Gy6 blokje beetje opvoeren

Nieze008

New Member
Hallo
Wou men gy6 blokje ongeveer 60 km per uur laten gaan.dit is moeilijker dan ik gedacht had .hij gaat nu 52 op de gps 60 op de teller krijg hem niet harder

Koso vario met originele rollen
Pas kleppen gesteld
En heeft 3660 km op de teller
En heeft een cdi can 45 / km u


Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Koso vario met originele rollen.
En heeft een cdi can 45 / km u

Nieze ik heb geen ervaring met opvoeren van 50cc maar wellicht zit in bovenstaande zaken wel jouw probleem.

Als ik jouw was zou ik de scooter fijn laten zoals hij nu is, tenzij hij bagger loopt.
52 GPS is toch een mooie snelheid en inderdaad wel even opletten dat hij niet te arm loopt!
 
Witte bougie duidt op een te arm mengsel. Sproeier GY6 is een goed idee om 2 of 4 hoger te gaan als je m vrij maakt van eenvoudige restricties.
Groet
 
Als je even een wat grotere sproeier neemt dan gaat het meestal al een stukje beter, maar naar mijn ervaring gaan die GY6 blokjes gewoon niet zo snel.
 
72cc eronder of 80, dan eventueel afstellen kwa rollen en als je hem begrenst wilt hebben een vario ringetje op erin, kan ook een dunne zijn, dan iets zwaardere rollen zodat je geen overtoeren zou kunnen draaien of zo min mogelijk
 
72cc eronder of 80, dan eventueel afstellen kwa rollen en als je hem begrenst wilt hebben een vario ringetje op erin, kan ook een dunne zijn, dan iets zwaardere rollen zodat je geen overtoeren zou kunnen draaien of zo min mogelijk
Als je er een 72cc onder gooit en de CDI begrenzer op z'n plek houd, dan trekt ie beter op maar rijdt alsnog maar ~55kmh.
 
Mijn GY6 (Kymco People S) loopt 72 op de teller, pakweg 64 @gps. Dat is met:
  • Snelle vario (NCY OD2, niet meer verkrijgbaar)
  • Sproeier 82
  • Ontgrensde CDI (eigenlijk niet aan te raden vanwege hoge toeren maar met een standaard CDI ga ik nog altijd tegen de 60 @gps)
Verder geen fratsen tot nu toe. Ga er nog wel es een 72 cc op zetten maar ik verwacht daarmee nauwelijks hogere top te halen (wel de top eerder en vaker te bereiken, ook bij tegenwind e.d.)

Jouw snelheid is inderdaad wel tamelijk laag. Maar vergelijking met mijn Kymco is misschien onterecht. De topsnelheid hangt nl ook af van je eindreductie en je wielmaat.
  1. Welke sproeier zit er nu in? Witte bougie is geen goed teken. Normaal gesproken zit je met 82 goed bij een verder standaard GY6 50cc blok. Verder kan het ook nog zijn dat je carburateur een ander probleem heeft bv met de gasschuif. Goed checken / schoonmaken.
  2. Daarna zou ik je hele vario + snaar es goed bekijken en nameten. Als je v-snaar te smal of te kort is, bereik je niet je topsnelheid. Idemdito als je vario bus te lang is. Controleer ook of je vario niet versleten is, de rollerbanen goed en glad zijn, en de vario glad en zonder speling over de bus glijdt.
  3. Vervolgens zou ik es 1 gram zwaardere rollen erin zetten. Je trekkracht zal wat kunnen afnemen maar je top gaat meestal wel omhoog.

EDIT: hmm, ik zit te reageren op een post van april. Niet heel zinvol misschien. @Nieze008 kun je es vertellen hoe het er inmiddels voorstaat?
 
Hallo
Wou men gy6 blokje ongeveer 60 km per uur laten gaan.dit is moeilijker dan ik gedacht had .hij gaat nu 52 op de gps 60 op de teller krijg hem niet harder

Koso vario met originele rollen
Pas kleppen gesteld
En heeft 3660 km op de teller
En heeft een cdi can 45 / km u


Mvg
Makkelijk is om een onbegrensde cdi er in te zetten.... Ontsteking staat op 45km/u nog steeds. Ik heb bij mijn gy6 dat zelfs als enigste verandering gedaan. Loopt gps 63
 
72cc eronder of 80, dan eventueel afstellen kwa rollen en als je hem begrenst wilt hebben een vario ringetje op erin, kan ook een dunne zijn, dan iets zwaardere rollen zodat je geen overtoeren zou kunnen draaien of zo min mogelijk

Of 99 cc. wat je wilt. Zou het zelf max op 72cc houden als je het leuk wilt houden.. Nog even en dat ding rijd weer te hard, of valt het op dat hij is opgevoerd ect.. En heb je een hoop problemen op de hals gehaald.
Als 50cc je niet bevalt zou je een 60cc kunnen proberen. Verschil in geluid zal denk ik niet eens opvallen.. Maar heb je toch net een beetje meer betere optrek.

Mijn kisbee gaat overigens ook niet harder dan 60 op de teller.. Verder beviel het me wel prima toen hij nog reed.
 
Als je even een wat grotere sproeier neemt dan gaat het meestal al een stukje beter, maar naar mijn ervaring gaan die GY6 blokjes gewoon niet zo snel.
GY6 blokjes zijn heel onvoorspelbaar, ik had 2 dezelfde brommers met allebei GY6 blokjes eronder, ik ontgrensde ze allebei met dezelfde cdi unit, Het ene brommertje reed 80GPS met een 50cc, en de andere haalde net de 55GPS, het waren toen de tijd allebei 2 nieuwe scooters voor de verkoop.
 
GY6 blokjes zijn heel onvoorspelbaar, ik had 2 dezelfde brommers met allebei GY6 blokjes eronder, ik ontgrensde ze allebei met dezelfde cdi unit, Het ene brommertje reed 80GPS met een 50cc, en de andere haalde net de 55GPS, het waren toen de tijd allebei 2 nieuwe scooters voor de verkoop.

Wat voor scooters waren het dan? Misschien had je wel 2 verschillende wat ik niet uit je post kan opmaken.
 
Gy6 blokken heb je ook in verschil van 2016
Weetje wat t is die chinese maken die blokken iedere keer net wat anders
Zien de blokken ook hetzelfde er uit
Setup en etc
setup alles is hetzelfde, wat je zegt is deels waar ja, als voorbeeld 1 op de 10 piaggio scooters worden gemaakt die goed zijn, en na die 10 wordt er weer een extra controle gedaan zodat alles het zelfde is, bij die chinese scooter is dit 1 op 100 of zelfs 1 op 500 scooters dat ze dit motorisch nakijken, daarom is er met veel gy6 blokjes verschil in trekkracht en top, sommige 50cc gy6 blokken trekken even hard op als een 80cc vespa.
 
setup alles is hetzelfde, wat je zegt is deels waar ja, als voorbeeld 1 op de 10 piaggio scooters worden gemaakt die goed zijn, en na die 10 wordt er weer een extra controle gedaan zodat alles het zelfde is, bij die chinese scooter is dit 1 op 100 of zelfs 1 op 500 scooters dat ze dit motorisch nakijken, daarom is er met veel gy6 blokjes verschil in trekkracht en top, sommige 50cc gy6 blokken trekken even hard op als een 80cc vespa.
Ja klopt idd de gy6 blokken zijn hardstikke gevoelig voor veranderingen en nauwelijl fabriek nagecontroleerd

Ik heb zelf ook een btc riva met het motor code 139QMB
Setup
18.5 mm cab
8gram rollen
vario standaard
trekveren+koppeling standaard
72cc zuiger/cilinder
72 cc kop
50/90cc race nokkenass
75/80 km/h
Merk mezoly
 
Last edited:
Ja klopt idd de gy6 blokken zijn hardstikke gevoelig voor veranderingen en nauwelijl fabriek nagecontroleerd

Ik heb zelf ook een btc riva met het motor code 139QMB
Setup
18.5 mm cab
8gram rollen
vario standaard
trekveren+koppeling standaard
72cc zuiger/cilinder
72 cc kop
50/90cc race nokkenass
75/80 km/h
Merk mezoly
Klinkt goed man, hoe hard rijd die?
 
Jazeker net ff heel de middag kilometers gemaakt en goed warm laten lopen
heb even het gas vol open getrokken en bij de 82 op teller stopt hij met klimmen iemand een idee ik heb zelf het vage vermoeden de vario set in zen algemeen omdat die stock is
Koppeling en druk veer vermoedelijk stock
Zitten wel 8 gram rollen i
 
Back
Top