GTS Bravo start niet

Martje68

New Member
Goedemorgen, de Bravo van mijn dochter star niet. Bougie vonkt en carburateur heb ik helemaal schoon gemaakt. Iemand een idee?
Post automatically merged:

Model 2019 trouwens
 
Advertisement - register to remove this

Wordt de bougie nat na een aantal keer kicken?

Hoeveel km heeft de scootergelopen?

Als je de kickstart intrapt, voel je dan voldoende weerstand en hoor je de scooter "ploppen"
 
Goedemorgen, de Bravo van mijn dochter star niet. Bougie vonkt en carburateur heb ik helemaal schoon gemaakt. Iemand een idee?
Post automatically merged:

Model 2019 trouwens
welke benzine tank je? want de euro 4 carburateur versie bij alle merken, hebben problemen met verbranden koppen.
Als je verkeerde benzine tankt.
 
Maar wat is klepspeling
is de afstand tussen de tuimelaar en de klepsteel. deze moet 0,05mm zijn bij de inlaat en 0,1mm bij de uitlaat.
Dit moet je meten wanneer de zuiger in zijn top staat (BDP, Bovenste Dode Punt).

hoe?:
haal de buddyseat eruit en verwijder een aantal kappen om makkelijk bij de cilinder deksel te komen.
verwijder de deksel en dan zie je een getand wiel (nokkenas) met (mogelijk) 3 gaten. deze drie moeten allemaal richtbaar zijn voordat je de kleppen gaat stellen met een voelermaatje (6 a 7 euro bij de Gamma).
Of makkelijker, op het vliegwiel staat een "T" deze moet gelijk staat aan het indicatie stukje (uitstulping bij het vliegwiel, NIET van het vliegwiel want dat is voor de pickup). als deze in een lijn staan staat de zuiger in het bovenste punt en kan je de kleppen stellen
Post automatically merged:

welke benzine tank je? want de euro 4 carburateur versie bij alle merken, hebben problemen met verbranden koppen.
Als je verkeerde benzine tankt.
inderdaad, het is aangeraden om geen euro 95 te tanken! Door de alcohol krijg je roest in je tank, gaan de pakkingen van de carberateur kapot, roest in je cilinder en verbranden je kleppen.

Een enkele keer kan geen waad, maar langdurig (meerdere malen tanken) wel.
 
Heb GTS Bravo 25 km scooter. Telkens gaat oranje lampje, rechts op dashbord, aan en uit. Soms blijft hij ff branden, soms heel kort knipperen. Kan geen handleiding vinden en verkoper doet ook maar iets denk ik. Help aub. Tank E5 altijd, krijgt onderhoud bij verkoper.
 
@Janj ,

welkom.
Ik zie dat je nieuw bent op dit forum en wellicht niet bekend met de do's en don'ts op een forum.
We willen je graag helpen voor zover dit gaat maar ik zou even een nieuw draadje aanmaken want zomaar je eigen vraag stellen in iemands anders zijn draadje is not done.
 
Goedemorgen, de Bravo van mijn dochter star niet. Bougie vonkt en carburateur heb ik helemaal schoon gemaakt. Iemand een idee?
Post automatically merged:

Model 2019 trouwens
Welke Euronorm heeft u scooter? Want euro 4 heeft elke scooter problemen mee. Met hun slechte cilinders.
Post automatically merged:

Goedemorgen, de Bravo van mijn dochter star niet. Bougie vonkt en carburateur heb ik helemaal schoon gemaakt. Iemand een idee?
Post automatically merged:

Model 2019 trouwens
Heb je al nieuwe cilinder ingestoken. Want elke euro 4 scooters hebben slechte cilinders.
Post automatically merged:

Heb GTS Bravo 25 km scooter. Telkens gaat oranje lampje, rechts op dashbord, aan en uit. Soms blijft hij ff branden, soms heel kort knipperen. Kan geen handleiding vinden en verkoper doet ook maar iets denk ik. Help aub. Tank E5 altijd, krijgt onderhoud bij verkoper.
Je zou de knipperlichten moeten tellen zo kun je vinden wat de probleem is. Het kan uw lambdasensor zijn. Wegens korte ritten.
 
Back
Top