Gy6 80 cc rijd sloom

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb laatst een 80 cc blok onder me v clic gezet. Als daily driver. Maar nu stelt het me echt erg teleur. Ik rijd max 65 op de teller.
Nu lijkt dat me veelste sloom. Het is trouwens een geel kenteken.
Men setup is
Malossi multivar 8 gram rollen
Standard drukveer want die is streker dan die witte van malossi.
Trekveertjes boeien niet.
Carb
Sproeier 86
Luchtfilter ontgrensd.

Wat kan het zijn waardoor die zo sloom loopt.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je enig idee hoeveel toeren je draait ?
Naar mijn menig veel maar ook weer niet zoveel.
Hij trekt ook veel slomer op. Ik heb het gevoel dat de cdi nog begrensd is of zoiets. Ik had namelijk dit blok onder een andere scooter van mij gehaald. Daar haalde die met Letterlijk niks aangepast met maar 6 gram rollen de 80 al voor de rest standaard. En nu zit die onder me v clic en rijd die als een oma op een ebike.
Hij maakt vooral een kabaal maar dat komt door de open uitlaat.
 
Nee helaas niet de aansluiting is anders.
Is er nog een andere manier om dit te testen.
Ik weet wel dat er een groene lus in me cdi zit maar als k die doorknip zou dat geen verschil maken lijkt mij.
 
Denk dat je moet zoeken in je CDI .
Hoe zou ik dat het best moeten doen?
Dit is gewoon een drama k maak geen overtoeren. Maar knetter en stotter als een malle. Ook als ik de aanzuigbuis bij me luchtfilter er op zet gaat die knallen.
Ik heb me luchtfilter matje ook al vervangen.
 
8 gram rollen lijken me erg zwaar voor gy6, zit zelf met mijn vclic 70cc rond de 5 gram en met een top van 80 teller
Die heb ik ook nog liggen 5 gram. Zal ik eens proberen. Kan denk ik ook wel helpen.
Ik heb gewoon het idee dat er iets niet goed zit met die carburateur dat blok is altijd goed geweest en nu gaat die kut doen.
T enige wat is veranderd is van powerfilter naar standard luchtfilter.
Edit: er staat net 13000 km op dat blok.
 
Knetter en stotter?
Dat had ik ook ooit.
Bleek me sproeier te klein.

BTW. 80CC is 72CC (volgens mij). Dat moet je normaliter met de standaard vario + standaard rolletjes kunnen rijden.
 
Je kan niet verwachten dat na een rondje rijden de kleur van de Bougie van Grijs naar Koffie bruin is veranderd .
In mijn Peusjoo ( Sym 6-Deukjesblok ), zit Hoofdsproeier 90 in ,
 
Je kan niet verwachten dat na een rondje rijden de kleur van de Bougie van Grijs naar Koffie bruin is veranderd .
In mijn Peusjoo ( Sym 6-Deukjesblok ), zit Hoofdsproeier 90 in ,
Nee snap ik ook.
Maar vind het gek dat die met powerfilter de zelfde sproeier heeft als met standaard filter.
 
Back
Top