GY6 nieuw blok haalt 35km/u niet

Haruchiki

New Member
Even voorstellen, ik ben Paul en ben het onderhoud van 2 Santini Capri's van mijn kinderen zelf gaan doen.

Beide zijn snorscooters en hebben een ECU van Rongmao waardoor ze 34km per uur gaan.
Eén scooter gaf motorisch problemen en olielekkage waardoor ik nu een nieuw GY6-blok (139QMB) heb gemonteerd.
EFI van Rongmao overgezet van oude naar nieuwe blok.
Toerensensor (pick-up) overgezet in de nieuwe carterdeksel.
Was even een gedoe met wat stekkers maar het is allemaal gelukt. Het blok loopt!

Alleen is er één ding: de scooter gaat niet harder dan 29km per uur, dan schiet ie in de begrenzer.

Het rollengewicht is identiek aan die van het oude blok.
Er zit geen varioring in het nieuwe blok dat de snelheid zou kunnen beperken.

Iemand een idee hoe ik de snelheid naar 34km per uur kan krijgen? (Misschien de trekveren van de koppeling?)
 
Advertisement - register to remove this

De snaar komt zelfs iets hoger. Om te kijken of het de drukveer is heb ik de oude koppeling erop gezet. Top blijft op 29 km/u hangen.
 
heb hier ook een nieuw blok (efi euro4) liep maar 38 en nu met speedconverter dus onbegrensd 48.

ik gok dat er iets met die nieuwe lading blokken is want hard gaan ze niet (48 onbegrensd is dan weliswaar veilig maar 55 ook ,)
 
heb hier ook een nieuw blok (efi euro4) liep maar 38 en nu met speedconverter dus onbegrensd 48.

ik gok dat er iets met die nieuwe lading blokken is want hard gaan ze niet (48 onbegrensd is dan weliswaar veilig maar 55 ook ,)
Er gaat een roddel dat de overbrenging in de versnellingsbak is aangepast waardoor ze dus niet meer hard kunnen. Of het waar is...
Post automatically merged:

Even voorstellen, ik ben Paul en ben het onderhoud van 2 Santini Capri's van mijn kinderen zelf gaan doen.

Beide zijn snorscooters en hebben een ECU van Rongmao waardoor ze 34km per uur gaan.
Eén scooter gaf motorisch problemen en olielekkage waardoor ik nu een nieuw GY6-blok (139QMB) heb gemonteerd.
EFI van Rongmao overgezet van oude naar nieuwe blok.
Toerensensor (pick-up) overgezet in de nieuwe carterdeksel.
Was even een gedoe met wat stekkers maar het is allemaal gelukt. Het blok loopt!

Alleen is er één ding: de scooter gaat niet harder dan 29km per uur, dan schiet ie in de begrenzer.

Het rollengewicht is identiek aan die van het oude blok.
Er zit geen varioring in het nieuwe blok dat de snelheid zou kunnen beperken.

Iemand een idee hoe ik de snelheid naar 34km per uur kan krijgen? (Misschien de trekveren van de koppeling?)
Ik zou het motorblok even onbegrensd checken of alles wel in orde is.
 
Onbegrensd checken dat heeft Jayless82 eerder geprobeerd door de toerensensor los te koppelen maar daarbij kwam een error.
Daar bedank ik voor.
Heb nu de leverancier van het motorblok gevraagd om oorzaak en oplossing. Ik wacht eerst even of er een antwoord komt.
 
Onbegrensd checken dat heeft Jayless82 eerder geprobeerd door de toerensensor los te koppelen maar daarbij kwam een error.
Daar bedank ik voor.
Heb nu de leverancier van het motorblok gevraagd om oorzaak en oplossing. Ik wacht eerst even of er een antwoord komt.
Dat was niet zozeer om te kijken of dat onbegrenst werkte, was meer omdat die niet in het nieuwe blok zat en meerdere dingen er niet in zaten tov oude motor waar trouwens niks over wordt gezegd op de website van leverancier (begint met een Z)..... beetje jammer en misleidend maargoed.

enige manier om efi gy6 te ontgenzen is of speedconverter of andere ecu (beide +/- rond de 90 euro)
 
Onbegrensd checken dat heeft Jayless82 eerder geprobeerd door de toerensensor los te koppelen maar daarbij kwam een error.
Daar bedank ik voor.
Heb nu de leverancier van het motorblok gevraagd om oorzaak en oplossing. Ik wacht eerst even of er een antwoord komt.
Leverancier (inderdaad Z....) heeft snel gereageerd: Niemand daar heeft ervaring ermee, ze kunnen niet adviseren hoe de topsnelheid met 5 km/u op te voeren. Helaas.

Dan moet ik er vooralsnog maar in berusten dat ie niet harder dan 29 km/u loopt. Het plaatsen en aansluiten van een nieuw motorblok is goed gegaan. Ik vermoed inderdaad dat er dan inwendig iets is gewijzigd in de nieuwe gy6-motorblokken.
Enige optie die ik zie om de snelheid te verhogen is dan een nieuwe 45 km/u ECU (naar verwachting loopt ie dan zo'n 38 km/u) en misschien een varioring zodat ie 5 km/u vertraagt naar 33 km/u. Gezien de extra kosten die dat meebrengt laat ik het even voor wat het nu is.
 
Back
Top