Grotere cilinder kymco gy6

MvG

New Member
Hallo
Ik wil met de tijd ook een grotere cilinder mont. op mijn kymco like maar wil de cilinder kop gewoon behouden.
Gebruik de scooter voor woon/werkverkeer, Dus het moet een goede kwaliteit zijn.
Waar zijn de beste ervaring mee? En is bijvoorbeeld een airsal 80cc beter dan de 72cc"tjes?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo
Ik wil met de tijd ook een grotere cilinder mont. op mijn kymco like maar wil de cilinder kop gewoon behouden.
Gebruik de scooter voor woon/werkverkeer, Dus het moet een goede kwaliteit zijn.
Waar zijn de beste ervaring mee? En is bijvoorbeeld een airsal 80cc beter dan de 72cc"tjes?
Cilinderkop gewoon houden voor woon werkverkeer?
Het is een 4 takt. Die 80 cc gaat niet ineens 1 op 10 lopen hoor.
80 cc loopt rond de 1op 30 a 35
Ik heb een mezoly cilinder van 80 cc rijd prima. Het is een 4 takt daar hoef je echt geen top performance malossi op te gooien. Is alleen maar geldverspilling.
 
Cilinderkop gewoon houden voor woon werkverkeer?
Het is een 4 takt. Die 80 cc gaat niet ineens 1 op 10 lopen hoor.
80 cc loopt rond de 1op 30 a 35
Ik heb een mezoly cilinder van 80 cc rijd prima. Het is een 4 takt daar hoef je echt geen top performance malossi op te gooien. Is alleen maar geldverspilling.
Ja wil gewoon de originele cilinderkop blijven gebruiken bedoel ik daarmee. Dus geen 90cc kit ofzo
 
Oke dus er zit niet veel kwaliteit verschil in?
Post automatically merged:

En is een airsal 80cc beter/ krachtiger? Dan de 72cc? Of merk je weinig verschil? Kan dat nergens vinden.
 
Gewoon je orginele nokkenas gebruiken. Die A8/9 zijn om mee te racen. Trek je er wel iets meer kracht mee uit maar wel zwaar ten koste van je motorblok.


Rijd zelf met een 60cc cilinder en standaard nokkenas.. Je merkt duidelijk (althans voor mij) dat de standaard nokkenas gewoon op een standaard cilinder moet laten. En bij een grotere cilinder, de betere sport nokkenas eigenlijk wel een soort van must is om te hebben.

Vanaf 40km/u op de teller merk je amper nog vermogen.
Heb nog een A9 nokkenas hier liggen. Misschien dat ik deze zondag gewoon even ga uitproberen. Wil het verschil wel eens mee maken tegenover de originele.
Post automatically merged:

Deze kan dus ook op de new dink? Ik twijfel wel eens om dit te gaan doen. Alleen ik zit niet op een wok te wachten. Aangezien t koppel flink omhoog gaat zal dit opvallen.


Zou je geen 101 octane onderdelen eigenlijk kunnen aanraden.. Er is altijd wel iets mis met dat spul.

Spruitstuk -> ziet er kwalitatief erg goed uit.. Alleen staat deze recht naar achteren. De originel van een kisbee staat een beetje meer naar rechts.
Dus komt de carburateur tegen het luikje (dekseltje van de ketting spanner) zo irritant.

Heb ook nog een 50cc kop liggen van dat merk.. Wat denk je? Al die kanalen van inlaat / uitlaat veelste groot gemaakt.. Zodat dit behoorlijk de aanzuiging van benzine belemmerd en er geen onderdruk ontstaat, dus motor wilt niet normaal lopen (krijg hem lastig lopend. valt steeds uit)
(voor 50cc dus eigenlijk niet geschikt, misschien iets voor 72cc als je hogere compressie hebt)

Er zit ook een krukas van dat merk in me blok.. Alle varios die op die krukas gaan, zitten muurvast als ik een tijdje gereden hebt. En bij afkoeling van krukas nog lastig te verwijderen.. Dat merk komt er bij mij niet meer in.. Wat een zooi.
 
Last edited:
Rijd zelf met een 60cc cilinder en standaard nokkenas.. Je merkt duidelijk (althans voor mij) dat de standaard nokkenas gewoon op een standaard cilinder moet laten. En bij een grotere cilinder, de betere sport nokkenas eigenlijk wel een soort van must is om te hebben.

Vanaf 40km/u op de teller merk je amper nog vermogen.
Heb nog een A9 nokkenas hier liggen. Misschien dat ik deze zondag gewoon even ga uitproberen. Wil het verschil wel eens mee maken tegenover de originele.
Post automatically merged:




Zou je geen 101 octane onderdelen eigenlijk kunnen aanraden.. Er is altijd wel iets mis met dat spul.

Spruitstuk -> ziet er kwalitatief erg goed uit.. Alleen staat deze recht naar achteren. De originel van een kisbee staat een beetje meer naar rechts.
Dus komt de carburateur tegen het luikje (dekseltje van de ketting spanner) zo irritant.

Heb ook nog een 50cc kop liggen van dat merk.. Wat denk je? Al die kanalen van inlaat / uitlaat veelste groot gemaakt.. Zodat dit behoorlijk de aanzuiging van benzine belemmerd en er geen onderdruk ontstaat, dus motor wilt niet normaal lopen (krijg hem lastig lopend. valt steeds uit)
(voor 50cc dus eigenlijk niet geschikt, misschien iets voor 72cc als je hogere compressie hebt)

Er zit ook een krukas van dat merk in me blok.. Alle varios die op die krukas gaan, zitten muurvast als ik een tijdje gereden hebt. En bij afkoeling van krukas nog lastig te verwijderen.. Dat merk komt er bij mij niet meer in.. Wat een zooi.
Zou zelf uiteraard voor een merk cilinder(lees a.goed b merk)gaan. Ik doe dat ook niet eerder als dat mijn originele niet meer goed en/of versleten cq vastgelopen zou zijn.Loopt met 34K nog perfect(waarschijnlijk al eens gereviseerd)
 
Ik heb precies dezelfde gekocht maar krijg m niet lopend enig idee? startmotor draait maar niet helemaal en kick blijft vasthangen heb een 125cc startmotor gehaald maar die past niet op de bendix
 
Denk dat je dan beter een zwaardere accu moet plaatsen.. Als je een 5ah accu hebt die zijn voor die chinese 4takjes wat te licht.
En 4Ah zelfs onder bemeten.. Heb zelf die 7ah erin zitten en heb er geen problemen mee. Start altijd elektrisch met een 63cc cilinder.

125cc start motor is niet de goede en is ook niet voor de 50cc carters bedoeld.
 
Back
Top