GY6 139QMA /B -E J 16 vs 22 oliepomp tandwiel.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Mij leek het leerzaam en intressant om dit topic te starten betreft het GY6 kloon blok / andere namen het ding heeft.
En het ging mij ook meer om de ontwikkelingen van het blok. Want er zijn verschillende types te verkrijgen.

Om het verhaal kort te houden, heb momenteel een peugeot kisbee scooter met een 139QMB-E motorblok eronder... Een blokje met een 16 tands krukas en een 16 tands oliepompje. Me huidige blok is aan vervanging toe. Een 2ehandse die ik erbij kreeg bij de aankoop van een extra frame. Er was al een hele tijd iets mee, maar rijd er momenteel er nog ermee rond. Gewoon omdat mijn hele vloot van scooters / brommers stil staat.. Ik heb een origineel blok staan waar ik nog mee aan het experimenteren ben om deze goed te laten lopen. Maar daarnaast wil ik dus ook een extra blok erbij als er problemen zijn met me huidige blok.. Alleen huidige blok valt niet te redden en deze strip ik voor de goede onderdelen en de rest richting de ijzer bak. Nou kan ik verder nog gaan kloten met oude onderdelen van een ander carter wat meer tijd in beslag gaat nemen. Of ik bouw gewoon een hagel nieuw schoon blok op van het begin tot het einde.

Nou zag ik bij k-parts mezoly carter onderdelen om een nieuw blok te maken.. Alleen het onstekings carter is bedoeld voor een 22 tands oliepomp tandwiel.

Weet iemand misschien meer over de geschiedenis van deze blokken en welke verbeterings aanpassing zijn gedaan in de verloop van tijd.
Wat ik zie op de site van k-parts dat het oliepomp asje word ondersteunt in het rechter onstekings carter, wat bij het 16 oliepomps tandwiel niet het geval is.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top