Gy6 carburateur probleem en klepspeling

Enterprise

Well-Known Member
Hoi, ik heb hier een gy6 blok staan en heb twee vraagjes.

Aan de zijkant van de carb zit een halve maan waar de gaskabel zit. Hoort de gas schuif niet omhoog te gaan wanneer ik hier aan draai? De gasschuif zit geen enkele beweging in.

Wat is nou de beste klepspeling?
Motor liep slecht, uitlaat poort stond te krap, inlaat rond 0.05. inlaat en uitlaat beide op 0.1 gezet. Klopt dit zo?

Als de inlaat te krap is dan tikken de kleppen als ik het goed heb? Wat gebeurd er als de inlaat te groot is afgesteld?
 
Advertisement - register to remove this

Kleppen speling heb je al eens gevraagd, is ook antwoord op gegeven:

Heb gewoon even een foto van een carburateur genomen.
Waar de pijl bijstaat moet je ook met de hand kunnen verdraaien, wel in de goede richting.
Er zit een veer aan vast, niet zo'n sterke, dus moet makkelijk te verdraaien zijn.
Zo niet, dan zit hij mechanisch vast waarschijnlijk binnen in.
nk200.01.jpg
 
de klep lijkt mij de schijf in de carb, toch? Daar zit die ''halve maan'', ik heb eigenlijk geen idee hou die heet, wel direct aan verbonden
 
Klopt ja, en aan de buitenkant zit die beugel waar ik de pijl bijgezet heb.
Die moet je met de hand ook kunnen verdraaien.
 
Ik snap alleen nog niet helemaal hoe de gasschuif dan nu omhoog gaat bij een 4 takt carb. Deze word niet bediend door de kabel zoals bij een 2 takt?
 
Er zit bij de kleppendeksel iets wat op een open gat lijkt. Hoort dit zo of hoort hier nog iets te zitten?
 

Attachments

  • 1598441237353208484272287671168.jpg
    1598441237353208484272287671168.jpg
    100.9 KB · Views: 35
  • 15984412497342264566635265637159.jpg
    15984412497342264566635265637159.jpg
    127.4 KB · Views: 38
Bedankt
Weet iemand toevallig waar deze twee kabels naartoe moeten? Ik weet dat 1 van de 2 naar start motor moet maar welke? En waar moet de andere naartoe?

Bij foto 1 gaan het om dat zwarte kabel gedoe naast het rode.

Bij foto 2 komt de kabel van het frame
 

Attachments

  • IMG_20200826_152957.jpg
    IMG_20200826_152957.jpg
    141.5 KB · Views: 36
  • IMG_20200826_152948.jpg
    IMG_20200826_152948.jpg
    153.6 KB · Views: 33
Ik heb ze allebei op de startmotor aangesloten en heb een hele zwakke vonk. Toch verkeerd aangesloten of miss de ontsteking stuk?

Toevoeging: krijg het motortje helaas ook niet aan de praat. Krijgt benzine, maar vonk is iets niet goed mee. Is niet blauw maar eerder geel witachtig. Het is ook maar een heel erg zwak vonkje.

Ik heb me rot getrapt op de kickstarter dus even de accu opgeladen maar hoorde een heel snel achter elkaar tikkend geluid. Dit geluid kwam trouwens niet uit het blok maar van het frame. Wat zou dit kunnen zijn?

Aangezien mijn scooter nu gereviseerd word en ik even zonder vervoer zit dacht ik dat ik deze aan het lopen kon krijgen maar ben bang dat het er niet in zit
 
Last edited:
Ik heb ze allebei op de startmotor aangesloten en heb een hele zwakke vonk. Toch verkeerd aangesloten of miss de ontsteking stuk?

Toevoeging: krijg het motortje helaas ook niet aan de praat. Krijgt benzine, maar vonk is iets niet goed mee. Is niet blauw maar eerder geel witachtig. Het is ook maar een heel erg zwak vonkje.

Ik heb me rot getrapt op de kickstarter dus even de accu opgeladen maar hoorde een heel snel achter elkaar tikkend geluid. Dit geluid kwam trouwens niet uit het blok maar van het frame. Wat zou dit kunnen zijn?

Aangezien mijn scooter nu gereviseerd word en ik even zonder vervoer zit dacht ik dat ik deze aan het lopen kon krijgen maar ben bang dat het er niet in zit
accu niet vol genoeg of kapot
 
accu niet vol genoeg of kapot
Waarschijnlijk elektrisch probleem
Het snelle tikken bij starten betekend meestal dat er (hoog)spanning weglekt naar de nul het frame dus.
Daardoor geen vonk van de bougie zou het zelf dus in de richting van de bobine zoeken.
 
Waarschijnlijk elektrisch probleem
Het snelle tikken bij starten betekend meestal dat er (hoog)spanning weglekt naar de nul het frame dus.
Daardoor geen vonk van de bougie zou het zelf dus in de richting van de bobine zoeken.
Ik weet niet hoe snel je dit bericht hebt getikt, maar de (hoog-) spanning was al wel een beetje van dit draadje af en de aandacht weggelekt.
Groet,
 
Back
Top