Gy6 50cc grotere cilinder kit

lethalbas

New Member
Hey allemaal,
Ik heb een turbho rb-50 scooter met gy6. Ik vroeg me af wat binnen het prijsje van 100 euro de grootst mogelijke optie is qua cilinder upgradeset. Ik zie een hoop 72ccs staan maar vroeg me af of de 150ccs die eig voor de motorscooter versie van gy6 bedoelt zijn ook op een 50cc blok gemonteerd kunnen worden. Ben niet zo thuis in die chinese troep zoals jullie miss al horen. En als het een 72cc word vroeg ik me tevens af of iemand aanbevelingen heeft qua welke ik het best kan halen.
Alvast bedankt voor de antwoorden en groet, Bas.
 
Advertisement - register to remove this

Als ik het altijd goed begrepen heb zou elke cilinder die GY6 geschikt is op dat blok moeten passen. ik heb zelf een kymco gehad met een 72cc cilinder onder het gy6 blok. elke chinese scooter is gy6 dus het maakt ook niet uit om welke scooter het gaat als de cilinder maar op het gy6 blok kan.


dat is de cilinder die ik op onder die kymco had. en die zou ook onder jou scooter moeten kunnen.
en je andere vraag over 150cc durf ik je ook niet te zeggen of dat gaat.
 
Als ik het altijd goed begrepen heb zou elke cilinder die GY6 geschikt is op dat blok moeten passen. ik heb zelf een kymco gehad met een 72cc cilinder onder het gy6 blok. elke chinese scooter is gy6 dus het maakt ook niet uit om welke scooter het gaat als de cilinder maar op het gy6 blok kan.


dat is de cilinder die ik op onder die kymco had. en die zou ook onder jou scooter moeten kunnen.
en je andere vraag over 150cc durf ik je ook niet te zeggen of dat gaat.
Thanks! Dacht idd al dat zon 72cc gewoon moet passen, echter vroeg ik me op dat gebied meer af of er tussen de verschillende merken 72cc nog verschil qua snelheid en trekkracht zit. Die 150cc wacht ik dan nog even of iemand anders dat misschien weet. Thanks iig.
 
Thanks! Dacht idd al dat zon 72cc gewoon moet passen, echter vroeg ik me op dat gebied meer af of er tussen de verschillende merken 72cc nog verschil qua snelheid en trekkracht zit. Die 150cc wacht ik dan nog even of iemand anders dat misschien weet. Thanks iig.
ik denk niet dat er veel verschil zit in merken. sneller trekken zal je sowieso. misschien dat een cilinder van 30 a 40 euro sneller zal slijten/kapot zal gaan. ik heb ervaring met die Naraku cilinder en heb daar zonder problemen altijd dagelijks op gereden. en dat ging allemaal prima. je zou nog als die cilinder eronder zit met je rolletjes kunnen spelen. en met een andere vario.
 
Hey allemaal,
Ik heb een turbho rb-50 scooter met gy6. Ik vroeg me af wat binnen het prijsje van 100 euro de grootst mogelijke optie is qua cilinder upgradeset. Ik zie een hoop 72ccs staan maar vroeg me af of de 150ccs die eig voor de motorscooter versie van gy6 bedoelt zijn ook op een 50cc blok gemonteerd kunnen worden. Ben niet zo thuis in die chinese troep zoals jullie miss al horen. En als het een 72cc word vroeg ik me tevens af of iemand aanbevelingen heeft qua welke ik het best kan halen.
Alvast bedankt voor de antwoorden en groet, Bas.


Moet je even kijken wat voor china blok je onder de scooter hebt zitten.

Met een 139 QMA kan je niet heel veel mee.
Met een 139 QMB kom je veel verder.

Max wat daar volgens mij erop kan is 95 a 100cc. Alles daar boven past alleen op de motor scooter carters.


Als je veel wilt hebben zit je denk ik wel aan een 85cc / 90cc met grotere kop ect. Maar dat geintje gaat dan wel iets meer kosten dan 100 euro. Want dan komen er een hoop extra andere onderdelen erbij die je dan verplicht bent om te vervangen.

72cc is volgens mij wel zo het goedkoopste. (want standaard kop en kleppen hoeven dan niet perse vervangen te worden) en dan scheelt het wel geld.

Wil je van die 72cc iets merken zit je toch ook al snel op nokkenas vervangen ect.. Maar dan is de 85cc kit waarschijnlijk meer het geld waard.
 
Moet je even kijken wat voor china blok je onder de scooter hebt zitten.

Met een 139 QMA kan je niet heel veel mee.
Met een 139 QMB kom je veel verder.

Max wat daar volgens mij erop kan is 95 a 100cc. Alles daar boven past alleen op de motor scooter carters.


Als je veel wilt hebben zit je denk ik wel aan een 85cc / 90cc met grotere kop ect. Maar dat geintje gaat dan wel iets meer kosten dan 100 euro. Want dan komen er een hoop extra andere onderdelen erbij die je dan verplicht bent om te vervangen.

72cc is volgens mij wel zo het goedkoopste. (want standaard kop en kleppen hoeven dan niet perse vervangen te worden) en dan scheelt het wel geld.

Wil je van die 72cc iets merken zit je toch ook al snel op nokkenas vervangen ect.. Maar dan is de 85cc kit waarschijnlijk meer het geld waard.
Thanks voor de reply, hier kan ik verder mee. Had nog wel een vraagje, heeft het 150cc blok van gy6 (die op de motorscooter) als ik de juiste lengte en wielmaat zou halen dezelfde ophangpunten als het 50cc blok of valt dat niet te swappen?
 
Moet je even kijken wat voor china blok je onder de scooter hebt zitten.

Met een 139 QMA kan je niet heel veel mee.
Met een 139 QMB kom je veel verder.

Max wat daar volgens mij erop kan is 95 a 100cc. Alles daar boven past alleen op de motor scooter carters.


Als je veel wilt hebben zit je denk ik wel aan een 85cc / 90cc met grotere kop ect. Maar dat geintje gaat dan wel iets meer kosten dan 100 euro. Want dan komen er een hoop extra andere onderdelen erbij die je dan verplicht bent om te vervangen.

72cc is volgens mij wel zo het goedkoopste. (want standaard kop en kleppen hoeven dan niet perse vervangen te worden) en dan scheelt het wel geld.

Wil je van die 72cc iets merken zit je toch ook al snel op nokkenas vervangen ect.. Maar dan is de 85cc kit waarschijnlijk meer het geld waard.
De Naraku 90 cc V2 met bij behorende kop is echt gruwelijk. Net wat je zegt moet je heel je overbrenging er aan aanpassen . Ik rij zelf ook de rl-50 met de naraku 90cc boring 52,4 mm. Standaard 18 mm carburateur. Kabelboom euro4 omgewisseld naar euro 2 vanwege die KUT ecu. Die hield alles tegen, hij rijd echt beter met cdi . Voor de rest zit er een malossi multivar Vario met 7,2 gram rollen, een race koppeling en malossi kevlar snaar. Carterdeksel heb ik voorzien van extra luchtgaten voor de koeling van de snaar. Top snelheid 80 gpsIMG20230128141405.jpg
 
Last edited:
Thanks voor de reply, hier kan ik verder mee. Had nog wel een vraagje, heeft het 150cc blok van gy6 (die op de motorscooter) als ik de juiste lengte en wielmaat zou halen dezelfde ophangpunten als het 50cc blok of valt dat niet te swappen?
1677362784597.png
Heel veel moeite heb je niet gedaan he. :rolleyes:

Met een 139 QMA kan je niet heel veel mee.
Met een 139 QMB kom je veel verder.

Wss heb je het al meerdere keren verteld.
Echter is dit een mooi topic voor de search.
Wat is het kenmerkende verschil tussen deze twee types waardoor je met de QMA nergens komt?
Thanks!
 
bij QMA staan de cilinder draad pennen meer naar binnen, dus veel grotere cilinders word dan al lastig.
Post automatically merged:

De Naraku 90 cc V2 met bij behorende kop is echt gruwelijk. Net wat je zegt moet je heel je overbrenging er aan aanpassen . Ik rij zelf ook de rl-50 met de naraku 90cc boring 52,4 mm. Standaard 18 mm carburateur. Kabelboom euro4 omgewisseld naar euro 2 vanwege die KUT ecu. Die hield alles tegen, hij rijd echt beter met cdi . Voor de rest zit er een malossi multivar Vario met 7,2 gram rollen, een race koppeling en malossi kevlar snaar. Carterdeksel heb ik voorzien van extra luchtgaten voor de koeling van de snaar. Top snelheid 80 gpsView attachment 69121


Nou zelf nooit voor een malossi multivar gaan op een china blok.. Een goedkoper model van 30 euro doet eigenlijk vrijwel niks slechter dan een 80 euro kostende multivar (die zo ongeveer BIJNA net zo duur kost als een origineel blokje) is toch wel een flink deel van de waarde.

Daarnaast snap ik ook de racekoppeling niet zo.. Aangezien vrijwel alle 4takt blokken vrij laag toerig zijn.. En een racekoppeling bedoel is voor middel en hoog toerige 2 takt setup. Voor die koppeling had je beter een torque driver kunnen kopen.. Doet op zo`n setup wat jij hebt en vanaf 65 cc al veel meer. Dan heb je samen met de sport vario een overbrenging die geheel zuiver linair loopt en dips niet voorkomen.
 
Last edited:
bij QMA staan de cilinder draad pennen meer naar binnen, dus veel grotere cilinders word dan al lastig.
Post automatically merged:




Nou zelf nooit voor een malossi multivar gaan op een china blok.. Een goedkoper model van 30 euro doet eigenlijk vrijwel niks slechter dan een 80 euro kostende multivar (die zo ongeveer BIJNA net zo duur kost als een origineel blokje) is toch wel een flink deel van de waarde.

Daarnaast snap ik ook de racekoppeling niet zo.. Aangezien vrijwel alle 4takt blokken vrij laag toerig zijn.. En een racekoppeling bedoel is voor middel en hoog toerige 2 takt setup. Voor die koppeling had je beter een torque driver kunnen kopen.. Doet op zo`n setup wat jij hebt en vanaf 65 cc al veel meer. Dan heb je samen met de sport vario een overbrenging die geheel zuiver linair loopt en dips niet voorkomen.
Post automatically merged:

bij QMA staan de cilinder draad pennen meer naar binnen, dus veel grotere cilinders word dan al lastig.
Post automatically merged:




Nou zelf nooit voor een malossi multivar gaan op een china blok.. Een goedkoper model van 30 euro doet eigenlijk vrijwel niks slechter dan een 80 euro kostende multivar (die zo ongeveer BIJNA net zo duur kost als een origineel blokje) is toch wel een flink deel van de waarde.

Daarnaast snap ik ook de racekoppeling niet zo.. Aangezien vrijwel alle 4takt blokken vrij laag toerig zijn.. En een racekoppeling bedoel is voor middel en hoog toerige 2 takt setup. Voor die koppeling had je beter een torque driver kunnen kopen.. Doet op zo`n setup wat jij hebt en vanaf 65 cc al veel meer. Dan heb je samen met de sport vario een overbrenging die geheel zuiver linair loopt en dips niet voorkomen.
Ik had hiervoor een naraku vario en die fuckte heel mijn scooter, trilde en hield tegen. Ik ging niet harder dan 70. Vervangen door de multivar en race koppeling. Hij rijd nu echt een heel stuk beter en trekt op als een malle. Het heeft ook wel wat gekost. Ik trek menig Vespa er uit .
Post automatically merged:

bij QMA staan de cilinder draad pennen meer naar binnen, dus veel grotere cilinders word dan al lastig.
Post automatically merged:




Nou zelf nooit voor een malossi multivar gaan op een china blok.. Een goedkoper model van 30 euro doet eigenlijk vrijwel niks slechter dan een 80 euro kostende multivar (die zo ongeveer BIJNA net zo duur kost als een origineel blokje) is toch wel een flink deel van de waarde.

Daarnaast snap ik ook de racekoppeling niet zo.. Aangezien vrijwel alle 4takt blokken vrij laag toerig zijn.. En een racekoppeling bedoel is voor middel en hoog toerige 2 takt setup. Voor die koppeling had je beter een torque driver kunnen kopen.. Doet op zo`n setup wat jij hebt en vanaf 65 cc al veel meer. Dan heb je samen met de sport vario een overbrenging die geheel zuiver linair loopt en dips niet voorkomen.
Maarehhhh een torque driver? Je hebt mijn interesse gewekt. Nog nooit van gehoord eerlijk gezegt. Ik ben dan ook een scooter leek. Toen ik nog jong was had je alleen maar Puch, Honda mt/mb en Zündapp. Allemaal 2takt en super makkelijk op te voeren. Wat is het verschil tussen een torque driver en een vario?
 
Last edited:
De Naraku 90 cc V2 met bij behorende kop is echt gruwelijk. Net wat je zegt moet je heel je overbrenging er aan aanpassen . Ik rij zelf ook de rl-50 met de naraku 90cc boring 52,4 mm. Standaard 18 mm carburateur. Kabelboom euro4 omgewisseld naar euro 2 vanwege die KUT ecu. Die hield alles tegen, hij rijd echt beter met cdi . Voor de rest zit er een malossi multivar Vario met 7,2 gram rollen, een race koppeling en malossi kevlar snaar. Carterdeksel heb ik voorzien van extra luchtgaten voor de koeling van de snaar. Top snelheid 80 gps
Ik bespeur echt heel wat enthousiasme.
Zou je misschien met de app GPS Speedracer of iets vergelijkbaars een 0-50 kmh run kunnen maken?
Dan doe ik hetzelfde met een std 50cc.
Ben nou wel nieuwsgierig hoeveel trekkracht dit in de praktijk oplevert uitgedrukt in tijd.
 
Back
Top