GSM in water

Leovinci

Hooligan Member
M'n zus heeft haar gsm in het water laten vallen , het duurde niet lang en we heben hem metteen uitgedroogd met een haarddroger. Maar beeld is slecht en er is gen ontvangst. Nu is m'n vraag of iemand dit almeegemaakt heeft en wat ik het het best kan doen. Of wordt dit en herstelling of mss een nieuwe gsm. Het gaat btw om een nokia 3310...
 
Advertisement - register to remove this

Zoiezo ff je accu eruit halen. Als dat ding echt helemaal zeiknat is geworden kan je hem het beste even met demi-water afspoelen. Laat hem dan ergens drogen. Niet in de zon oid.

Als je nog garantie hebt oid moet je ff terug gaan natuurlijk.
 
Dat wordt niks, waterschade is niet te repareren koop gewoon een nieuwe en fiks de onderdelen die goed zijn uit je oude toestel.
 
Originally posted by Tha Biatch
Dat wordt niks, waterschade is niet te repareren koop gewoon een nieuwe en fiks de onderdelen die goed zijn uit je oude toestel.

Proberen kan je altijd. Ik heb vaak genoeg gezien dat elekrische componenten gewoon weer hun werk deden zonder te storen. En dan heb ik het over veel geavanceerdere apparatuur dan een mobiele telefoon.

Ik hoop trouwens niet dat je de telefoon hebt proberen aan te zetten, ndat hij in het water viel?
 
We hebben hem wel aangezet (beschaamd) en hij ging. behalve de ontvangst. Ik denk ook dat het een nieuwe wordt voor m'n zussie, maar we kunnen het maar proberen te fixen. Hij ligt nu uit te drogen na een spoelbeurtje met demi water.:) Hoop doet leven...;)
 
PRoberen is het waard maar dan moet je hem een maand laten drogen.
Dan komen ze der moeilijk achter, haal de groene aanslag weg.

Je heb thie rook geen garantie voor.
 
Originally posted by Tha Biatch
PRoberen is het waard maar dan moet je hem een maand laten drogen.

Daar heb je gelijk in. :)
Wat voor demi-water heb je btw gebruikt? Er zijn verschillende varianten in namelijk. Als je hem afspoelt moet je hem wel GOED! afspoelen. :) Dus het liefst de behuizing eraf halen. Als het kan ook het display'tje. De print moet je goed afspoelen. Het display'tje moet je gewoon droog maken.
 
schijnt dat het na een tijdje aan de binnenkant kan gaan roesten en voor problemen kan zorgen, maar als je er snel bij was lijkt me dat geen probleem.
 
Originally posted by sr-johan
schijnt dat het na een tijdje aan de binnenkant kan gaan roesten en voor problemen kan zorgen, maar als je er snel bij was lijkt me dat geen probleem.

Nee roesten niet, je krijgt dan groene aanslag die niet te verwijderen is
 
Originally posted by sr-johan
schijnt dat het na een tijdje aan de binnenkant kan gaan roesten en voor problemen kan zorgen, maar als je er snel bij was lijkt me dat geen probleem.

Daarom dus ook demi-water, dan kan het niet corroderen. Corrosie komt door zouten die in het water zitten. :)
 
Bij mij ging mijn moeder mijn jas wassen, maarjah mijn telefoon zat nog in een zak in 1 van mijn mouwen en hij stond aan...

daarna eruit gehaald en laten drogen... je hoorde nog wel geluid, maar het beeld deed het niet meer en batterij uiteindelijk ook nie meer...dus die kon ik weggooien :p
 
je hebt op waterschade geen garantie...... en haal dat ding zoveel mogelijk uit elkaar en laat hem drogen, in bijna elk geval blijkt dat hij dan weer werkt. Ik heb er zelf ook maar al te veel ervaring mee :rolleyes:
 
k heb mn 3310 een keer in de theepot laten vallen(vraag me niet hoe) gelijk eruitgehaald, afgedroogd. geprobeerd aan te zetten maar het beeld was verkrekt. n8tje laten drogen. volgende dag uit elkaar gehaald, printplaat met watten staafjes voorzichting schoongemaakt. en daarna deed ie het weer...

suc6
 
Met m'n oude 3310 schuimfeestje gehad
Alles was gaar, laten drogen , alles werkt weer op de ontvangst na

Jammer dan , nieuwe gekockt , eige schuld , dikke bult :)
 
Dit heb ik dus ook gehad met mijn 7650.
Ik was ff een vrouwtje aan het bellen in de regen kom ik thuis valt hij uit en was niet meer aan de praat te krijgen. Uit elkaar gehaald en een dagje op de verwarminge hielpen niks. Hij ligt nu in Amsterdam bij de verzekering eens kijken wat hun er van zeggen.
 
Back
Top