GTS-VICI start vaak niet

mfgs

New Member
Eerst en vooral: ik heb totaal geen verstand van scooters. Onlangs heb ik 2ehands een 25cc aangekocht (een GTS-Vici).
Deze had al wat kilometers gereden maar was volgens de vorige eigenaar perfect in orde (verse olie, net alles gecontroleerd).

Na de eerste keren merkte ik dat hij steeds trager begon te rijden, ik geraakte amper aan de 19km/u. Dan begon ik ook steeds vaker problemen te krijgen om de scooter te starten (de kickstart is stuk (hangt los), dus die heb ik nog niet kunnen gebruiken). Ik moet steeds enkele keren opnieuw proberen om hem aan de praat te krijgen. Ik hoor de scooter ratelen, als ik dan gas geef ratelt hij nog meer maar dan valt hij meestal meteen terug uit. Ook wanneer ik moet stoppen of aan een rood licht sta, durft hij soms wel eens uit te vallen. Soms start hij dan direct opnieuw, soms pas na enkele keren.

Vorige week ben ik dan volledig stilgevallen en kreeg ik hem totaal niet meer aan de praat. Naar de garage gedaan en zij hebben er een nieuwe batterij in gestoken. Had gehoopt dat dit het zou oplossen maar dat is niet het geval… Gisteren opnieuw moeilijk gestart en onderweg 2x stil gevallen.

Zou iemand mij kunnen vertellen aan wat dit eventueel kan liggen? En of ik dit al dan niet zelf kan herstellen?
 
Advertisement - register to remove this

ik neem aan dat je 25kmph bedoeld en niet 25cc, anders heb je wel een heel speciaale scooter gevonden.

Het uitvallen en niet willen starten klinkt alsof de kleppen niet meer goed staan
 
Ik denk dat het met 25cc moeilijk gaat worden, vooral als je berg op moet! Volgens mij hebben die oude fietsjes met een motortje 25cc.
Gaat het om een 4-takt?