grotere carburateur.

CrossRally

Banned
Ik zie bij easyparts.nl dat ze een 15mm 16mm carburateurs hebben.

En nou vraag ik me af merk je het verschil
tussen een 12mm en een 15mm?
tussen een 12mm en een 16mm?

Of is dus echt nauwelijks voelbaar en dant ie dan alleen maar meer slurpt.

Sommige denk dan van dat is toch maar 3 a 4 mm??

Maar dat heeft toch met poort oppervlakte te maken ofzo iets?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er geen ervaring mee ofzo, maar ik denk eerlijk gezegd van wel. Je cilinder krijgt meer mengsel en ik denk dat je dat dan wel merk, als je een 17,5 mm monteerd merk je er ook wat van. Op welke cilinder wil je hem gaan zetten dan?
 
Ik wil een grotere carb monteren op me standaard getunede cilinder. 17,5mm lijkt me wel redelijk, vind ik eigenlijk iets te groot zelfs aangezien je die normaal al op 70cc laagtoerig zet. Denk dat je een 17,5 beter benut op een laag toerig 70cc dan op een orginele getunede cilinder.
 
Jesse@BlueSR said:
misschien is het maar 4 mm, maar is vergeleke bij een 12mm carb toch 25% groter. Je zal het dus echt wel merken :p

Dit vind ik een zeer goede mening. Ik heb zelf ook niet 100% kennis van carbs dus daarom vraag ik het juist. Wil namelijk niet zo`n zuip schuit monteren dat ik om de 3 dagen weer bij de pomp staat. zal 16mm beter voor me zijn?
 
Maarjah zoals je zelf al zegt je hebt std getunede cilinder. Zou ik toch voor 17,5 mm gaan . Ken weinig mensen die met 16mm rijden. En jah het is maar 1,5 mm Merk je nie heel veel van. En jah wat betreft de benzine dit probleem zul je toch wel hebben met een getunede scooter.
 
Jesse@BlueSR said:
misschien is het maar 4 mm, maar is vergeleke bij een 12mm carb toch 25% groter. Je zal het dus echt wel merken :p
fout :p

ik kan er formules bij zetten enzo, maar in weze is het nog veel groter, het gaat namelijk om de doorlaat en niet om de hoogte x breedte


of je dit verschil op jouw setup gaat merken is een andere vraag.
 
DJaex said:
Maarjah zoals je zelf al zegt je hebt std getunede cilinder. Zou ik toch voor 17,5 mm gaan . Ken weinig mensen die met 16mm rijden. En jah het is maar 1,5 mm Merk je nie heel veel van. En jah wat betreft de benzine dit probleem zul je toch wel hebben met een getunede scooter.


Ja explain waarom ik voor 17,5 zou moeten gaan? Dat jij weining mensen kent met een 16mm wilt niet zeggen dat ik ook perse achter iemand anders aan hoeft te lopen.

Ja ik snap ook wel dat ie iets meer benzine slurpt. Maar dit moet met de prestaties wel schaalbaar zijn.

Kijk stel dat ik met de 16mm goed optrek en weining gebruik
En met een 17,5 even goed optrek en meer gebruik.

Dan zou ik toch eerder voor 16mm gaan snap je? Niet omdat anders mensen ook een 17,5 dat is geen rede.

Maar je kan het ook anders bekijken.

Stel je raad me een 17,5 aan en dan kan ik ook net zo goed een 19mm pakken omdat dit toch maar 1,5mm schilt bij niks he? Denk dat een 19mm toch wel even harder door slurpt dan een 17,5.

Moet je maar eens zien 17,5mm zit standaard zelfs op een 100cc viva-city en speedfight.

En 16mm zit normaal al op een 80cc crosser standaard.
 
spy@70 said:
NIET naar verschil in mm kijken maar naar oppervlakte van carb
16mm@ crosser?
meestal 26/28mm

volgens mij lees je niet goed.

16mm is standaard @ 80cc crosser.

Jij zegt dat ik naar de oppervlakte moet kijken, heb er zelf geen flauw benul van. Iemand die mij dit uit kan leggen?
 
Je moet het zo zien er zit zeg maar zo'n groot Gat in je carb. Dat wordt groter ;)

correct me if i'm wrong

En waarom 17,5 stel jij gaat strax Verder bv Dr 70, of bv een Evo50 dan hoef je dan nie meer van carb te wisselen
 
DJaex said:
Je moet het zo zien er zit zeg maar zo'n groot Gat in je carb. Dat wordt groter ;)

correct me if i'm wrong

En waarom 17,5 stel jij gaat strax Verder bv Dr 70, of bv een Evo50 dan hoef je dan nie meer van carb te wisselen


Je meent het, zou het niet zeggen.

Wie zegt dat ik sneller ga? En als dat zo is gebruik ik me scooter echt niet meer voor de openbare weg. Ja als dan toch een vette setup heb gooi ik er dan toch wel een 24 flatslide op . Maar dit is nou meer een woon, werk setup.
En heb zelf geen zin om iedere dag weer me tank vol te gooien. Vraag me af welke carb gunstig is.

Ik vind het wel een leuke discussie, maar wil graag zo snel mogelijk antwoord.
 
Back
Top