GY6 72cc overtoeren vanaf 45km p/u

Maups

Active Member
@Maups @Brute-Force
Ik zou in ieder geval een ander koppeling testen, met een standaard veer & een goed werkend torque driver.
Mocht het probleem blijvend zijn dan blijft er toch niks meer over dan de vertanding?
Idd, torque driver had ik trouwens even gemist in deze post eerlijk gezegd. Niet echt nodig toch met dit set upje?

En iemand die mij kan vertellen hoe je die 'afstelt' dan?

Edit gevonden: dus poulie helft met twee verschillende banen? Recht en schuin?
Nou dat zou idd best eens kunnen als ik het zo lees. Hij moet dus schijnbaar in dit geval op schuin staan?

Brute-Force

Black Bullet.
Idd, torque driver had ik trouwens even gemist in deze post eerlijk gezegd. Niet echt nodig toch met dit set upje?

En iemand die mij kan vertellen hoe je die 'afstelt' dan?
Er zijn 3 spiebanen die benut kunnen worden, en veranderd kunnen worden.

Maups

Active Member
Er zijn 3 spiebanen die benut kunnen worden, en veranderd kunnen worden.
Meeeeeeh zou ik echt niet aan willen klooien :)
Post automatically merged:

@Brute-Force ach fuck it alles voor de wetenschap, bestel er wel ff 1.
Post automatically merged:

Besteld :) ff doppie 39 rekketekketek hops

Last edited:

daand

Well-Known Member
Als het de vertanding is , gaat het hier waarschijlijk over een opgevoerde snorfiets.
Dat denk ik eerder ja, paar/roze draad losgekoppeld waarschijnlijk. Dan is ook niet zo gek dat hij zo vanaf 45 op de teller erg snel in toeren gaat.
Ik had een Naraku variateur op mijn Agility, liep erg goed en snel.

Regels hier waren jaren terug: Hulp bij opvoeren van snor niet toegestaan

BlxckCherry

New Member
Dat denk ik eerder ja, paar/roze draad losgekoppeld waarschijnlijk. Dan is ook niet zo gek dat hij zo vanaf 45 op de teller erg snel in toeren gaat.
Ik had een Naraku variateur op mijn Agility, liep erg goed en snel.

Regels hier waren jaren terug: Hulp bij opvoeren van snor niet toegestaan
Beste daand,

Paars/roze draad is NIET losgekoppeld. Alles zit zoals het hoort en ik heb een gele plaat dus ik spreek hier zeker niet over opvoeren van een snor aangezien het een brom is. Vermoede is alleen wel dat het ooit een snor is geweest aangezien hij vanaf 45 indd met WOT volop in overtoeren springt.

Enig idee welke vertanding ik er in zou moeten doen ? Malossi werd al genoemd maar ik zoek naar eentje die al voorgeperst is. Weet je miss waar ik dat kan verkrijgen?

PS : veranderen naar de standaard drukveer heeft ook niet geholpen of uberhaupt een nieuwe koppeling. Nog steeds overtoeren ;( @Maups

Maups

Active Member
Beste daand,

Paars/roze draad is NIET losgekoppeld. Alles zit zoals het hoort en ik heb een gele plaat dus ik spreek hier zeker niet over opvoeren van een snor aangezien het een brom is. Vermoede is alleen wel dat het ooit een snor is geweest aangezien hij vanaf 45 indd met WOT volop in overtoeren springt.

Enig idee welke vertanding ik er in zou moeten doen ? Malossi werd al genoemd maar ik zoek naar eentje die al voorgeperst is. Weet je miss waar ik dat kan verkrijgen?

PS : veranderen naar de standaard drukveer heeft ook niet geholpen of uberhaupt een nieuwe koppeling. Nog steeds overtoeren ;( @Maups
Vertanding gaat het vrees ik ook niet oplossen hoor. Dat is gewoon een draaiend mechaniek van 0-100 . Het is niet dat die anders gaat reageren op 45km per uur.

BlxckCherry

New Member
Vertanding gaat het vrees ik ook niet oplossen hoor. Dat is gewoon een draaiend mechaniek van 0-100 . Het is niet dat die anders gaat reageren op 45km per uur.
Wat zou er nu nog overblijven?
Het kan toch niet zo zijn dat ik een 72cc moet rijden met een snelheid van 45/50km per uur?
Toen er nog 50cc op zat ging die pas vanaf 55km in hoge toeren. 60 haalde die ook (wel met moeite)

BlxckCherry

New Member
@MrHeinz Toen ik em overkocht zat er een oranje cdi’tje er in. Deze heb ik eerst ook gereden voor ik mijn begrenzer binnen had maar ook met deze cdi deed de scooter precies zelfde wat er nu gebeurd.

Maups

Active Member
Wat zou er nu nog overblijven?
Het kan toch niet zo zijn dat ik een 72cc moet rijden met een snelheid van 45/50km per uur?
Toen er nog 50cc op zat ging die pas vanaf 55km in hoge toeren. 60 haalde die ook (wel met moeite)
Rijd je wel met goede snaar? Klinkt toch wel echt als ene overbrengings probleem

BlxckCherry

New Member
Rijd je wel met goede snaar? Klinkt toch wel echt als ene overbrengings probleem
Ja zeker, gewoon de 669x18x30 zoals altijd. Niks aan veranderd man.. verder zoals al vermeld multivar met 8gr & wit drukveer. (Standaard veer veranderde niks, nog steeds overtoeren vanaf 40/45.

Heb echt geen flauw idee meer wat ik nog kan doen…

Maups

Active Member
Ja zeker, gewoon de 669x18x30 zoals altijd. Niks aan veranderd man.. verder zoals al vermeld multivar met 8gr & wit drukveer. (Standaard veer veranderde niks, nog steeds overtoeren vanaf 40/45.

Heb echt geen flauw idee meer wat ik nog kan doen…
Lijkt er toch op dat je drukveer te zwaar is. Want hij trekt m naar een hogere versnelling

BlxckCherry

New Member
Lijkt er toch op dat je drukveer te zwaar is. Want hij trekt m naar een hogere versnelling
Hmmm…

Ik zal voor de zekerheid een complete nieuwe koppeling bestellen en monteren zodra dat gedaan is laat ik hier weten of het nut heeft gehad ;)

Alweer thanks zover

BlxckCherry

New Member
UPDATE :
Test met een nieuwe koppeling is helaas mislukt… 500m kunnen rijden en helaas is mijn frame gebroken door midden :/ blijkbaar zat er al een scheur in…
Zodra mijn vervangende frame+123 binnen is zal ik verdere updates delen.

Advertisement - register to remove this