Grotere carburateur sneller?

Alec0570

New Member
Ik heb standaard een 16 mm carburateur op me 50 cc zitten trekt hij sneller op als ik bijvoorbeeld een 17.5mm of een 19mm carburateur erop zet
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb standaard een 16 mm carburateur op me 50 cc zitten trekt hij sneller op als ik bijvoorbeeld een 17.5mm of een 19mm carburateur erop zet
Merk je bijna niet. Carb maakt niet zo veel verschil. Ik haalde met 12mm de 94 op een 50 snel.
Wat wel waar is.
Stel je gaat een grotere cilinder monteren.
Bijv een 70 cc en je rijd met een 12mm carb.
Dan haal je niet al het vermogen uit je cilinder. Zet je der een 17.5 op haal je er veel meer vermogen uit. Maar op een standaard 50 cc ga je echt niks merken. Behalve je verbruik.
 
De definitie `50cc` is hierin een hele grote. Aangezien je langzame en sneller cilinder hebt.. Gietijzer en aluminium..

De ene heeft een lagere timing dan een andere cilinder. Of een 19mm zin heeft ligt aan de rest van je setup.

Op een standaard cilinder en standaard uitlaat doet het heel weinig tot niks
Op een 70cc giet met een standaard uitlaat merk je er minder van dan met dezelfde cilinder maar met snelle circuit uitlaat.
Een 50cc polini evo kan die 19mm weer wel gebruiken...

Dus ligt aan de omstandigheden waar je in zit.
 
U bent van harte welkom!

die 24 zit erop omdat er eerst een 72cc opzat.
uit luigheid heb ik die laten zitten toen ik de 50cc er onder hengelde.

verder ben ik hier niet om stoere praatjes te verkopen.

de eerste test had ik 32km gereden en om hem vol te gooien moest ik 650ml tanken.
tot aan t randje!!
ik geloofde er ook geen reet van... maarja... het blijft t zelfde... al 2 maanden.

maar zoals ik al aangaf..
kom gerust eens langs.
 
Ga een ander in de maling nemen wat moet je met een 24mm op een origineel blok.

NOOOOOOOOIT dat jij 1 op 40 rijd met een standaard blok en een 24mm
Neem aan dat hij de Km Teller stand opneemt als hij gaat Tanken , Teller van een Super 8 wijkt Extreem af .
Daarom rijd dat ding ook 80 op de teller , terwijl het eigenlijk 65 GPS is .
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
 
Back
Top