GTS Toscana start niet meer - relais - chineze scooter

R.R.

New Member
Beste mensen,

Sinds eergisteren start mijn GTS Toscana Dynamic niet meer.
Wanneer ik contact maak hoor ik meteen een tikkend geluid, ik besloot vervolgens te zien vanwaar dat geluidje kwam.
Het geluidje kwam van de Relais, echter weet ik niet wat ik nu moet doen. Hij start niet meer en ik hoor enkel een constant tikkend geluidje vanuit de Relais.
Zij die misschien een oplossing zouden weten, graag laten weten in de reacties aub! Ik ben ten einde raad..

Met vriendelijke groet,
R.R.
 
Advertisement - register to remove this

Je accu is leeg. Daardoor hoor je alleen het startrelais tikken en is er niet genoeg vermogen om de startmotor rond te krijgen.
 
Je accu is leeg. Daardoor hoor je alleen het startrelais tikken en is er niet genoeg vermogen om de startmotor rond te krijgen.
Op het schermpje geeft hij aan dat de accu nog voldoende vol is. Het is een soort van kloktikkend geluid dat ik hoor.
 
Op het schermpje geeft hij aan dat de accu nog voldoende vol is. Het is een soort van kloktikkend geluid dat ik hoor.
Ja, dat is je startrelais wat je hoort tikken.
Heb je een multimeter ?
Er brand een accusymbool op je dashboard ?
Die geeft geen voltage aan, dat moet je even meten.
Als het meezit is om een of andere reden je accu leeg gegaan en hoef je hem alleen maar op te laden.
 
Verlichting aan, claxon gebruiken en dan starten. Als hij dan tik zegt, je hebt geen verlichting en de claxon doet niks dan is je accu leeg.
Mocht je geen multimeter hebben.

Als de accu wel vol blijkt dan moet je een v4 meting uitvoeren op de startmotor
 
Je zou met een schroevendraaier de dikke polen van je start relais kunnen overbruggen , doet de stratmotor het dan wel is waarschijnlijk je relais stuk
 
Update: batterij vervangen en hij startte meteen!
Hij heeft even stil gestaan en produceert nu enorm veel witte rook wanneer ik hem start.
Ik las dat ik het beste de motor even laat draaien, iemand hier ervaring mee?
 
Witte rook is vocht dat verbrand/verdampt. Dit vocht zit in de uitlaat en kan zeker veel zijn als je je scooter buiten hebt laten staan de afgelopen dagen.

Het kan ook koelvloeistof zijn dus houd controleer het peil even indien de scooter vloeistof gekoeld is.
 
Het beste is de scooter goed warm te rijden. Even laten lopen vindt geen motor fijn , dan kan je hem beter laten staan totdat je ergens heen moet.
 
Ik heb net ongeveer een uurtje op mijn prive terrein ermee gereden, vooraf warm laten draaien voor een halfuur. Nogsteeds niks, hij blijft continu dezelfde witte rood produceren. De rook zie je na kort gas geven meteen al enorm in de lucht.
 
Dit is toch een injectiescooter of vergis ik mij?
Kan ook een slecht werkende injector of O2-sensor zijn.
Heb je geen errormelding?
 
Last edited:
Back
Top