Gts toscana dynamic start niet !!!

Koning-scooters

Well-Known Member
Hallootje, ik heb een gts toscane dynamic binnen gekregen die opeens niet meer start, de scooter wil bijna aan maar start niet
Is een injectie uit 2020
Komt wel benzine uit de injector.
Iemand ervaring mee?
 
Advertisement - register to remove this

Kleppen heb ik gesteld op 10 boven 15 onder, echter toen ik het spruitstuk los haalde om even te kijken zag ik wel een plasje benzine op de klep denk ik??
Compressie is goed en ook al de bougie vervangen, als ik remreiniger erin spuit gaat die juist minder aan..
 
Dat weet ik niet zeker, benzine of oli moet ik eem kijken morgen
Compressie gemeten met m'n vinger (heb niet zo'n ding
Maar nu je het zecht voeld het als ik kick ook niet echt of die hem normaal pakt aanslaat, via de electrische start wel,
 
De test met je vinger zegt niets over de compressie , een tuinslang houdt je ook niet dicht , tegen de waterdruk in , terwijl dit hoogstens 3 atm is
 
Als je goed compressie hebt , en benzine , en vonk , zou die moeten lopen . Of hij slaat vet door de olie die hij aanzuigt via de inlaat klep , als het olie is , wat hierop staat
 
Ja dat lijkt mij ook, er brand ook een oranje op het dashbord als ik hem probeert te starten, misschien een storing kan dat ? Hoe lees je dit e.v.t uit met de sleutel 2x heen en weer al gedaan, komt geen geknipper?
 
Ik denk dat je dat door een dealer uit moet laten lezen , is het dat lampje met het motor tekeningetje ? En brand dat al vanaf het begin ?
Normaal brand dat motor management lampje , als je het contact aandoet , voor een paar seconde en gaat dan uit.
 
Ik heb de scooter laten uitlezen,
Storing die die aangaf was de lambda sonde, had ik van tevoren al schoongemaakt dus die heeft die eruit gehaald, maar starte nog niet, daarna op advies de kleppen gecontroleerd op lekkage (uitlaatklep was lek ) kleppen geheel vervangen (50 euro) starte in 1 keer (dus toch te weinig druk )
Rondje mee gereden nu brand het motorlampje weer 5 keer knippert die nu ( iemand daar de diagnose van ?)
En rijd langzaam trekt niet echt op
Als die op de standaard staat trekt die wel in eenkeer door (dus ga morgen de rolletjes even controleren)
 
Back
Top