Gy6 4 takt hapert ineens bij halfgas tot vol gas

TurbhoRL50

New Member
mooii,
Mijn turbho rl-50 brom, hapert ineens tijdens gas geven. Halverwege het touren viel die ineens terug en kon ik niet harder dan 35 km/u i.p.v 65?!

Video met geluid

Ik verwacht dat mijn sproeier sws te groot is en ga deze vervangen, maar weet niet waarom dit ineens gebeurt…

Iemand een idee?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Dit zijn zgn. uitdroogte scheuren en lopen niet helemaal door waardoor er een lek kan ontstaan.
Desalniettemin doet men er goed aan om dit soort onderdelen regelmatig in te smeren met zuurvrije vaseline o.i.d.

Ook de rubber slangen van en naar de carburateur, brandstofpomp, brandstoftank e.d. moeten zo nu en dan behandelt worden.
Net zoals wij en onze vrouwen hebben deze onderdelen behoefte aan wat zalf en smeersel om de boel jong te houden ;) om het zo maar even te zeggen!
 
Bedankt voor de reacties,
Ik heb de carburateur schoongemaakt en het probleem lijkt verholpen te zijn. Het gasschuifmembraan leek een beetje dubbel te zitten en heb dit dus gefixt. Ook heb ik de gasnaald op de dichtste stand gezet wat leek te helpen. Moet nog even wachten op een nieuwe hoofdsproeierset voor een kleinere sproeier, zodat ik de gasnaald weer verder open kan zetten.

Hoofdsproeier is nog van de vorige eigenaar en weet ik dus niet.

Ik zal ik m’n scooter even een massage geven met wat vaseline en het spruitstuk vervangen, want die is wel erg hard.

Wel heb ik nu een volgend probleem want mijn scooter loopt stationair nu donders hard.
Ik heb niks geks met de stationairsproeier gedaan en de luchtschroef staat op 1,5.
De stationairschroef lijkt niks meer te doen…
 
Verschil in koude en warme motor merkbaar?

En je hebt de positie van de gasnaald aangepast...
Op welke positie (5 of 3 inkepingen) staat de gasnaald momenteel?

Persoonlijk denk ik dat je een wat ruimere hoofdsproeier nodig hebt als ik het zo teruglees...

En als de scoot normaliter 65 km/u rijdt is deze dus ontgrenst!
Als men dit toepast moet altijd de sproeiermaat met 1 of 2 maten omhoog.
 
Stationair loopt ie warm net zo hard als koud.
Had hem even op 5 staan (helemaal onderaan dus), maar nu alweer terug gezet naar 3 inkepingen.

Ik denk zelf dat ik juist een sproeiermaat omlaag moet, omdat de scooter geen bwoap maar een ratel geluid maakt. De bougie is ook zwart en lucht krijgt ie genoeg.

De vorige eigenaar heeft zelf ook al enkele ingrepen gedaan waaronder waarschijnlijk een nieuwe (en te grote) hoofdsproeier.
 
Stationair loopt ie warm net zo hard als koud.
Is misschien wel een indicatie dat de choke niet werkt , krijgt dus een veel te rijk mengsel . Welke maat sproeier heb je er nu in? ik heb in mijn grande retro hoofd sproeier 85 , de juiste maat voor mijn scooter na vele geprobeerd te hebben , en de naald in de midden stand. Hij is helemaal standaard . En loopt op de teller 57 km ongeveer. en 47 op gps.
 
Zit de gasnaald wel goed gemonteerd ?
Wij hadden hier een schadescooter, iemand was in een bocht onderuit gegaan.
Bij testrijden bleef het gas hangen.
Bleek dat de gasnaald op het plaatje zat in de gasschuif zat waardoor deze vrij heen en weer kon bewegen.
Dus eerst de gasnaald in de gasschuif , dan het plastic plaatje en dan de veer.
 
Maat hoofdsproeier weet ik niet, heb een setje besteld en ga even kijken bij welke hij het lekkerste loopt.
Heb net de gasnaald even bekeken en er zat een klein bochtje in, lijkt mij nou niet echt de bedoeling. Heb een nieuwe naald besteld en gelijk ook even een nieuwe gasschuifmembraan.
Bedankt voor het meedenken.
 
Back
Top