This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

GTS Palermo 50cc 4t E5 Injectie inrijden of niet?

elianyeh

Certified minarelli beuner.
Hey,

Heb laatst een gloednieuwe GTS Palermo gekocht met 0 kilometers erop. Moet je die inrijden? Handleiding zegt dat je 500km lang niet sneller dan 25kmh mag rijden (ik rijd op bromplaat). En mijn scooterdealer zegt dat inrijden niet nodig is.

Ik heb de alle eerste 10km gewoon normaal gereden (dus gewoon best lang volgas). Alleen daarna kwam ik erachter dat inrijden handig kan zijn. Nu zit ik op de 72 kilometer. Heb de andere 62 km rustig gereden, rustig optrekken en niet harder dan 35 gereden. Alleen hele tijd zo rijden wordt ik wel een beetje moe van. De ene zegt dat inrijden niet nodig is en de andere wel. Wie heeft wat nuttig info voor mij?
 
Ik denk dat je vraag te laat komt en het kwaad wellicht al geschied is.

Ik heb de alle eerste 10km gewoon normaal gereden (dus gewoon best lang volgas)
Een beetje dom om al binnen de 10 kilometer lang volgas te rijden, vind je ook niet?

Het staat niet voor niks in de handleiding dat je voorzichtig aan moet doen de eerste kilometers.

Zal mij benieuwen wat die dealer zegt als je na een week terugkomt en het blijkt dat je compressie aan de lage kant is doordat het boeltje een beetje heet is gelopen.
Eens kijken of hij je dan verder helpt om het probleem te verhelpen????
 
De scooterdealer zei dat het inrijden niet nodig was en dat ik gewoon kon rijden zoals normaal. Ik ben nu echt ervan overtuigd dat het inrijden eigenlijk best veel uitmaakt aangezien de berichten die ik binnenkrijg van kennissen en scooterforum.

De scooter had ik gekocht in Drachten (friesland) en met de scooter reed ik direct naar huis en dus niet voorzichtig gedaan, omdat ik nog weinig verstand ervan had...

Zit nu op de 96km, rustig aan gereden. 30-35kmh , niet volgas met optrekken , rustig warm draaien en lopen .
 
Ik zit nu op de 130km , gewoon netjes en rustig aan gereden.

Ik moet bij de 1000km terugkomen voor een beurt. En dan om de 3000km weer een nieuwe beurt.