GTS vici euro 4 injectie 4 takt problemen

Beste,
De dealer heeft wel gelijk, kwa de ongeldigheid van de garantie,
Het is mijn zoons schuld dat hij het niet heeft binnengedaan op 500km.
Nu ik heb de kleppen wat in geslepen en test gedaan en die zijn goed en 10 min blijf er benzine staan op de kleppen, dus ze sluiten goed, zuigerveren zijn goed, ik heb alles gemonteerd.
Maar het starten gaat zeeer moeilijk, met de kick bijna niet en elecktrisch na 2 a 3 minuten met moeite.
İk heb de boegie gecontroleerd en die vonk goed en ik heb mijn vinger in het gaatje geduwd en gekickt en de compressie duwt mijn vinger goed weg.
Eens dat hij start loopt de motor ook onregelmatig en na 2 a 3 minuten valt hij stil.
Zou het aan een computer moeten hangen en afgestelt moeten worden ?
Mvgr
 
Wat mij opvalt tijdens het starten is dat alle lampjes in je dashboard knipperen tijdens het starten.
MAW, de spanning van je accu is niet goed!!!
Jouw scooter heeft een ECU/ECR die een goeie gelijkspanning vergt anders doet deze het niet of niet goed.

Er gebeurt dus hetzelfde alsof je desktopcomputer evenuit het stopcontact trekt en de stekker weer snel terugsteekt.
Je computer gaat tijdelijk uit, verliest zijn data en moet opnieuw opstarten.
Nu dat gebeurt ook bij jouw ECU/ECR.

En omdat deze ECU/ECR verantwoordelijk is voor de brandstofvoorziening en de ontsteking gaat dit dus ook de mist in.

Dus zorg voor een goeie of goed geladen accu, wellicht start de scooter dan ook wat beter!
 
Wat mij opvalt tijdens het starten is dat alle lampjes in je dashboard knipperen tijdens het starten.
MAW, de spanning van je accu is niet goed!!!
Jouw scooter heeft een ECU/ECR die een goeie gelijkspanning vergt anders doet deze het niet of niet goed.

Er gebeurt dus hetzelfde alsof je desktopcomputer evenuit het stopcontact trekt en de stekker weer snel terugsteekt.
Je computer gaat tijdelijk uit, verliest zijn data en moet opnieuw opstarten.
Nu dat gebeurt ook bij jouw ECU/ECR.

En omdat deze ECU/ECR verantwoordelijk is voor de brandstofvoorziening en de ontsteking gaat dit dus ook de mist in.

Dus zorg voor een goeie of goed geladen accu, wellicht start de scooter dan ook wat beter!
Beste,
İk heb een nieuwe accu in verpakking, ik ga die eens volladen en proberen straks
Mvgr
 
Last edited:
Beste,
İk heb een nieuwe accu volledig opgeladen en zo geprobeerd, maar de resultaat blijft hetzelfde.
Hij start zeeeer moeilijk.
İk heb een afspraak gemaakt bij een scooterzaak nu vrijdag, ze gaan de scooter aan de computer hangen en zien wat er scheelt.
Daarbij ga ik vragen voor de gaskleppositie sensor af te stellen en de temperatuursensor en lambda (zuurstof) sensor kunnen nakijken.
We zullen zien wat het gaat geven he.
İk post de uitslag hier.
Mvgr
 
Hier zijn we dan weer
De scooter aan de computer gehangen en alles afgesteld en blijkbaar was de bobijn ook defect, vandaar het moeilijk starten.
De dealer van Taranic Cycles waar ik de scooter binnenbracht heeft GTS gecontacteert en de situatie uitgelegd en heeft de bobijn onder garantie kunnen vervangen en nu draait en rijd de scooter perfect.
Dus de dealer waar de scooter aangekockt is, heeft totaal blaasjes wijsgemaakt voor de garantie nietig te verklaren.
Mvgr
 
İk heb een mail gestuurd naar GTS, hoe het zit met de garantie, nu afwachten he
 

Attachments

  • Screenshot_20200208_020817.jpg
    Screenshot_20200208_020817.jpg
    138.6 KB · Views: 27
weet iemand wat voor spanningsregelaar er in kan?
Post automatically merged:

weet iemand wat voor spanningsregelaar erin kan bij gts vici
 
Back
Top