Gy6 Assortiment doosje gemaakt

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Zag nergens een topic waar ik dit kon plaatsen.. Was op zoek naar het wat heb je vandaag gedaan met je scooter topic.. Maar kon deze nergens vinden
Om hem tussen de normale topics te plaatsen vond ik ook nogal wat. Vandaar de General Chat dan maar:

Hele tijd een idee om een GY6 assortiment doosje te maken. Je kent het wel, je hebt iets nodig en dan ben je de hele schuur aan het afzoeken, en dan vraag je jezelf af heb ik dit nog wel ergens liggen.. Natuurlijk leuk dat je gezellig 3 uur aan het afzoeken bent naar iets wat er waarschijnlijk allang niet meer er is.
Wilde de onderdelen ook niet in losse bakjes doen (want dan zoek je je als nog te pletter..


Voor 2 euro een 18 vaks assortiments doosje.. Gekocht (heb er momenteel 2 van deze (de andere gaat de clips en kisbee schroeven erin voor het frame en de beplating)

Maar dit doosje speciaal voor het motor blok.. Zit bijna van alles in.. En als je doosjes ergens goed bewaard raak je het ook nooit meer kwijt.. En je weet precies wat je hebt liggen.


IMG_20230531_171650[1].jpg

IMG_20230531_171712[1].jpg


Lotus sticker moet er nog eraf.
En oliepomp oringen aanvullen

Even als de pakkings ring voor de olie aflaat plug aan de linker kant.

De artikel nummers en omschrijving staan erop.. Even op google in kloppen en je hebt ze zo gevonden om nieuwe te bestellen.
 
Advertisement - register to remove this

Wat heb je dan voor gedemonteerd spul in zitten? Neem aan dat je geen oringen of pakkingen gaat hergebruiken?
 
Wat heb je dan voor gedemonteerd spul in zitten? Neem aan dat je geen oringen of pakkingen gaat hergebruiken?
- Bougies
- Variogeleide driehoekjes
- Oliefilter en plug
- Variorollen
- Bougiedop
- Sproeiers

Wss nog wel wat.
Wss gebruik ik het nooit meer, maar de dag zal eens komen.
Ik heb niet veel troep, dus dit bewaren kan makkelijk.

Ik zelf doe iedere 4000 km ongeacht de mate van slijtage, Rollen, Driehoekjes, oliefilter, luchtfilter vervangen.
Schoonmaken en hergebruiken in eerste instantie niet.
Voor die paar pleuro per 4000 km vind ik het allemaal wel best.

Ik heb geen doosjes voor GY6 ....
Ik begin gewoon niet aan die Rommel ... :tearsofjoy:
images
 
Super handig, ik ben vandaag net aan het uitsorteren geweest en wou voor mijn Kisbee ook een voorraadje hebben, mooi gedaan.

@AGM Retro GT Beun Zo denk ik dus ook, niet moeilijk doen voor een paar euro en gewoon vervangen. Daarnaast bewaar ik ook oude onderdelen (Lambda van mijn auto, of units van x iets), je weet maar nooit en uit nood kan het soms handig zijn. Uiteraard is het geheel logisch dat je geen oude ringen, pakkingen en etc. hergebruikt.
 
@eurokit Hoe is de kwaliteit van de opbergbakken? Ik gebruik voor elektronica "Action" bakken, maar van de 30 zijn er al 6 stuk gegaan binnen een paar maanden. Wellicht omdat het veelvuldig open en dicht gaat, maar toch... de scharnierpunten zijn zeer zwak en breken heel snel af. Voor wat zwaarder spul zou ik het niet durven te gebruiken en zie het voor mij dat alles er dan uitvalt omdat ze dubbelzijdig zijn.
 
Het is gewoon hard flexibel plastic.. Ik denk dat deze verlopig wel prima mee gaan.. Voor paar euro lig ik er niet wakker van..

Die opbergdozen komen van de vancranenbroek. Normaal zie ik deze rond de 6 euro kosten.. Vandaar ik 2 euro maar weinig vind. (daarom ook meegenomen.
 
Voor 2 euro zou ik het ook niet laten liggen, ik hoop dat ze je goed bevallen. Het ziet er in elk geval goed uit en het werkt, ik denk ik zeer prettig, dat je direct de artikelnummers bij de hand hebt.
 
Back
Top