Gy6 btc riva 50cc begrenzen lukt nietmeer

Gammastani

New Member
Ik heb een btc riva met een gy6 motorblok, hij reed een jaar terug 34km/u, totdat ik de begrenzer eruit had getrokken (kabel van de toerenteller die uit de carterkap vast zit aan een kabel die door het motorblok naar de cdi gaat). Nu ik een nieuwe uitlaat heb (akrapovic) trek ik veel aandacht aan van de politie dus besloot ik hem weer te begrenzen. Gewoon kabeltje weer vastzetten dacht ik, maar helaas, hij begrensd niet, maar stotterd bij een hoge snelheid (45-50 km/u) met stotteren bedoel ik datie om de 2 seconden ineens vooor 0.2 seconde begrensd en dan stoptie dus met versnellen. (bij het stotteren knalt mn uitlaat). Nou wist ik dus niet of het aan mijn cdi of aan mijn toerenteller lag. Heb mijn cdi in een vriend zijn scooter gedaan en hij begrensde prima. Dus heb ik een nieuwe toerenteller gekocht en die gemonteert. Deze direct aangesloten aan mijn cdi en nope... Nogsteeds hetzelfde verhaal.... Bij scooterzaken zeiden ze ook dat als die rechtstreeks aangesloten word aan de cdi hij in principe zou moeten begrenzen. Nou vraag ik me dus af waar het aan ligt. Ik heb best veel verstand van scooters maar hier kom ik niet uit. Ik heb zsm hulp nodig aubb!!!!
 
Advertisement - register to remove this

Simpel antwoord door die andere uitlaat klopt de begrenzing niet meer.

Moeilijk antwoord met die andere uitlaat loopt cilinder op ander toerental en meestal worden er dan dingen aangepast zoals sproeier en rolletjes etc om de scoot opnieuw in te regelen voor de uitlaat.
Dit werkt prima zonder begrenzing alleen met begrenzing krijg je dan de rare klachten want scooter wil harder maar word op toerental ingegrepen op begrenzer.

Wil je dat scoot goed begrenst loopt en geen aandacht van de cops schroef je oude uitlaat er weer onder en sproeier + rollen ook in oude staat terug brengen
 
Simpel antwoord door die andere uitlaat klopt de begrenzing niet meer.

Moeilijk antwoord met die andere uitlaat loopt cilinder op ander toerental en meestal worden er dan dingen aangepast zoals sproeier en rolletjes etc om de scoot opnieuw in te regelen voor de uitlaat.
Dit werkt prima zonder begrenzing alleen met begrenzing krijg je dan de rare klachten want scooter wil harder maar word op toerental ingegrepen op begrenzer.

Wil je dat scoot goed begrenst loopt en geen aandacht van de cops schroef je oude uitlaat er weer onder en sproeier + rollen ook in oude staat terug brengen


Heb dit al geprobeerd, ik heb een 50cc, heb nooit iets verandert aan rolletjes en sproeiers etc..., mn scooter gaat ook niet sneller ofsow vanwege de uitlaat. Met mn oude uitlaat nogsteeda hetzelfde probleem
 
Dus aan je CDI ligt het niet want die had je geprobeerd bij een vriend.
Aan de cartersensor zit maar één draad die naar de cdi loopt.
Dus de andere zijde van de cartersensor loopt naar massa (massa via het blok naar de minpool van de accu dus.)

Test de weerstand eens even van het motorblok naar de minpool van de accu en van de massa-aansluiting van je cdi naar de minpool van de accu.

Dit doe je met een multimeter op het laagste Ohm-bereik.
De gemeten weerstand mag niet hoger zijn dan een paar tiende Ohm.

Zit de carterkap wel goed vastgedraaid???
 
Last edited:
Dus aan je CDI ligt het niet want die had je geprobeerd bij een vriend.
Aan de cartersensor zit maar één draad die naar de cdi loopt.
Dus de andere zijde van de cartersensor loopt naar massa (massa via het blok naar de minpool van de accu dus.)

Test de weerstand eens even van het motorblok naar de minpool van de accu en van de massa-aansluiting van je cdi naar de minpool van de accu.

Dit doe je met een multimeter op het laagste Ohm-bereik.
De gemeten weerstand mag niet hoger zijn dan een paar tiende Ohm.

Zit de carterkap wel goed vastgedraaid???

Eurokit heeft me al geholpen, het lag simpelweg aan een missende nok op mijn koppelingshuisje. Die ik idd ooit had vervangen en was vergeten.
 
Back
Top