Grotere wielen.

Hoezo??

New Member
Hallo,

Misschien een hele vreemde vraag maar is het mogelijk om de 10 inch wielen van een scooter te vervangen door een iets grotere maat?
Zonder dat dit grote problemen oplevert.

vr.gr.

Cor
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk komt het wiel dan tegen je blok en spatborden aan. Spatborden zijn nog wel aan te passen/vervangen. Ook wordt het rijgedrag heel anders, waar de scooter niet voor gebouwd is dus dat zou raar rijgedrag kunnen opleveren (behalve als je het maar over een verschil van 2 inch ofzo hebt want daar zal je niet veel van merken). Ook zal je snelheidsmeter dan veel te weinig aangeven.

Als je het merk, model en wat foto's stuurt is het wat makkelijker je te helpen
Post automatically merged:

Ook zal je de overbrenging opnieuw moeten afstellen. Gok dat dit alleen maar een kwestie is van lichtere rollen is maar weet dat niet zeker
 
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe scooter, dus een merk heb ik nog niet. Ik heb wel gezien dat de meeste scooters op 10 inch wielen staan. Die zou ik eventueel willen vervangen door 12 inch wielen. Dat de snelheid meter niet meer juist aangeeft vind in geen probleem. De scooter zou dus ongeveer 2,5 cm hoger komen te staan. Ik weet niet of die ruimte aanwezig is. Ik weet niets van scooters, dus ik weet ook niet of er verschil in banden is waar je ongeveer hetzelfde resultaat mee kan krijgen. Bij auto's kan je verschillende hoogtes in de band kiezen maar ik denk dat dit bij scooter banden niet het geval is.
 
Ik rijd al 20 jaar scooter maar ik heb nog nooit ooit bedacht laat ik er grotere wielen op doen... mag ik weten hoe je in hemelsnaam op het idee bent gekomen, dank
 
Ik rijd al 20 jaar scooter maar ik heb nog nooit ooit bedacht laat ik er grotere wielen op doen... mag ik weten hoe je in hemelsnaam op het idee bent gekomen, dank
Ik ben dit nu ook aan het denken om grotere wielen te plaatsen want het is nogal redelijk moeilijk voor bochten te nemen en ook voor putjes ambetant ik denk dat grotere beter zouden zijn. Ik had voor deze die ik nu heb en andere scooter met grootere wielen en daar had in geen problemen bij in de bochten deze wel ik moet een bocht nemen om 5km/u ofzo
 
Back
Top