Gts vici trekt niet meer en valt uit

TheGabeMan

New Member
Hi,
Mijn zoon heeft een Gts vici (45km) en zit nu rond de 10.000km. Altijd bij de dealer in onderhoud geweest en ook voor heel wat kleine reparaties. De afgelopen dagen heeft de scooter soms dat hij in houdt bij gas geven. Dan lijkt ie wel even op te trekken maar houdt in en stottert qua snelheid. Gisteren op een rit naar huis, viel de scooter helemaal weg. Na een stuk lopen startte de scooter wel weer, maar kwam hij zelfs met gas vol open niet boven de 5km/h. Hij is toen maar verder naar huis gaan lopen.

Enig idee wat het probleem kan zijn?

De 10.000 km beurt is ook bijna aan de beurt en we zijn een beetje bang voor de hoge kosten. De scooter is wel net nog binnen garantie.
 
Advertisement - register to remove this

Stotteren, inhouden, dit kan echt van alles zijn. Zowel elektronisch (vonk, bougie, bedrading) alsook lucht (vuil filter)- brandstof(vervuiling in sproeier oid) of de verhouding van 2 laatstgenoemde.
Indien er sprake is van garantie, laat je hem toch herstellen? Defecten voor de leverancier, slijtage voor jezelf?
Groet,
 
Altijd bij de dealer in onderhoud geweest.

Ondanks hij naar de dealer gaat zou ik er nooit 100% zeker van zijn dat alles goed gaat.. Er zijn er genoeg die maar wat doen en lopen te prutsen voor geld. Heb mijn scooter ook wel eens vaker bij een dealer gehad en soms komt die goed terug en soms zelfs slechter/ of dat er dingen gesloopt zijn.

Zoals @Harr zegt volledig mee eens.

Als zou ik zelf eens achter me oren gaan krabben en bij mij zelf gaan afvragen of je niet in de maling word genomen door die dealer..
Anders zou je het bij een andere kunnen proberen. Het is na mijn idee wel een beetje raar dat het ding wel onderhoud krijgt bij de dealer en er toch weer een technische storing optreed.. Je zou haast verwachten dat als die goed onderhoud krijgt ook geen problemen zou moeten krijgen.

Ze zeggen dat chineesjes slecht spul is.. Maar kwa motor is het wel B-kwaliteit om het zo te zeggen, maar niet eens zo slecht dat het om de 5000km al weer kapot is.. En als je onderhoud doet verwacht je dat hij blijft lopen ook al is het B-kwaliteit.
 
Dealer heeft al echt aantal keren met storingen goed geholpen, vaak binnen garantie, maar het is zo zonde dat het steeds weer gebeurt. Telkens weer de scooter paar dagen kwijt en soms jammer van z'n zuur verdiende centjes. Met de 10.000km beurt op komst werd hem al gewaarschuwd voor grote kosten ivm vervanging van een bepaalde rubberenring. Maar goed, we gaan weer bij de dealer op bezoek. Dank voor de reacties.
 
Met de 10.000km beurt op komst werd hem al gewaarschuwd voor grote kosten ivm vervanging van een bepaalde rubberenring

Ja om weer ze portomonee te vullen.. Als ik de tekst zo lees dan vat ik hem op zo van nou op die kilometers mag je weer lekker langs bij me komen om mij financieel extra te steunen.

Ik zou overigens niet weten welke rubbertjes hij bedoeld bij 10.000km. Kijk als hij troep vervangt met nieuwe troep dan blijft het dwijlen met de kraan open.
 
Back
Top