Gy6 harder laten rijden

Andres

New Member
Oké, mijn laatste bericht ging over het niet starten van een gy6 blok na installatie 80cc.

Hij rijdt nu 60. Wat heb ik gedaan is een enkele 80cc en een 92 sproeier erop. Pinnetje op de gasnaald heb ik helemaal naar boven gedaan waardoor de scooter sneller optrekt en een wat betere verbranding heeft blijkbaar. (bij de 50cc zat de pin op het laagst waardoor de bougie zwart werd) nu is de bougie een beetje bruin aan het worden, maar zie nog veel wit, zal ik er een sproeier 96 opzetten, zal die door de betere verbranding dan een hogere top krijgen?

Voor de rest is alles standaard nokkenas, carburateur, rolletjes (5g), trekveertjes, drukveer, koppeling. Ik heb het gevoel dat er meer uit te halen valt. Hebben jullie een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Rolletjes zijn al te licht..

Meer CC is zwaarder in rollen gaan.. Zou 7 gram proberen. En je hebt een andere drukveer nodig van ongeveer 23KG.

Trekveren moet er zeker 1000+ RPM veren in.


Snelheid hoeft niet perse aan de cilinder te liggen. Een 90CC kan ook dan maar tot 60km/u gaan op de teller..

Misschien komt de aandrijf riem niet helemaal boven bij de vario of achterpoelie.. En dan mis je ook behoorlijk wat snelheid.
 
Rolletjes zijn al te licht..

Meer CC is moeilijker in rollen gaan.. Zou 7 gram proberen. En je hebt een andere drukveer nodig van ongeveer 23KG.

Trekveren moet er zeker 1000+ RPM veren in.


Snelheid bereikt niet perse aan de cilinder te liggen. Een 90CC kan ook dan maar tot 60km/u gaan op de teller..

Misschien komt de aandrijfriem niet helemaal boven bij de vario of achterpoelie.. En dan mis je ook behoorlijk wat snelheid.
Dank je wel! Ik merk zeker dat ie bij 55km blijft schakelen. Van hoge toeren naar lage toeren. Dat heeft dan met de drukveer te maken?

Met zwaardere rolletjes zou die dan minder snel optrekken?
 
Met zwaardere rolletjes zou die dan minder snel optrekken?


Weet niet waar mensen het vandaan halen waarom je met lichte rolletjes sneller optrekt.
Hij trekt goed tot snel op als je hem ook goed afsteld.

Een 4takt is geen toerenbeuker, dus voorbij de 9000 RPM zit geen vermogen meer. Alleen een dot overtoeren waar je niks aan hebt, of toeren waar geen vermogen te vinden is.


Standaard GY6 vario is niet veel soeps als je de boel goed strak wilt laten lopen.. Het standaard ding is beter iets dan niks dingetje.
Standaard drukveer is op dat blok alleen bedoeld met een standaard fabrieks 49cc setup
Een standaard 49cc setup is afgesteld om niet snel te gaan of snel op te trekken.
Standaard trekveren zijn te slap om vlot weg te pakken en te rijden. Als je dat met standaard veren probeerd zal het ding geen vermogen aan de grond kunnen zetten en kom je gewoon heel sloom op gang.

En een torque driver is een must op dat blok. Ik heb amper tot geen dip op mijn scooter. En het rijd echt zoveel beter.
 
Dank je wel!

Ik heb nu de witte drukveer besteld van Malossi, en kijk wat ik zelfs doe. Welke trekveren zou ik kunnen pakken?

Avast bedankt!
 
Back
Top