Gy6 begon plotseling snelheid te minderen en doet niets meer.

Plotseling begon de gy6 steeds zachter te lopen en hield er mee op
De volgende dingen gecontroleerd:
*benzine is volop aanwezig bij de benzine slang eraf trekken komt er benzine uit de slag.
*carburateur uit gewisseld met vriend zijn scooter. nok
Start piloot in het spruitstuk gespoten en benzine in het bougie gat laten lopen.nok
*compressie meter erin 5.5 bar met druppel olie in de cilinder 7 bar.
Nokkenas ketting en kleppen staan goet inlaat 0.08 en uitlaat 0.10.
*bougie blijft droog.
* bougie vonkt ook bougie kop eraf en 1cm afstand gehouden prima vonk .
*cdi unit uitgewisseld 2x.nok
Wat zie ik over het hoofd....
 
Advertisement - register to remove this

setup bedoel ik ook je sproeiers ect mee.. Anders weten we nog niet veel.


Aangezien de bougie droog blijft, zou ik eerst de benzine toevoer na kijken, als daar ergens iets niet goed werkt, komt er geen of weinig benzine door.

Daarna zou ik ook even controleren hoeveel olie je nog in de motor hebt zitten..

Die blokjes willen op korte tijd nog wel eens beetjes olie consumeren.. En dan ben je te laat als je geen olie of te laag olie peil in je carter hebt zitten want de olie pomp kan dan geen olie meer aanzuigen als de oliepeil er onder staat..

(olie pomp zit normaal gesproken in het olie bad)
 
Nou, ik heb een vriend zijn carburateur gewisseld en hij die van mij en bij de vriend starte hij gelijk. Dus ik denk dat de setting in de carburateur oké zijn..
Post automatically merged:

Olie peil is goed. Bij vorige ervaringen bij geen carburateur problemen kon ik altijd de start pilot test doen en dan begon hij altijd wel geluid te geven. Maar nu doet hij helemaal niets. Ik heb exact dezelfde scooter als mijn vriend dus iets uit wisselen is geen probleem. Maar wat...
 
Last edited:
heb je de kleppendeksel er al afgehad?
de kans is groot dat daar iets ie afgebroken..
stelschroef losgelopen...
 
Plotseling begon de gy6 steeds zachter te lopen en hield er mee op
De volgende dingen gecontroleerd:
*benzine is volop aanwezig bij de benzine slang eraf trekken komt er benzine uit de slag.
*carburateur uit gewisseld met vriend zijn scooter. nok
Start piloot in het spruitstuk gespoten en benzine in het bougie gat laten lopen.nok
*compressie meter erin 5.5 bar met druppel olie in de cilinder 7 bar.
Nokkenas ketting en kleppen staan goet inlaat 0.08 en uitlaat 0.10.
*bougie blijft droog.
* bougie vonkt ook bougie kop eraf en 1cm afstand gehouden prima vonk .
*cdi unit uitgewisseld 2x.nok
Wat zie ik over het hoofd....
5,5 bar compressie lijkt mij wel heel weinig, hoeveel olie heb je nog?
 
Nieuwe meting compressie met gas open 6 bar doe ik een beetje olie in cilinder 7 bar.
De scooter van vriend loopt goed met de compressie verhouding.
Kleppendeksel er al 2x af gehad maar niets bizonder kunnen vinden. Olie peilstok niv. Is altijd goed geweest.
 
Nieuwe meting compressie met gas open 6 bar doe ik een beetje olie in cilinder 7 bar.
De scooter van vriend loopt goed met de compressie verhouding.
Kleppendeksel er al 2x af gehad maar niets bizonder kunnen vinden. Olie peilstok niv. Is altijd goed geweest.
Normaal doe je toch geen olie in je cilinder voor het rijden? Dus het komt uit op 5,5 a 6 bar, ik vind het zelf heel erg weinig, heb je je kleppen al getest op lekken?
 
Ik heb bewust enkele druppels olie erin laten lopen omdat je dan een werkelijke waarde heb ivm de oliefilm en ik heb een koude motor..
Ik lees in andere revieuws dat 5 bar moet kunnen en de andere scooter loopt erop maar nieuw hebben ze het over 10 bar dacht ik.
 
Normaal doe je toch geen olie in je cilinder voor het rijden? Dus het komt uit op 5,5 a 6 bar, ik vind het zelf heel erg weinig, heb je je kleppen al getest op lekken?


Is alleen een soort test om het verschil kunnen zien tussen droge situatie en natte situatie.

Maar mensen onderschatten vaak alleen al hoe belangrijk goede olie is..

Het is net het bloed dat in je lichaam zit.. Als dat niet goed is gaat het met je zelf ook verkeerd.
 
Ik kan de cilinderkop er af halen als het motorblok nog in het frame zit ?
Volgensmij wel maar dan moet alles weer op tijd en moet je nieuwe pakkingen hebben. Andere mensen kunnen op tijd zetten denk beter uitleggen dan mij dus daar ga ik me niet mee zitten bemoeien, geef je alleen effe een tip om eventueel te proberen.
 
Wat een makkelijker manier is , en je hoeft je cilkop niet te demonteren is het volgende : je neemt een oude bougie , en sloopt daar het porselein uit. Je hebt nu alleen de schroefdraad met een gat in de midden , ik heb hier een aansluiting van mijn compressor slang in gesoldeerd .
Als je deze nu in de plaats van je bougie in je cil kop draait , en hier een klein beetje druk op zet , kun je horen waar de lucht naartoe lekt .
B.v als de inlaat klep lekt hoor en voel je hem blazen in je carb , uitlaat in de uitlaat , en lekkage langs je zuigerveren hoor je via de carter ontluchting. Je hoeft er niet extreem veel druk op te zetten , anderhalf tot 2 bar is genoeg . Zet wel je vliegwiel op het t merk en blokkeer deze tegen het draaien b.v met behulp van een vario blokkeer sleutel o.i.d
Je kan dit ook uitbreiden door er een manometer tussen te zetten , de slang afsluiten , en kijken hoelang de druk opgebouwd blijft.
 
Back
Top