GTS vici euro 4 injectie 4 takt problemen

umbrow

Active Member
beste mensen
ik zal in het kort eens de situatie uitleggen .
het gaat over een GTS vici euro 4 injectie 4 takt scooter .
mijn zoon heeft het nieuw gekocht en hij moest op 500km het scooter binnen doen voor onderhoud ,
maar hij heeft dat niet gedaan en de scooter heeft al ondertussen 1000km op de teller .
het scooter begon raar geluiden te doen en startte ook moeizaam , natuurlijk kom ik dat achteraf te weten ,
want hij woont alleen .
ik heb de scooter binnengebracht bij de dealer waar hij het geeft gekocht , de dealer zei dat de scooter op 500km moest binnengebracht worden , hij had gelijk .
we hebben 4 dagen moeten wachten tot het gefixt was .
hij stuurde ons een bericht dat we erachter mochten gaan .
eens we daar waren zei hij dat de garantie van 3jaar niet meer geldig was omdat we de scooter op 500km niet binnengedaan hebben voor onderhoud.
de onderhoud was 85€ en we hebben + 100€ moeten betalen omdat de kleppen beschadigd waren en dat ze hebben moeten vijlen of schuren .
dat is het verhaal in het kort.
nu , de scooter draait zeer onregelmatig en start ook zeer moeilijk , en tijdens het rijden daalt de snelheid van 40km naar 35-25-15 en soms valt hij dan stil
maar de dealer wil het niet maken omdat de garantie niet meer geldig is , zegt hij en dat hij meer dan dit niet kon doen aan de scooter ,
hij zegt dat de motor beschadigd is ,
nu is mijn vraag , wat kan er beschadigd zijn dat de scooter deze problemen doet.

mvgr
 
Advertisement - register to remove this

wat kan er beschadigd zijn dat de scooter deze problemen doet.

Stja wij hebben geen glazen bol, en de problemen kunnen van alles zijn.. Het is uiteraard niet slim om de service beurt te laten verlopen en zo de garantie te verspillen. Je komt pas achter de problemen als je het blok eerst mee gaat rijden en horen wat voor geluid er af komt en dan open maken en zien wat je allemaal tegen komt.

de onderhoud was 85€ en we hebben + 100€ moeten betalen omdat de kleppen beschadigd waren en dat ze hebben moeten vijlen of schuren .

Ik denk dat je bedoeld dat ze de kleppen geprobeerd hebben opnieuw in te slijpen in de kop....

Het ligt verder aan wat de schade is, misschien is alleen de kop defect.. Voor die chineesjes heb je voor 40 a 50 een gehele nieuwe kop..
Daarbij moet als de kop los is geweest de kleppen opnieuw afgesteld worden. En de cilinder verder niet los halen en gewoon op het blok laten zitten, dan hoef je de voetpakking niet perse te vervangen (wel overigens een nieuwe koppakking er tussen doen.

Betreft de garantie daar ben ik het wel mee eens.. Maar die dealer had de scooter ook kunnen maken en is de rekening voor de klant.

Voor de prijs ik denk dat je 100 euro kwijt bent voor de arbeid en 85 euro voor het slijpen van de kleppen.

Maar als ik zo je verhaal lees.. Denk dat hij wat hebt lopen rommelen voor wat geld.. En toen zag hij denk ik dat het probleem erger was en er van af gezien heeft.. En zo je scooter heeft terug gegeven.


Het kan zijn dat het filter gaasje voor troep heeft gezeten en daardoor de olie flow beinvloedde en zo minder olie naar de cilinder kop is gegaan..
Dus dan is waarschijnlijk ook de nokkenas / nokkenas lagers droog gelopen..
 
bedankt voor d snelle reactie eurokit
ik ken wel wat van kymco en sym scooters omdat ik het een en andere heb ( gepruts aan die scooters ).
met wat zou ik beginnen ?
eerst de cilinderkop er afhalen ?
naar wat moet ik dan kijken ?
mvgr
 
Last edited:
ik zou eerst eens even contact opnemen met de importeur en hierover praten.
Een scooter mag niet na 500 extra kilometers kapot gaan, ook niet als je hem had moeten binnenbrengen bij 500 km.
Aan dit motorblokje mankeerde al iets bij de levering.

Een dealer moet er bij de levering voor zorgen dat de scooter in top-conditie is, waarvoor betaal je anders deze leverkosten?

Als dit alles niet baat, kun je altijd nog zelf beginnen te sleutelen.
Verder heb je 185 Euro betaald voor een onderzoek en een gefaalde reparatie, de dealer mag op z'n minst uitleggen wat hij geconstateerd heeft, dan weet je waar je het zoeken moet.

Maar de kans is groot dat de dealer helemaal niks gedaan heeft omdat hij het zelf ook niet weet en op die manier van je af wilt komen.
 
Beste,
İnderdaad, de dealer is echt een prutser, moest het met mijn geweten zijn zou hij daar nooit beland zijn voor een scooter te kopen, vandaag aangetekend brief gekregen van de dealer dat de garantie niet meer geldig is vanwegen niet binnenbrengen op 500km
 
Plus dat hij foefels wijsmaakt om toch de garantie nietig te verklaren, zoals : dat we kabels uitgetrokken hebben om hem op te drijven enzo, en dat is totaal niet waar, maar in het garantie staat er in dat als je de scooter wilt opdrijven en de scooter schade oploopt, dat de garantie vervalt, dus hij wist wat hij moest doen.
 

Attachments

  • IMG_20200131_163539.jpg
    IMG_20200131_163539.jpg
    141.2 KB · Views: 34
ik zou eerst eens even contact opnemen met de importeur en hierover praten.
Een scooter mag niet na 500 extra kilometers kapot gaan, ook niet als je hem had moeten binnenbrengen bij 500 km.
Aan dit motorblokje mankeerde al iets bij de levering.

Een dealer moet er bij de levering voor zorgen dat de scooter in top-conditie is, waarvoor betaal je anders deze leverkosten?

Als dit alles niet baat, kun je altijd nog zelf beginnen te sleutelen.
Verder heb je 185 Euro betaald voor een onderzoek en een gefaalde reparatie, de dealer mag op z'n minst uitleggen wat hij geconstateerd heeft, dan weet je waar je het zoeken moet.

Maar de kans is groot dat de dealer helemaal niks gedaan heeft omdat hij het zelf ook niet weet en op die manier van je af wilt komen.
haha ik ging 1500 km over mijn 13000 km beurt heen geen problemen niets die man is een oplichter @umbrow
 
de dealer heeft ons een aangetekende brief gestuurd die hij opgesteld heeft.
kan ik mijn rechtsbijstand inschakelen in dit geval ?
of wat stellen jullie voor
 

Attachments

  • IMG_20200202_161820.jpg
    IMG_20200202_161820.jpg
    140.3 KB · Views: 28
  • IMG_20200202_161831.jpg
    IMG_20200202_161831.jpg
    82.3 KB · Views: 31
vandaag nog eens ( proberen ) te rijden met de scooter .
hij start nogal moeizaam , als ik vertrek rijd het tot 20km/u normaal , dan begint hij te haperen tutteren tot 30km , dan rijd hij tot 40km/u , maar dan begint het te zakken naar 35-30-25-20-10- dan valt hij stil .
dan kan ik het moeilijk starten .
 
Plus dat hij foefels wijsmaakt om toch de garantie nietig te verklaren, zoals : dat we kabels uitgetrokken hebben om hem op te drijven enzo, en dat is totaal niet waar, maar in het garantie staat er in dat als je de scooter wilt opdrijven en de scooter schade oploopt, dat de garantie vervalt, dus hij wist wat hij moest doen.

Grappig detail in die brief dat er 2 spelfouten in staan. En daarnaast wat goedkoop in elkaar gezet.
Maar betreft de service beurt van 500km daar heeft hij wel een goed punt.
 
Grappig detail in die brief dat er 2 spelfouten in staan. En daarnaast wat goedkoop in elkaar gezet.
Maar betreft de service beurt van 500km daar heeft hij wel een goed punt.
ik denk dat hij deze brief zelf opgemaakt heeft , en dat hij gelijk heeft van die 500km, daar heeft hij gelijk in .
maar volgen sommige leden , zou de motor niet in deze situatie mogen zijn .
en van die uitgetokken kabel voor het op te drijven ! dat is totaal niet waar , want als mijn zoon het kocht had hij gevraagd hoe snel het zou rijden ,
en de dealer zei dat het tussen 45/50 ging rijden en als hij rapper wou , dat het via de computer moest gebeuren , omdat het en euro 4 was ,
en dat het manueel opdrijven niet mogelijk was bij deze scootes.
dus we wisten maar al te goed dat het niet op te drijven was , wij hebben geen enkele kabel uitgetrokken
ik denk dat de dealer de kabel uitgetrokken heeft voor de garantie nietig te verklaren .
 
Beste mensen,
İk heb de cilinderkop erafgehaald, is die beschadigd, kunnen jullie mij hierbij helpen aub
 

Attachments

  • IMG_20200204_023256.jpg
    IMG_20200204_023256.jpg
    131.9 KB · Views: 26
  • IMG_20200204_023632.jpg
    IMG_20200204_023632.jpg
    153.4 KB · Views: 24
  • IMG_20200204_023608.jpg
    IMG_20200204_023608.jpg
    100.7 KB · Views: 24
  • IMG_20200204_023555.jpg
    IMG_20200204_023555.jpg
    172.4 KB · Views: 22
  • IMG_20200204_023354.jpg
    IMG_20200204_023354.jpg
    131.2 KB · Views: 23
  • IMG_20200204_023340.jpg
    IMG_20200204_023340.jpg
    128.3 KB · Views: 25
unbrow,

je gaat het dus toch zelf oplossen?
Nu kun je het wel helemaal vergeten met de garantie, maar goed dat is aan je eigen.

Op de eerste foto lijken de kleppen goed in de zitting te liggen.
Op de laatste foto lijken ze gedeeltelijk open te staan, is dit met opzet gedaan?

Zo op de foto's kun je niet zien of de kleppen goed sluiten, hiervoor moet de boel in elkaar staan en er wat benzine in gieten en kijken of het niet gelijk weer wegloopt of beter nog een compressietest doen.

Verder vind ik de binnenkant nogal vettig/zwart voor een originele scooter.
Verbruikte de scooter veel olie en rookte hij veel?

Wat zei de dealer wat er aan de hand was, want voor 185 Euro mag je dit wel van hem verlangen?
 
Back
Top