Gy6 carburateur lekt benzine

Gino81

Kymco people 72cc
Ga voor het eerst een 72cc cilinder monteren en het is allemaal nieuw voor mij maar ik heb dus alvast de sproeier vervangen naar 88 en sinds ik dat gedaan heb lekt de carburateur benzine, ik had eerst er steeds een prop in gestopt maar die werd steeds nat dus een nu een bak onder gezet. Is dit erg of normaal?
 

Attachments

  • 5A0C0F9F-8656-4F8F-9ED9-7676D3A7CA60.jpeg
    5A0C0F9F-8656-4F8F-9ED9-7676D3A7CA60.jpeg
    112.9 KB · Views: 20
  • image.jpg
    image.jpg
    128.7 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Heb gisteravond toch nog alles gecheckt (omdat er best veel benzine uit kwam) en de carburateur losgehaald van de ty-raps.
Schroeven iets vaster aangedraaid, was al goed vast. En weer even de vlotternaald bewogen via de lip, weet niet wat de afvoerschroef is.
En vanmorgen toen ik keek in de bak was er gelukkig geen benzine meer in.
Las net dit op wikipedia:

Een vlotternaald is een onderdeel van een carburateur. Het onderdeel is een soort sproeier die kan worden afgesloten door een precies passende, beweegbare naald. De naald wordt bewogen via een lip op de vlotter. De vlotter drijft in de brandstof (benzine) in de vlotterkamer.

De vlotternaald-opening is vrij wanneer er geen brandstof in het vlotterhuis aanwezig is. In die situatie zal de door de brandstofpomp aangeleverde brandstof vrij de vlotterkamer binnenstromen. Met het stijgen van het brandstofniveau, zal via het lipje van de vlotter de naald omhoog bewegen en hierdoor zal de benzinetoevoer verkleinen of zelfs stoppen. Op deze wijze wordt een constant brandstofniveau in de vlotterkamer verkregen.
 
Aftap schroef zit onderaan je vlotterbakje om deze leeg te laten lopen , bij demontage van carb . Soms zit er een slang aan die naar beneden loopt en zit daar een schroef aan het einde in.
 
Ja klopt die heb ik, weet nu waarvoor het is bedankt. Had gister een zware lekkage doordat er een scheur kwam in me benzine-filerslang, alles onder de benzine! Dus de rest van de tank opgevangen in pan. Zag ook dat me benzinekraan/pomp vervangen moet worden. Gelijk maar alles besteld. En carburateur helemaal schoongemaakt. Die aansluiting van de benzine-filter-slang is zeker om de vlotterbak te vullen?
En zodra alles weer is aangesloten moet ik dan de scooter starten zodat alles weer gaat lopen, heb me cilinder gemonteerd hij moet straks alleen nog voor de eerste keer starten....
 
Als je voor de 1e X gaat starten , doe dat eerst even zonder dat de Bougie dop er op zit .
Dan kan de olie eerst goed door het blok / Kanalen gepompt worden .
Na 30 seconden , of 1 Minuut , de Bougie dop er op zetten , en weer starten.
 
Back
Top