Gy6 loopt niet goed

Luke23

Member
Hallo

Een tijdje geleden heb ik mijn snor laten omzetten in een brom hiervoor heb ik de Varioring eruit gehaald een onbegrensd cdi erin gestopt hierna reed de scooter net 45 en duurt heel lang voor hij op zen top zit ik lees dat over het algemeen een gy6 blok 55/60 kan rijden zonder al te grote aanpassingen

Echter nadat ik mijn scooter de begrenzer eraf had gehaald reed hij niet zo goed tot de 20/25km/u rijd hij goed maar erna trekt hij heeeeeel langzaam door naar 40/45km/u mijn vraag was wat kan ik doen om mijn scooter rond de 60 te laten lopen zonder een grotere cilinder


10g rollen
3000km
Gy6 blok
CDI ontgrensd
Geen Varioring

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor de tip

heb heb zojuist 5.5g rollen er in gezet en hij rijd een stuk sportiever trekt gelijkmatig door en rijd met zen 2e ook veel beter.

maar helaas is de top maar met 2km/u vooruit gegaan hij rijd nu 47km/u (gps) wat ik nog steeds aan de slome kant vindt.

Ik heb ook een streep gezet op de Vario na wat rijden is hier nog maar 0.5cm van over
 
Last edited:
de snaar moet met de 'tandjes' aan t eind van de variobus zitten...het kan zijn dat je een milimeter of 2 tekort komt.. dan moet je er ringen achter doen. shims noemen ze die volgens mij.
 
Bedankt zou een grotere/high speed vario ook een mogelijkheid zijn? Om dit probleem op te lossen?
Je gaat zeker wel winst uit een sportvario halen maar tis niet dat je na het monteren ervan ineens 55/60 gaat halen als je nu maar 47 rijdt.

Kijk inderdaad even goed of je snaar volledig op de bus zit en of zoals @Super8 al zei je niet een paar mm niet te kort komt op de variobus. Je snaar moet daar gelijk mee zijn zodat deze zijn volledige waarde kwijt kan tijdens het rijden.

Toen ik nog op een 50cc reed. Zaten er bij mij 5,1gram malossi rollen. Daar reed mijn brommer toendestijds 60/61 op teller en optrek was ook goed grof. Verder had ik toen helemaal niks aan veranderd. Een dood normale setup met alleen 5,1gr malossi rollen & een cdi (30-onbegrenst). Met wind mee haalde ik hier en daar ook wel de 65

Succes man!!
 
Hij zit netjes op de bus alleen hij klimt net niet helemaal op de vario tijdens hij rijden net iets meer dan 5min
Dat is bij vrijwel elke gy6 blokje met standaard set up. Met een sportvario zal dat iets minder worden maar gehele vario gebruiken gaat niet lukken. Heeft te maken met veiligheid, je snaar kan anders er af springen.

Plaats even een foto, dan kijken we even mee.
 
Hij zit netjes op de bus alleen hij klimt net niet helemaal op de vario tijdens hij rijden net iets meer dan 5min
Welke drukveer zit er in ? indien te zwaar , komt snaar achter niet onderin, en snaar in Vario niet boven in ,( met Tollerantie van 5mm ) minus
 
Zo zag precies ook mijn vario eruit op mn 50cc.
Op mn 72cc trouwens ook, totdat ik overstapte naar een sportvario. Maar dan nog jou 0.5/0.6mm wordt max 0.3mm. Verder gaat hij gewoon simpelweg niet ivm veiligheid.

Ik kan je denk ik niet veel meer aanraden dan de 5,1gr rollen van malossi. Dat had bij mij oprecht een wereld verschil gemaakt.
 
Heel erg bedankt ik ga een nieuwe vario bestellen en erna ga ik kijken of er miss nog wat snelheid te behalen valt bij de carburateur
 
Afgelopen weekend heb ik mijn carburateur afgesteld nu met een 85 jet loopt hij veel beter en komt hij vrij snel naar zijn top alleen is de top nog steeds laag nu 50/52km heeft iemand een idee hoe ik mijn scooter harder kan laten lopen? (Het liefst hou ik mijn scooter 50cc)

Setup
50cc
85 main jet
Sportluchtfilter
6g rollen
 
Voor 50cc zou ik persoonlijk voor 5.6 grams rollen gaan.. Zit immers standaard in me kisbee en daarmee liep die perfect.

Voor snelheid heb je denk ik al een andere vario nodig.. Eentje die doorlopende rollerbanen heeft.

De originele is dat niet. En daarnaast kijken hoe de riem om de poelies zitten.. (bij mij zit namelijk de achterzijde 4 / 5 mm te diep in de achterpoelie.
En dan ligt die in een andere versnelling zo gezegd

Ben met de riem ook nog wat aan het experimenteren.
Bij een sport vario heb je wel een kortere vario bus, maar door middel van shims moet je daarmee de juiste tussen ruimte zoeken waar de riem voorop het laagst ligt en achterop het hoogst ligt.. (en dan moet die achter zeker 1 - 1-1/2 mm onder de rand blijven.


Rij zelf met

60cc SP
originele Deni DPD18J carb met sproeier 82 en stationair 30 (moet hem nog beter afstellen
Power one vario (uitgeshimmed (moet nog beter word gesteld) met 6,5 grams rollen (momenteel nog een beetje te zwaar)
NCY Torque driver
Standaard drukveer
Standaard koppeling.
Originele luchtfilter
Originele peugeot uitlaat.
Geluid is vrijwel het zelfde als geheel origineel. Maar wel het voordeel dat er wat zwaardere gewichten in kunnen. (origineel zit er onder de 6 grams erin en zo`n 50cc cilindertje moet dan te hard toeren maken om vooruit te komen.

Heb wel al de malossi witte drukveer geprobeerd, in het begin loopt het wel aardig goed, maar boven de 50km zakt het vermogen weg (waarschijnlijk doet die drukveer minder hard drukken in die regio.
Torque driver i.c.m de vario is wel een aardige winst op acceleratie. (loopt dan een stuk beter door)

Rolletjes denk ik dat ik rond de 6,375 moet zitten.
Post automatically merged:

Heel erg bedankt ik ga een nieuwe vario bestellen en erna ga ik kijken of er miss nog wat snelheid te behalen valt bij de carburateur

carburateur geeft je niet meer snelheid. Een iets grotere 20mm kan er wel voor zorgen dat je midden en bovenin wat voller gaat lopen.
 
Last edited:
Ik heb er al enige verbetering erin gekregen.

De witte 1000+ RPM trekveren hielpen best veel. Vanaf 0 tot ongeveer 50km op de teller gaat die nou als een speer weg.

Heb daarnaast een nieuwe koppelingshuis gemonteerd van moto force.

De oude was zo verglaasd binnen in dat zelfs een schuurpapiertje niet meer hielp plus de sporen die erin stonden.
Was erg verbaasd over de kwaliteit van het nieuwe huis van motoforce voor maar 18 euro.. (zag er beter uit dan de originele)

Daarnaast een andere mezoly riem erin gedaan met de maat 17x729 x 30.. (was vroeger 17,5 x 723x28

Maar ik merk nog niet dat de riem helemaal boven in de achterpoelie wilt komen ondanks de maat anders is. Dus denk dat die nog langer zou kunnen. (rond de 743mm ofzo)

Verder de vario bus van de power one vario wat korter gemaakt voor die smallere riem. (volgens mij nou 38,175 ofzo) (origineel 38,3)

Moet nog een sterkere drukveer in (welke weet ik nog niet , word uit proberen)

Denk dat ik ook de naraku halfpoelie ga proberen (zou ook veel helpen met acceleratie en top snelheid)

En misschien een andere set poelies proberen en zien of die gaan helpen om de riem hoger te krijgen)


Sproeier 85 heb ik er ook erin gehad als 82.

Het reed wel met beide.

Maar 82 merkte ik vooral meer lucht als benzine als je de gashendel vanaf de helft tot vol open draaide.
Je hoorde geen bwaaoop of houden in.. Maar blijf dan op een gegeven moment hangen en accelleert dan niet meer door.

Met sproeier 85 merkt ik wel dat er boven in iets meer zat dan lucht.. Maar was toch wel lichtjes aan het inhouden, en sloom boven in.
Dus heb sproeier 84 maar weer terug gedaan.

Verder denk ik dat een snellere nokkenas zeker een must is voor een 60cc cilinder.
Als je er meer power eruit wilt hebben, dan heeft die echt een andere timing nodig van de kleppen.

Een 72cc kan nog een beetje compenseren omdat de zuiger veel groter is en nog meer accelleratie heeft. Dus die kracht meer invulling kan geven op een standaard nokkenas.
 
Last edited:
Back
Top