[GVT] Sprint Puch Maxi

hallo. ik heb het project gezien.
en ik bekijk heel veel puch sprint projecten.
want ik ben opzoek naar een goed sprint uitlaatje.
ik ben zelf ook aan het bouwen,
alleen ik ben opzoek naar een goed sprint uitlaatje.
die het goed doet op een 70cc puch maxi met dellorto 16/16.
mvg: michiel.
 
@ Alle bovenstaande reactie`s:

Bedankt :)


Update Jubbega:

Oke, hier dan eindelijk de update betreft de brommersprint te Jubbega. Allereerst twee mooie foto`s van hoe de sprinter er van te voren bij stond, ik had een spiegelreflex camera te leen, dus vandaar:

GVTAluSprinter1.jpg


GVTAluSprinter2.jpg



Een week of 2 geleden was het dan eindelijk zo ver & zijn we afgereist naar de brommersprint te Jubbega. Een overlopende carburateur gooide nog bijna roet in het eten, maar dit kon ter plaatste gelukkig nog opgelost worden. De eerste heat een tijd gereden van 8,2 seconden & de tweede heat een tijd van 8,5 seconden. Hiermee was ik als 3de door na de omloop, waardoor het er allemaal dus behoorlijk rooskleurig uit zag. Echter, in de eerste omloop ging het mis. De brommer loopt koud het beste & heb daarom bij de start niet het bandje schoon geburnt. Dit was geen goede combinatie, want hierdoor ging de brommer dwars bij de start en was het einde verhaal. Bijbehorende tijd begroeg 8,9 seconden, wat me nog wel een 6de plaats opgeleverd heeft.

BrommersprintJubbega20101.jpg



In ieder geval, ben ik sowieso nog niet echt tevreden. Een 3de tijd rijden klinkt allemaal leuk en aardig, maar dit kwam doordat de concurrentie onder de maat presteerde. Vorig jaar had dit gewoon een 6de of 7de tijd geweest. Zoals eerder gezegd was de afstelling van de koppeling een beetje experimenteel & dit blijkt het toch niet helemaal te wezen.

Tevens ben ik begonnen met een nieuwe testpijp (schuifstuk verbeterd + anders uitgevoerd) en dit wordt woensdag getest op de bank bij "DDL-Tuning". Tevens heb ik 2 voorbochten gemaakt, waardoor er ook nog met de uitlaat lengte gespeeld kan worden. Hierna zal ik nog eens goed mijn aandacht gaan richten op de koppeling in de hoop dat hij nu wel richting de 8,0 seconden wil.

Ik houd jullie op de hoogte,

Gerben​
 
Last edited:
@ Maikel BTB:

Klopt helemaal, alleen had ik niet verwacht dat hij hier echt last van zou hebben. Bij een Puch Maxi klapt het er allemaal niet zo hard in als bij bijvoorbeeld een scootertje. Maargoed, ik heb mijn lesje wel geleerd nu :)
 
Jammer van de omloop @ jubbega.

Ben benieuwd wat de schuifpijp doet!

Het is inderdaad jammer, had misschien wel een 3de of 4de plaats ingezeten.

Met de schuifpijp heb ik al gereden op Jubbega, deze levert bovenin bijna 1000 toeren meer op. Echter, bij het oude schijfstuk schoof ik de bocht in het expansie gedeelte. Dit is uiteraard niet optimaal en dus heb ik heb nu zo gemaakt, dat dit niet meer mogelijk is. Ik hoop nu behalve wat extra toeren ook wat meer topvermogen te pakken, dit was met het oude schuif systeem namelijk niet zo.

Gerben
 
@ Ingmar:

Uiteindelijk als derde geeindigd ja, top dagje geweest dus.


@ Jobb:

Job de Jong? Zoja, het was een mooie strijd in ieder geval :)


@ Benji:

In Genemuiden gaan we het wederom proberen. Echter, ga ik nog wel even flink aan de bak betreft het vermogen en dergelijke. Jij ook gefeliciteerd met je 1ste prijs in de 50cc klasse :)


Algemeen:

Gister dus de brommersprint in Damwoude verreden, wat mijn een derde plaats bij de automaten heeft opgeleverd. Ik zal vanavond, of in de loop van de week, even een update plaatsen.

Gerben :*
 
@ Kevin:

Bedankt he, heb jou gemist?

Mijn best gereden tijd bedroeg 7,97 seconden :)


Edit: Tijden staan online & heb ook nog een 7,94 seconden gereden.
 
Last edited:
Update Damwoude:

Inmiddels heb ik de brommersprint in Damwoude achter de rug. In de weken voor de sprint is er weer een hoop aangepast en getest. Vooral op het gebied van de koppeling heb ik veel winst weten te behalen.

Al mijn tijden lagen rond de 8,0 seconden waardoor ik door was naar omloop 1 & 2. Uiteindelijk moest ik gaan rijden voor de tweede en derde plaats.

De run voor de derde plaats was tegen de VT Puch (Mario), deze heb ik op het randje gewonnen met een tijd van 7,97 seconden.

Hierna mocht ik nog rijden voor de tweede plaats tegen Roel-Jan Cruiming (OVC), welke ik verloren heb. Wel reed ik hier mijn beste tijd, namelijk 7,94 seconden.

Al met al dus zeer tevreden met mijn derde plaats & nu op naar de volgende. Het motorblok gaat weer uit elkaar, alles wordt weer vers opgebouwd. Voor de sprint in Damwoude ben ik namelijk nog even wezen banken en hier bleek dat ik +/- 2 pk kwijt ben. Ik heb zelf wel een idee waar dit gebleven is, dus ik ga me best doen om deze er weer bij te pakken.


Mijn run tegen de VT Puch, voor de derde plaats:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=tWUaMnauutg"]YouTube- Brommersprint Damwoude 2010 - Gerben Visser vs. Job de Jong.MOV[/ame]


Beker + Bloemen:

BrommersprintDamwoude20101.jpg



Tot de volgende update,

Gerben :*

 
Back
Top