Gy6 injectie euro 5 met 90cc

Barth

New Member
Ik heb een gy6 rongmao blok daar zit momenteel een 90cc v2 naraku kit op met een a9 snelle nokkenas een 060 injector met een 28mm gasklephuis (waarschijnlijk wel beetje overkill want standaard is 18mm dus wil gaan proberen met een 22mm) standaard luchtfilter huis met een extra luchtgat erin en power 1 element, verder nog een polini vario met 6 gram rollen en paarse trekveren (die worden nog veranderd misschien) turbo kit uitlaat, en secundaire vertanding van 17/49. Nou rijdt hij wel prima trekt weg bij 6000 toeren ongeveer en trekt met 7500 toeren door, met een top van 80km/H. De vraag eigenlijk is heeft iemand nog ideeen wat er beter kan of wat ik nog kan aanpassen, wil er nog een Mezoly luchtfilterbox opzetten ( stille powerfilter/kartfilter) want zonder luchtfilter rijdt hij denk ik toch wat beter, kortere vertandingen zijn lastig te vinden en 152qmj vertandingen van naraku passen denk ik niet misschien dat iemand dat weet. Een Malossi power nokkenas(die overdreven duren dingen) geeft die nog extra power heeft iemand ervaring daar mee? Nokken lijken namelijk wel groter. Heeft iemand nog tips of andere ideeen? Ik hoor het graag bedankt!
Post automatically merged:

En scooter gaat brug af wel 94 zonder gekke geluiden of iets dergelijks dus denk dat het wel mogelijk is
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een gy6 rongmao blok daar zit momenteel een 90cc v2 naraku kit op met een a9 snelle nokkenas een 060 injector met een 28mm gasklephuis (waarschijnlijk wel beetje overkill want standaard is 18mm dus wil gaan proberen met een 22mm) standaard luchtfilter huis met een extra luchtgat erin en power 1 element, verder nog een polini vario met 6 gram rollen en paarse trekveren (die worden nog veranderd misschien) turbo kit uitlaat, en secundaire vertanding van 17/49. Nou rijdt hij wel prima trekt weg bij 6000 toeren ongeveer en trekt met 7500 toeren door, met een top van 80km/H. De vraag eigenlijk is heeft iemand nog ideeen wat er beter kan of wat ik nog kan aanpassen, wil er nog een Mezoly luchtfilterbox opzetten ( stille powerfilter/kartfilter) want zonder luchtfilter rijdt hij denk ik toch wat beter, kortere vertandingen zijn lastig te vinden en 152qmj vertandingen van naraku passen denk ik niet misschien dat iemand dat weet. Een Malossi power nokkenas(die overdreven duren dingen) geeft die nog extra power heeft iemand ervaring daar mee? Nokken lijken namelijk wel groter. Heeft iemand nog tips of andere ideeen? Ik hoor het graag bedankt!
Post automatically merged:

En scooter gaat brug af wel 94 zonder gekke geluiden of iets dergelijks dus denk dat het wel mogelijk is
Hoi Barth, ik durf het niet te zeggen. Wel heb ik vraag, ik rij zelf een la souris sourini r injectiemodel en wil daar een 70/80 cc oplaten zetten. Begrijp ik het goed dat je dan zoiezo een G60 injector moet plaatsen? En moet er dan nog wat aan de ECU aangepast worden ivm inspuiting? Mochten er andere forumleden tips hebben dan hoor ik deze ook graag. Gr tim
 
Voor 70cc zou er een 038 injector in moeten maar of die dan te arm loopt….. voor ecu kan je vrij weinig alleen ontgrensen en begrenzen enz.
Post automatically merged:

Hoi Barth, ik durf het niet te zeggen. Wel heb ik vraag, ik rij zelf een la souris sourini r injectiemodel en wil daar een 70/80 cc oplaten zetten. Begrijp ik het goed dat je dan zoiezo een G60 injector moet plaatsen? En moet er dan nog wat aan de ECU aangepast worden ivm inspuiting? Mochten er andere forumleden tips hebben dan hoor ik deze ook graag. Gr tim
Wat wil je er eigenlijk verder nog meedoen buiten om de 70/80cc kit
 
Voor 70cc zou er een 038 injector in moeten maar of die dan te arm loopt….. voor ecu kan je vrij weinig alleen ontgrensen en begrenzen enz.
Post automatically merged:


Wat wil je er eigenlijk verder nog meedoen buiten om de 70/80cc kit
Hij rijdt nu 50 begrensd en 60/65 onbegrensd. Wil er verder eigenlijk niet veel meer meedoen, dacht aan 80cc, injector en andere rollers. Gaat me er meer om dat ie ook met tegenwind of heuvel op met zn 2en wat kracht heeft. Verder gebruik ik hem veel woon/werk dus wil wel dat ie enigzins zuinig blijft.
Post automatically merged:

Voor 70cc zou er een 038 injector in moeten maar of die dan te arm loopt….. voor ecu kan je vrij weinig alleen ontgrensen en begrenzen enz.
Post automatically merged:


Wat wil je er eigenlijk verder nog meedoen buiten om de 70/80cc kit
Raad jij trouwens die 38 injector, lees dat er veel die g60 van Ali express pakken. Is dat niet een beetje overkill kwa brandstof?
 
Last edited:
Inmiddels een jaar oud maar wilde toch even mijn ervaring delen.
la souris Valexim

mezoly bb kit 90cc
a8 nokkenas
g60 injector std ecu liep prima.
Polini race vario
Malossi snaar

inmiddels 24mm injectorbody / intake gemonteerd en daarmee is de trekkracht ook verhoogd.
Lasouris de ecu volledig laten ontgrenzen geen limieten meer.

Inmiddels 450km verder zo nu en dan vol gas hier is tot op heden 73gps kilometers uit gekomen en nog steeds 1 op 50 dit was 1 op 60 met 50cc

Ondanks dat het een wat oudere post is wilde ik mijn ervaring delen omdat er nog al wat vragen en onduidelijkheden zijn omtrent injectie gy6.
Ik denk wel dat er veel meer in zit ( de buis naar het luchtfilter loopt immers taps toe ) ( zit een cat in de uitlaat )
 
Ik heb dezelfde setup, behalve de vario en v snaar. Even een vraagje:
Inmiddels een jaar oud maar wilde toch even mijn ervaring delen.
la souris Valexim

mezoly bb kit 90cc
a8 nokkenas
g60 injector std ecu liep prima.
Polini race vario
Malossi snaar

inmiddels 24mm injectorbody / intake gemonteerd en daarmee is de trekkracht ook verhoogd.
Lasouris de ecu volledig laten ontgrenzen geen limieten meer.

Inmiddels 450km verder zo nu en dan vol gas hier is tot op heden 73gps kilometers uit gekomen en nog steeds 1 op 50 dit was 1 op 60 met 50cc

Ondanks dat het een wat oudere post is wilde ik mijn ervaring delen omdat er nog al wat vragen en onduidelijkheden zijn omtrent injectie gy6.
Ik denk wel dat er veel meer in zit ( de buis naar het luchtfilter loopt immers taps toe ) ( zit een cat in de uitlaat )

Werkt jouw elektrische start? Mijne doet het namelijk voor geen meter door de hoge compressie, dus nu lig ik dat ding altijd te kickstarten.
 
Mijn startmotor doet het prima.
Denk dat mijn compressie ook niet hoger is dan origineel ondanks dat het slagvolume is toegenomen.

50kmh is 6500rpm
60kmh is 6500rpm
70kmh is 7000rpm
70kmh is Tussen 7000 en 7500 rpm in de meter geeft alleen per 500 omwentelingen weer.

Qua gewichtjes heb ik die gebruikt die in het polini pakket zaten dacht 7gr.

Hij loopt met 50 en 60 kmh lekker op z'n gemakje rond.
 
Welk set heb je gemonteerd ?

Ik heb MEZ-140024 van K-parts gebruikt in combinatie met een a8 nokkenas
Post automatically merged:

o dat is grappig, ik zie dat het 50mm is en dus geen 90cc maar 80cc en dat bij K-Parts op de site
 
Last edited:
Ik rij Glixal 52mm kit, wat neerkomt op 88cc. Hier zit ook de grotere 52mm kop bij met grotere kleppen. Verder heb ik een A9 nokkenas, ook van Glixal. Ik rij nu met 60g/minuut injector. Loopt lekker. Hij start alleen slecht als ie warm is.
 
Ik zou hem nog met hitte bestendige lijm vastplakken op de rand van de kop.
Hier is het echter nog niet van gekomen omdat ik eigenlijk lange afstanden rij naar werk. Warm starten komt hierdoor zelden voor.
 
Back
Top