GY6 loopt niet volledig onbegrensd

jelly013

New Member
Hi iedereen,

Ik heb een nieuwe scooter gekocht, eerste eigenaar met nu 180km op de teller. De scooter loopt prima, optrekken is nog wat traag. Maar het gedeelte waar ik veel moeite mee heb is dat hij onbegrensd hooguit 45km/h rijdt. Soms haalt ie net de 40km/h. Nu ga ik voor de zekerheid nog controleren of er een mechanische beperking is zoals een ring of een bus die nog een borst heeft. De verkoper gaf aan dat die er niet in zit en helemaal glad is. Echter heb ik toch mijn twijfels.

Toch ben ik benieuwd waar ik verder naar kan kijken als er een gladde bus in zit. Want ik hoor wel aan de motor dat hij nog wel wat ruimte heeft.

Wat details:
- GY6 blok Euro 5
- Speedconverter geplaatst (160km gelopen begrensd)
- 180km op de teller
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je hier wat aan :

Euro 4&5 ECU speedconverters

Wanneer er gebruik wordt gemaakt van een speedconverter, is het belangrijk dat uw scooter NIET opgevoerd is. Als dit wel het geval is, zal deze eerst weer origineel gemaakt moeten worden. Dit systeem werkt namelijk samen met de originele ECU en zal niet functioneren bij reeds opgevoerde modellen.
De beginsnelheid van de scooter zal altijd de snelheid zijn waarop de ecu is geprogrammeerd. Een voorbeeld; heeft u een scooter gekocht al bij de dealer laten opvoeren na 45/km per uur? U monteert daarna een speedconverter van 25 en onbegrensd. Dan zal het gevolg zijn dat u scooter 45 en onbegrensd rijdt door de eerdere aanpassing van de ECU.

Bron:
 
Heb je hier wat aan :

Euro 4&5 ECU speedconverters

Wanneer er gebruik wordt gemaakt van een speedconverter, is het belangrijk dat uw scooter NIET opgevoerd is. Als dit wel het geval is, zal deze eerst weer origineel gemaakt moeten worden. Dit systeem werkt namelijk samen met de originele ECU en zal niet functioneren bij reeds opgevoerde modellen.
De beginsnelheid van de scooter zal altijd de snelheid zijn waarop de ecu is geprogrammeerd. Een voorbeeld; heeft u een scooter gekocht al bij de dealer laten opvoeren na 45/km per uur? U monteert daarna een speedconverter van 25 en onbegrensd. Dan zal het gevolg zijn dat u scooter 45 en onbegrensd rijdt door de eerdere aanpassing van de ECU.

Bron:
De ECU is gewoon stock en niet aangepast.
 
Back
Top