Gy6 80cc (50mm) voldoet niet aan verwachting

Jurrek

New Member
Beste forumleden!
Ik heb laatst een 80cc (50mm) op me kymco agility 12inch brom gemonteerd. Na aardig wat gezeik en een kapotte kickstarter loopt hij nu sinds een paar dagen. En hij loopt in principe best mooi, alleen valt de performance zwaar tegen en ben ik bang om meer geld uit te geven zonder resultaat.

Dit zijn de details:

Het is een snor blok met 21k (bij me brom blok zit de zuiger vast aan de krukas door een vlinke vastloper)

(Heeft een snor gy6 blok andere vertanding?)

Het is een poolse 80cc 50mm cilinder. Ik vond de afwerking en kwaliteit er super goed uitzien voor de prijs.

Standaard cilinderkop. (Is het nodig deze te vervangen naar een 50mm kop?)

Standaard carb met sproeier 85.

Naraku vario v2 met 7g rollen.

Standaard koppeling nog niet afgesteld

Standaard nokkenas (heb een A9 ali nokkenas besteld maar dat duurt nog effies)

Ik had verwacht met de 80cc minimaal 10km winst te pakken aangezien een vriend van me met zn zip precies dezelfde stappen als mij heeft gedaan. Maar wel met goed resultaat (wel een kleinere cilinder 49mm geloof ik)

Hij loopt nu +-60 wat ik echt reete sloom vind voor de moeite die ik erin heb gestoken. Ik snap natuurlijk dat ik nog moet afstellen maar alsnog.

Ik geef het nog zeker niet op maar ik zou graag wat advies willen over wat ik het beste nog kan veranderen en misschien wat afstel tips.

Bedankt!

Mvg Jurre
 
Advertisement - register to remove this

Heb zelf ook de racevariateur van Naraku die zeker een goed verschil maakt. Voor het optrekken is Pouliehelft met rechte spiebanen een grootte vooruitgang
Post automatically merged:

En natuurlijk met de juiste drukveer en trekveren anders heeft het weinig zin, kop zou ik zo laten 24,5mm carburateur zou wel beter zijn
 
zou beginnen met gele drukveer van malossi en wat zwaardere trekveren, sproeier is wel goed misschien iets zwaardere rollen :7.3 ofzo. Dan moet Max 75 zeker te halen zijn. Is voor elke scooter natuurlijk anders maar bij mij werkt deze afstelling.
 
Je geeft aan dat je ook een bromblok hebt/had. Als je die nog hebt, dan kun je beide vergelijken.
Even de vertandingsolie opvangen in een schone bak, de deksels opengooien en vergelijken.
Zijn die van de brom anders en nog goed, kun je ze gelijk overzetten.
 
Bedankt voor de snelle reacties! Ik zal dan dus me koppeling afstellen en me vertanding checken. Maar jullie denken dus niet dat hij afgekneld wordt door de standaard cilinderkop? Zou een cilinderkop uberhoupt verschil maken? Mvg
 
Ik heb een echte 80cc (50mm boring)
Een 72cc is 47mm geloof ik. Ik zie zelf geen andere reden dat hij maar 60 gaat. Me oude standaard 50 brom blok ging zowat harder dan dat deze nu gaat. (Deze trekt natuurlijk wel iets beter) De koppeling is toch alleen aan het begin? Gasreactie is goed en hij trekt vanuit stilstand goed weg alleen hij gaat maar 60. Ik denk niet dat de vertanding een probleem is want ik zie genoeg zwaar opgefokte snor gy6 hokkies.

Ik kan een 50mm kop kopen van een vriend voor €15 dus dat ga ik sws doen om in iedergeval te testen.

Daarnaast zal ik een 24mm carb kopen.

A9 Nokkenas is besteld dat zal vast ook nog wel wat verschil maken.

Is het hier iemand met ervaring met een setup vergelijkbaar met mijne? (Dus een echte 80cc geen 47mm)
 
Je kunt de overbrenging checken door het aantal omwentelingen van de koppelingsbel te tellen die nodig zijn om het achterwiel éénmaal rond te laten gaan. Even wasknijper op de koppeling en ventiel op een vast punt.
Groet,
 
Maar als je een of andere poolse cilinder koopt waar je verder niks van lijkt te weten hoe kun je dan bepaalde verwachtingen hebben? Het is en blijft een 4takt en zelfs met 80cc is het bar en barweinig wat je eruit trekt.

24mm is ook nergens voor nodig tenzij je 3x per week wil tanken
 
Heb m trouwens nu al effies in elkaar. Loopt zwaar beroerd maar wel echt een kanon. Hele makkelijke wheelies wat ik nooit verwacht had met een kymco agility 12inch . Top 85 teller +- (teller uit)
 
Als ik m koud start moet ik eerst een kwartier met me gas kutten voordat ik weg kan rijden.

Loopt zeer onregelmatig

Krijgt soms duidelijk te veel of te weinig benzine

Hij is ook half afgesteld hoeft van mij ook niet perfect t. T is me stunthok
 
Ik heb ben van 7g rollen naar 8g gegaan.
Heb er een 24mm carb op gezet met sproeier 90.
Een A9 Nokkenas (ali).

Ik had een naraku vario maar merkte met rollen vervangen dat er speling zat op de variobus en de vario. Dus heb ik de originele teruggeplaatst en ook gelijk de snaar vervangen.

Na deze aanpassingen rijd de scooter compleet anders en is het echt een kanonnetje geworden. Wheelies zonder moeite. Geen autowheelie maar met een klein hopje gaat ie al achterover.
Post automatically merged:

Cilinderkop heb ik beide std en 50mm geprobeerd maar liep bij mij beter met std!!
 
Beste forumleden!
Ik heb laatst een 80cc (50mm) op me kymco agility 12inch brom gemonteerd. Na aardig wat gezeik en een kapotte kickstarter loopt hij nu sinds een paar dagen. En hij loopt in principe best mooi, alleen valt de performance zwaar tegen en ben ik bang om meer geld uit te geven zonder resultaat.

Dit zijn de details:

Het is een snor blok met 21k (bij me brom blok zit de zuiger vast aan de krukas door een vlinke vastloper)

(Heeft een snor gy6 blok andere vertanding?)

Het is een poolse 80cc 50mm cilinder. Ik vond de afwerking en kwaliteit er super goed uitzien voor de prijs.

Standaard cilinderkop. (Is het nodig deze te vervangen naar een 50mm kop?)

Standaard carb met sproeier 85.

Naraku vario v2 met 7g rollen.

Standaard koppeling nog niet afgesteld

Standaard nokkenas (heb een A9 ali nokkenas besteld maar dat duurt nog effies)

Ik had verwacht met de 80cc minimaal 10km winst te pakken aangezien een vriend van me met zn zip precies dezelfde stappen als mij heeft gedaan. Maar wel met goed resultaat (wel een kleinere cilinder 49mm geloof ik)

Hij loopt nu +-60 wat ik echt reete sloom vind voor de moeite die ik erin heb gestoken. Ik snap natuurlijk dat ik nog moet afstellen maar alsnog.

Ik geef het nog zeker niet op maar ik zou graag wat advies willen over wat ik het beste nog kan veranderen en misschien wat afstel tips.

Bedankt!

Mvg Jurre
 
Back
Top