Ik heb een Gts toscana uit 2019. Het is een 4t 50cc gy6. Nu heb ik deze ontgrensd door middel van cdi met afstandsbediening en gladde variobus. Ik weet niet of er iets van begrenzing in de carb of inlaat zit. Hij werkt trouwens met een dellorto ECS systeem.

Ik wou een beetje meer trekkracht. Dus ik had wat op internet gekeken en kwam tot de conclusie dat ik een multivar wou.

Dus jk heb deze besteld en gemonteerd. Alleen het duurt vrij lang voordat ie op gang komt. Zegmaar ik hou 1 tot 2 seconde vol gas en dan merk je pas iets. Is daar iets aan te doen?

Verder is de top rond de 50 gps. Met en zonder multivar. Wat ik ook wel raar vind. Want een vriend van mij heeft dezelfde scooter alleen 1 jaar nieuwer. En de zelfde cdi en die van hem gaat 60. Weet iemand hoe dat kan?

Een ander puntje wat me best zorgen baart is dat mijn V-snaar er heel moeilijk op gaat. Ik knijp hem bij de koppeling achter naar elkaar toe en dan moet ik hem op de variobus draaien als het ware. Anders gaat die er niet op. Maakt dat uit?

Alvast bedankt voor de reactie
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Gts toscana uit 2019. Het is een 4t 50cc gy6. Nu heb ik deze ontgrensd door middel van cdi met afstandsbediening en gladde variobus. Ik weet niet of er iets van begrenzing in de carb of inlaat zit. Hij werkt trouwens met een dellorto ECS systeem.

Ik wou een beetje meer trekkracht. Dus ik had wat op internet gekeken en kwam tot de conclusie dat ik een multivar wou.

Dus jk heb deze besteld en gemonteerd. Alleen het duurt vrij lang voordat ie op gang komt. Zegmaar ik hou 1 tot 2 seconde vol gas en dan merk je pas iets. Is daar iets aan te doen?

Verder is de top rond de 50 gps. Met en zonder multivar. Wat ik ook wel raar vind. Want een vriend van mij heeft dezelfde scooter alleen 1 jaar nieuwer. En de zelfde cdi en die van hem gaat 60. Weet iemand hoe dat kan?

Een ander puntje wat me best zorgen baart is dat mijn V-snaar er heel moeilijk op gaat. Ik knijp hem bij de koppeling achter naar elkaar toe en dan moet ik hem op de variobus draaien als het ware. Anders gaat die er niet op. Maakt dat uit?

Alvast bedankt voor de reactie

hallo,

het zou kunnen liggen aan te zware rollen in je vario, maar hier zou ik alleen achterkomen als ik de scooter volgas hoor wegrijden.

Verder zou er een te kleine V-Snaar misschien in kunnen zitten. Zet eens met zwarte stift een streepje op je vario (als in een radius-lijn). dan kan je zien hoe hoog je V snaar komt in z'n vario poulie.

en verder heb ik de ervaring met GY-6 blokken, dat er veel verschil in zit. Het ene blok loopt beter dan het andere.

mvg Jimbo
 
Ik heb nog 5.5 gram liggen dan test ik nog wel even wat het beste is. Er zitten nu de 7 grams in die meegeleverd worden met de multivar. Bedankt voor de tip met die stift. Dat ga ik zeker doen. Gewoon zo'n soort van white board stift toch?
 
Ik heb nog 5.5 gram liggen dan test ik nog wel even wat het beste is. Er zitten nu de 7 grams in die meegeleverd worden met de multivar. Bedankt voor de tip met die stift. Dat ga ik zeker doen. Gewoon zo'n soort van white board stift toch?

yes dat kan.

let wel op dat je niet te licht in rollen gaat, overtoeren is niet fijn en je verliest er trekkracht mee.

de scooter zou in zn toeren moeten schieten bij wegrijden en dit toerental ongeveer behouden, maar niet naar zn max toeren. wanneer de scooter richting zijn top in de buurt komt, dan zal hij pas zijn max toeren mogen draaien.

zat er bij de multivar een witte drukveer ?
 
Als je meer / sneller wilt accelereren heb je een grotere cilinder nodig.

Die originele 50cc gaat je dat nooit leveren.. Plus de vario (sport doet dan ook niet veel)

Ik heb er zelf een 30 euro kostende power one vario eronder zitten en doe doet het best aardig.

Vooral de slijtage van het loopt vlak valt weining aan te zien.
 
yes dat kan.

let wel op dat je niet te licht in rollen gaat, overtoeren is niet fijn en je verliest er trekkracht mee.

de scooter zou in zn toeren moeten schieten bij wegrijden en dit toerental ongeveer behouden, maar niet naar zn max toeren. wanneer de scooter richting zijn top in de buurt komt, dan zal hij pas zijn max toeren mogen draaien.

zat er bij de multivar een witte drukveer ?
Ja ik heb een setje 5.5 en een set 7 dus ik kan ook nog 6.25 doen dat is het gemiddelde. Ik wil ook best even 3 filmpjes maken van hoe die optrekt. Ik denk niet dat ik het super erg ga herkennen. Want ik heb nu 2/3 maanden mn scooter. Ik doe wel een automotive opleiding dus ik leer er wel veel over.

Ja er zat een witte drukveer bij. Die zit er ook in
Post automatically merged:

Als je meer / sneller wilt accelereren heb je een grotere cilinder nodig.

Die originele 50cc gaat je dat nooit leveren.. Plus de vario (sport doet dan ook niet veel)

Ik heb er zelf een 30 euro kostende power one vario eronder zitten en doe doet het best aardig.

Vooral de slijtage van het loopt vlak valt weining aan te zien.
Ja ik mag mn scooter niet super erg opvoeren van mn ouders. Dus ik probeer nu gewoon even het maximale uit de 50cc te halen. En dan over een paar maanden als dat mag een grotere cilinder. Maar ik ben 16 dus ik probeer wel alles in 1x goed te kopen. Dat ik niet 3 verschillende vario's hoef te kopen om erachter te komen wat de beste is
 
als je weet dat 7 gram te zwaar is en weet dat je die niet nodig gaat hebben, kan je die ook (stap voor stap?) lichter maken (heel subtiel van weerskanten iets uitboren of -dremelen) en goed wegen op een goede keukenweegschaal, dat ze wel gelijk blijven.
 
als je weet dat 7 gram te zwaar is en weet dat je die niet nodig gaat hebben, kan je die ook (stap voor stap?) lichter maken (heel subtiel van weerskanten iets uitboren of -dremelen) en goed wegen op een goede keukenweegschaal, dat ze wel gelijk blijven.
Ieder ze heug zal ik maar zeggen. :p



Je verhaal over de snaar vind ik interessant.
Wellicht wat verder inkijpen die achterpoulies.
Zon snaar hoort heel wat speling te hebben.

Zie hier bij ca 2:45.

Ik mis hier verder wat info:
10 of 12 inch blok
Welke maat staat er op de vsnaar.



Om de maximale snelheid uit t blok te trekken zul je toch wat fijner moeten afstellen, met stapjes van 0,2 gram bijv.
 
Ieder ze heug zal ik maar zeggen. :p

Om de maximale snelheid uit t blok te trekken zul je toch wat fijner moeten afstellen, met stapjes van 0,2 gram bijv.
ieder z'n Meug;)
als je toch in stappen van 0,2 moet gaan zoeken, zul je dus zo'n testkit moeten kopen als je niet wilt boren.
(of kun je eigenlijk ook 2 sets mengen om een gemiddelde te krijgen??) vb 3x6 gram, 3x7 gram om 6,5 te maken en uiteraard om en om erin doen?)
 
Dat kan(uiteraard om en om), maar er zouden grenzen zijn m.b.t. hoe groot het onderling verschil mag zijn.
Echter nooit praktijktests van gezien.
Deed vroeger zelf met bijv sets van 6, 5,5 en 5.
Dan heb je dus al
6
5,75
5,5
5,25
5,0
#afstellenvoorbeginners.
 
Dat kan(uiteraard om en om), maar er zouden grenzen zijn m.b.t. hoe groot het onderling verschil mag zijn.
Echter nooit praktijktests van gezien.
heb inderdaad wisselende ervaringen gelezen inmiddels, maar ook/zelfs dat Malossi het voor motorscooters in z'n handleiding had staan als optie, ten minste om het juiste gewicht te bepalen, eens gevonden werd aangeraden om dan dat gemiddelde te plaatsen.
 
Ja ik heb een setje 5.5 en een set 7 dus ik kan ook nog 6.25 doen dat is het gemiddelde. Ik wil ook best even 3 filmpjes maken van hoe die optrekt. Ik denk niet dat ik het super erg ga herkennen. Want ik heb nu 2/3 maanden mn scooter. Ik doe wel een automotive opleiding dus ik leer er wel veel over.

Ja er zat een witte drukveer bij. Die zit er ook in
Post automatically merged:


Ja ik mag mn scooter niet super erg opvoeren van mn ouders. Dus ik probeer nu gewoon even het maximale uit de 50cc te halen. En dan over een paar maanden als dat mag een grotere cilinder. Maar ik ben 16 dus ik probeer wel alles in 1x goed te kopen. Dat ik niet 3 verschillende vario's hoef te kopen om erachter te komen wat de beste is

Er valt weinig meer uit een 50cc te halen omdat het ding een begrenzer op zich is.
 
Ik heb een Gts toscana uit 2019. Het is een 4t 50cc gy6. Nu heb ik deze ontgrensd door middel van cdi met afstandsbediening en gladde variobus. Ik weet niet of er iets van begrenzing in de carb of inlaat zit. Hij werkt trouwens met een dellorto ECS systeem.
hoe heb je dàt voor elkaar gekregen? een cdi op een scooter met ECU? mijn schoonpa heeft ook een GTS Toscana (snor) uit 2019 met ECS en daar zit een ECU in (voor zover ik weet inherent aan ECS) , die ik evt wel wil omkeuren naar brom.
 
Ieder ze heug zal ik maar zeggen. :p



Je verhaal over de snaar vind ik interessant.
Wellicht wat verder inkijpen die achterpoulies.
Zon snaar hoort heel wat speling te hebben.

Zie hier bij ca 2:45.

Ik mis hier verder wat info:
10 of 12 inch blok
Welke maat staat er op de vsnaar.



Om de maximale snelheid uit t blok te trekken zul je toch wat fijner moeten afstellen, met stapjes van 0,2 gram bijv.
Het is een 10 inch blok. De maat op de vsnaar weet ik zo even niet. Ik ben nu onderweg naar school dus dat zou ik vanavond even moeten kijken als ik terug ben. Ja ik denk dat ik inderdaad zo'n test setje ga bestellen waar jullie het over hebben
Post automatically merged:

Dat kan(uiteraard om en om), maar er zouden grenzen zijn m.b.t. hoe groot het onderling verschil mag zijn.
Echter nooit praktijktests van gezien.
Deed vroeger zelf met bijv sets van 6, 5,5 en 5.
Dan heb je dus al
6
5,75
5,5
5,25
5,0
#afstellenvoorbeginners.
Hoe groot mag dat verschil jn t algemeen zijn dan?
Post automatically merged:

hoe heb je dàt voor elkaar gekregen? een cdi op een scooter met ECU? mijn schoonpa heeft ook een GTS Toscana (snor) uit 2019 met ECS en daar zit een ECU in (voor zover ik weet inherent aan ECS) , die ik evt wel wil omkeuren naar brom.
Als je de buddybak eruit haalt en je voor de scooter staat is er aan de linker kant van de benzine tank als je voelt een zwart doosje met een paar kabels. Deze heb ik vervangen voor deze (https://www.zandri.nl/opvoerset-beg...diening-25km-u-onbegrensd-euro4-dellorto.html) gemonteerd. Mijn excuses als dit geen cdi is.
 
Last edited:
Back
Top