grotere carburateur.

CrossRally

Banned
Ik zie bij easyparts.nl dat ze een 15mm 16mm carburateurs hebben.

En nou vraag ik me af merk je het verschil
tussen een 12mm en een 15mm?
tussen een 12mm en een 16mm?

Of is dus echt nauwelijks voelbaar en dant ie dan alleen maar meer slurpt.

Sommige denk dan van dat is toch maar 3 a 4 mm??

Maar dat heeft toch met poort oppervlakte te maken ofzo iets?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er geen ervaring mee ofzo, maar ik denk eerlijk gezegd van wel. Je cilinder krijgt meer mengsel en ik denk dat je dat dan wel merk, als je een 17,5 mm monteerd merk je er ook wat van. Op welke cilinder wil je hem gaan zetten dan?
 
Ik wil een grotere carb monteren op me standaard getunede cilinder. 17,5mm lijkt me wel redelijk, vind ik eigenlijk iets te groot zelfs aangezien je die normaal al op 70cc laagtoerig zet. Denk dat je een 17,5 beter benut op een laag toerig 70cc dan op een orginele getunede cilinder.
 
Jesse@BlueSR said:
misschien is het maar 4 mm, maar is vergeleke bij een 12mm carb toch 25% groter. Je zal het dus echt wel merken :p

Dit vind ik een zeer goede mening. Ik heb zelf ook niet 100% kennis van carbs dus daarom vraag ik het juist. Wil namelijk niet zo`n zuip schuit monteren dat ik om de 3 dagen weer bij de pomp staat. zal 16mm beter voor me zijn?
 
Maarjah zoals je zelf al zegt je hebt std getunede cilinder. Zou ik toch voor 17,5 mm gaan . Ken weinig mensen die met 16mm rijden. En jah het is maar 1,5 mm Merk je nie heel veel van. En jah wat betreft de benzine dit probleem zul je toch wel hebben met een getunede scooter.
 
Jesse@BlueSR said:
misschien is het maar 4 mm, maar is vergeleke bij een 12mm carb toch 25% groter. Je zal het dus echt wel merken :p
fout :p

ik kan er formules bij zetten enzo, maar in weze is het nog veel groter, het gaat namelijk om de doorlaat en niet om de hoogte x breedte


of je dit verschil op jouw setup gaat merken is een andere vraag.
 
DJaex said: