Gts Vici 2019 50cc 4 takt noodloop

Lemmerik

New Member
hoi, ik heb pas een scooter gekocht op marktplaats die niet liep, het probleem lag aan de ontsteking, nu loopt hij wel maar al geef ik teveel gas of rij ik boven 30 kmpu gaat die in noodloop en knippert er een lampje 6 keer achter elkaar, enig idee waar het aan kan liggen? alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Errorcodes Dellorto ecu clc Euro4.jpg

Wellicht heeft de vorige eigenaar de scooter willen opvoeren en gerommeld met de speedsensor.
Een losse speedsensor zul je echter niet vinden in de vorm van bijvoorbeeld een cartesensor zoals dit bij odere scooters soms weleens het geval is.
Dit signaaltje komt simpelweg uit je cockpit bij de snelheidsmeter vandaan.

Dus dit signaal is afhankelijk van de juiste werking van de snelheidsmeter.
 
Last edited:
View attachment 69223

Wellicht heeft de vorige eigenaar de scooter willen opvoeren en gerommeld met de speedsensor.
Een losse speedsensor zul je echter niet vinden in de vorm van bijvoorbeeld een cartesensor zoals dit bij odere scooters soms weleens het geval is.
Dit signaaltje komt simpelweg uit je cockpit bij de snelheidsmeter vandaan.

Dus dit signaal is afhankelijk van de juiste werking van de snelheidsmeter.
dankje,maar de snelheidsmeter werkt opzich prima kan het de toerenbegrenzer/sensor zijn? hij start en loopt prima, als ik weinig gas geef blijft die het gewoon goed werken tot 25/30 maar al ga ik volgas geeft hij die storing
 
En waar zou die dan zitten volgens jouw?
Hoi een week geleden deed die normaal voor 2 dagen, na 2 uur gereden te hebben op de 2 de dag besloot ik om mijn cdi die ik nieuw had gekocht er op te zetten uit benieuwdheid, na 30 seconden begin het lampje weer, dus er is iets met die cdi waardoor mn scooter zo kut doet, na hem weer gewisseld te hebben zit de storing er weer in en blijft die er nu al een week in, kan ik er iets aan doen om het te laten verdwijnen want voor de rest is alles goed
 
Jouw scooter heeft geen CDI maar een ECU.
Als jij 6 knippers krijgt zit er een probleem in de speedsensor en heeft het vervangen van de ECU geen zin, dus dat is weggegooid geld geweest.

Nee de speedsensor is niet dat dingetje bij de kap van je dynamo, dit is de pickupspoel.
Zou hier iets mee mis zijn, loopt je scooter helemaal niet.

Ik weet het niet zeker omdat schema's van Euro4 en Euro5 scooters zeer schaars zijn en al helemaal van die Chineese cloontjes als jouw GTS, maar volgens mij zit die speedsensor in je snelheidsmeter en geeft de snelheidsmeter impulsjes af aan de ECU.

Als de scooter soms geen foutmelding geeft, zoals je schreef in je vorige post, lijkt het mij dat er een slecht contact zit in het draadje van de speedsensor tussen je ECU en je snelheidsmeter of in de tussenliggende stekker(s) inclusief de stekker van de snelheidsmeter en nog waarschijnlijker de stekker van de ecu.

Hieronder een schemaatje van de ECU en al zijn sensoren en actuatoren.
Het betreft het BA-BE draadje (volgens de franse versie van wit/blauw) tussen pin6 van de ecu-connector en de snelheidsmeter.
1679728780514.png
 
Last edited:
Back
Top