
Betere riem
Torque driver.

Als je koppelingshuis een niet origineel goedkoop k*tding is kan je beter een motoforce nemen..

Carb niet nodig (standaard 18mm houden)
Uitlaat ook niet nodig.
Koppeling zou ik alleen vervangen als die op of versleten is.
En de versie met bruine segmenten zou ik niet aanraden, want die pads verglazen te snel en minder grip.
 
Gy6 blokjes hebben niet veel vermogen. Maar dat zegt niet dat ze verder gewoon super zijn voor op de openbare weg gebruik.

50cc is eigenlijk al de bottleneck.. 63cc is het minimale wat je wilt hebben. Daarvan gaat alleen al de acceleratie wat mee omhoog.

+ Je rollen afstelling kan daarmee wat zwaarder, wat het voordeel is dat je het toerental vrij laag kan houden.

Met standaard nokkenas prima te rijden, alleen wellicht wat te tam.. Denk dat het met een snelle nokkenas beter gaat.

Daarnaast is het ook belangrijk dat de hele aandrijving zal moeten veranderen wil je het strak hebben lopen zonder dips.


Lijstje wat je nodig hebt:

Cilinderkit.
Sportvario
Drukveer
Trekveren
Betere riem
Torque driver.

Als je koppelingshuis een niet origineel goedkoop k*tding is kan je beter een motoforce nemen..

Carb niet nodig (standaard 18mm houden)
Uitlaat ook niet nodig.
Koppeling zou ik alleen vervangen als die op of versleten is.
En de versie met bruine segmenten zou ik niet aanraden, want die pads verglazen te snel en minder grip.
Dit is inderdaad wel een leuk idee om te proberen koppeling is zo goer als nieuw en er zit een nieuwe riem op maar ik begrijp dat met meer vermogen je een andere riem nodig hebt ik heb nog rode malossi trekveertjes liggen zou een gele drukveer voldoende wezen?
 
Nee, een grotere cilinder op een gy6 produceert nog steeds weinig vermogen. Je kan de koppeling en snaar standaard laten of ten hoogste de veren vervangen voor Malossi wit of equivalent.
 
ik (zei de gek) zou beginnen met een iets grotere sproeier, want als ie nu 60 loopt met de standaard sproeier zal ie wel arm lopen.. (mogelijk af te lezen aan de bougie)
als ik zo die cilinderkopjes bekijk, zou ìk (àls ik al aan opvoeren zou beginnen) beginnen met de kanalen rond de kleppen te flowen. (gebruikt kopje, dat flowen en dan monteren) en dan mogelijk die 63 cc eronder zetten (groter wordt te zwaar voor je krukas, koppel neemt wèl toe)
 
ik (zei de gek) zou beginnen met een iets grotere sproeier, want als ie nu 60 loopt met de standaard sproeier zal ie wel arm lopen.. (mogelijk af te lezen aan de bougie)
als ik zo die cilinderkopjes bekijk, zou ìk (àls ik al aan opvoeren zou beginnen) beginnen met de kanalen rond de kleppen te flowen. (gebruikt kopje, dat flowen en dan monteren) en dan mogelijk die 63 cc eronder zetten (groter wordt te zwaar voor je krukas, koppel neemt wèl toe)
Ja ik wil inderdaad van t weekend kijken hoe mijn bougie er aan toe is en als ik zie dat ie slechte verbranding heeft dan zet ik er een grotere sproeier erin ik denk dat ik daar maar mee begin en dan verder kijk
Post automatically merged:

Nee, een grotere cilinder op een gy6 produceert nog steeds weinig vermogen. Je kan de koppeling en snaar standaard laten of ten hoogste de veren vervangen voor Malossi wit of equivalent.
Heb nog trekveertjes liggen van malossi maar is een witte niet te (slap)?
 
Back
Top